פסטיבל ונציה 2018: פרס לקייס נאשף על "תל אביב על האש"

"תל אביב על האש". קייס נאשף.

"תל אביב על האש". קייס נאשף.

השחקן הערבי-ישראלי קייס נאשף קטף את פרס השחקן הטוב ביותר של מסגרת 'אוריזונטי', השניה בחשיבותה של פסטיבל ונציה 2018 (ה-75 במספר), עבור תפקידו בסרט "תל אביב על האש" של סאמח זועבי. בפרס 'אריה הזהב' הראשי של הפסטיבל זכה הסרט "רומה" (ש.ל.ר, Roma) של אלפונסו קוארון ובהפקת נטפליקס, שהוסר מפסטיבל קאן בעקבות דרישתו להיות מוקרן בבתי הקולנוע בטרם יתמודד בפסטיבל (הנוגד את עמדת ה-VOD של נטפליקס). זוהי הזכיה השניה ברציפות של במאי מקסיקני בפסטיבל ונציה, משזכה אשתקד גיירמו דל טורו עם "צורת המים", והוא גם זה שעמד בראש חבר השופטים השנה.

"תל אביב על האש" מספר על צעיר ערבי (קייס נאשף) שעובד כעוזר הפקה זוטר בצילומי אופרת סבון ברמאללה ובעקבות שקר קטן לקצין צה"ל (יניב ביטון), מקודם לתסריטאי מן השורה, כל זאת מבלי שהוא יודע לכתוב – ונאלץ לכרות ברית חשאית עם הקצין שיכתוב במקומו.

עוד פרסים קטנים שחולקו לסרטים ישראלים בפסטיבל הם: פרס לקידום דיאלוג בין דתות ניתן גם הוא ל"תל אביב על האש"; פרס איגוד הלילה של זכויות האזרח HRN הוענק ל"מכתב לידיד מעזה" הקצר של עמוס גיתאי; ופרס האוניברסיטאות המזרח-תיכוניות (UNIMED) הוענק ל"רכבת קלה בירושלים" של עמוס גיתאי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?