הסרטים הישראלים "בן זקן", "למה?" ו"הוטליין" לפסטיבל ברלין 2015

"בן זקן". אלירז שדה.

"בן זקן". אלירז שדה עם רום שושן. צילום: שפיר סרוסי

הסרטים הישראלים "בן זקן" העלילתי של אפרת כורם, ו"הוטליין" התיעודי של סילבינה לנדסמן יוקרנו במסגרת 'פורום' של פסטיבל ברלין 2015 (ה-65 במספר) שבגרמניה. "בן זקן" גם ישתתף בתחרות על הפרס לסרט הביכורים הטוב ביותר, ואילו הסרט "למה?" של נדב לפיד מתוך פרויקט "מכתב אהבה לקולנוע" יתמודד בתחרות הסרטים הקצרים.

"בן זקן" מגולל את סיפורו של האב החד-הורי שלומי בן זקן (אלירז שדה), שמגדל את בתו בת ה-11 (רום שושן) מאז שנולדה בבית אמו באשקלון. שלומי נאבק בעצמו ובסביבתו לשמור את בתו בחזקתו אך גם מכיר בחוסר היכולת שלו לתפקד כאב ולהעניק לבתו היחידה הזדמנות וחיים טובים יותר, כמו שהיה רוצה לעצמו. כוכב הריאלטי "האח הגדול" מסר בתגובה לידיעה: "יש מקומות בחיים שאתה מגיע אליהם למרות שלא תכננת ומישהו מסדר את הדברים מלמעלה כי כנראה חשוב שהמסר יעבור. ול'בן זקן', בזכות הבמאית אפרת כורם, יש מסר לכולנו. אנחנו רק הצינורות שמעבירים אותו. ובנימה סופר-אישית, נרגש ממש לקראת ברלין".

"למה?" עוסק בבמאי בן 40 המתבקש על ידי עורך כתב-העת הצרפתי 'מחברות הקולנוע' לכתוב על אימג' קולנועי משפיע, וחוזר לימיו כחיל קרבי הצופה בבית הקולנוע ב"תיאורמה" של פאזוליני עם קבוצת חיילים, המעוררים בו דברים שרצה לשכוח. "הוטליין" מתעד את העבודה היום-יומית של מוקד סיוע לעובדים זרים שהפך במרוצת הזמן למוקד סיוע לפליטים ולמהגרים. כמו כן, חברת ההפקה ענת אסולין הפקות של המפיקה ענת אסולין ("שביתה", "האסונות של נינה") תגיש הצעת הפקה (פיצ'ינג) במהלך הפסטיבל.

"למה?".

"למה?".

"בן זקן" פתח את פסטיבל קולנוע דרום 2014, והשתתף בתחרות הרשמית של פסטיבל ירושלים 2014. ל"הוטליין" תהיה זו הקרנה הבכורה העולמית.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?