"רחוב ג'אמפ 22" – ביקורת

"רחוב ג'אמפ 22". ג'ונה היל, צ'אנינג טאטום.

"רחוב ג'אמפ 22". צ'אנינג טאטום, ג'ונה היל

"רחוב ג'אמפ 22" הוא סרט ההמשך בעל השם החביב ל"רחוב ג'אמפ 21" שהיה מבוסס על הסדרה מסוף שנות ה-80 בכיכובו של ג'וני דפ. הסרט מלפני שנתיים היה מוצלח מאוד, מצחיק יותר ממה שאנשים ציפו שיהיה והצליח מאוד. סרט המשך היה אך מתבקש, ומי שאהב את הסרט הראשון ייהנה גם מסרט ההמשך. על אף שהוא פחות טוב ממנו, הוא מבדר, מהנה ומצחיק. זהו אחד הסרטים הטובים ביותר שראיתי בקיץ הזה המלא סרטים בינוניים.

השוטרים הסמויים שמידט וג'נקו (ג'ונה היל וצ'אנינג טייטום), שבסרט הקודם חיפשו את המקור לסם החדש שנפוץ בתיכון, יוצאים למשימה די דומה: חיפוש מקור סם חדש שנפוץ בקולג'. זהו סרט קומי שמודע לכך שהוא סרט, ומודע לכך שהוא סרט המשך. מזכירים הרבה כמה העלילה של הסרט דומה לזאת של הסרט הראשון ומשחקים הרבה עם קלישאות קולנועיות ("תגיד משהו מגניב לפני שאתה זורק את הרימון").

מלבד שני הכוכבים ואייס קיוב (שהופיע בסרט הקודם) מופיעים בסרט בעיקר שחקנים לא מוכרים ובראשם אמבר סטיבנס ווייאט ראסל (שמזכיר מאוד את אביו השחקן קורט ראסל בצעירותו). גם פיטר סטורמר בסרט; דמותו שבה ומדברת בנוסטלגיה על הסמים של פעם, של שנות ה-90, שזה די אירוני כי אלו השנים שבהן סטרומר פרץ ופרח ומאז נעלם; בסרט הזה אין לו תפקיד משמעותי או יותר מדי מה לעשות.

מכיוון שהעלילה משנית ביותר ודי צפויה (וקצת חוזרת על עצמה בסרט עצמו), הסרט נשען על הכימיה בין השחקנים ועל ההומור שבו. הרוב עובד, ג'ונה היל נהדר, הוא מצחיק אותי (לפעמים מאוד) ובסרט יש הופעות אורח מוצלחות. לעתים יש רגעים מתים, קטעים מוגזמים וחזרות מעייפות ולקראת הסוף מעט נמאס ועוברים ממצב למצב באופן פחות הגיוני מקודם, אך הסרט חוזר להיות מצחיק ומבדר לאורך כתוביות הסיום שלו. כמו כן, יש לכל האורך יותר מדי שורות עם אזכורים לסרטים אחרים (כולל סרט "מהיר ועצבני" שאמבר סטיבנס הופיעה בו בתפקיד קטנטן), בלי קשר למשחקים היפים עם קונבנציות קולנועיות (כמו השימוש במסך מפוצל) ושימוש באחד הקטעים המפורסמים ביותר מתוך "הרומן שלי עם אנני" של וודי אלן.

יש, אגב, גם קטע נוסף קצרצר בסוף הכתוביות.

דירוג: ★★★½☆

רחוב ג'אמפ 22 (ארה"ב, 2014)
בימוי: פיל לורד, כריס מילר | תסריט: מייקל בקול, רודני רותמן, אורן עוזיאל, מייקל בקול, ג'ונה היל | משחק: צ'אנינג טאטום, ג'ונה היל, דייב פרנקו, אייס קיוב,ניק אופרמן | מוסיקה מקורית: מארק מות'רסבו
הפצה: א.ד.מטלון, החל מה-12.06.2014 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

שטויות

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?