ימים לפני תחילת הצילומים הוקפאה הפקת "כדור הכסף"

דרמת הבייסבול "כדור הכסף" (ש.ל.ר, Moneyball) שצריך היה לביים סטיבן סודרברג ובה בראד פיט צריך היה לככב, הוקפאה, רק ימים ספורים לפני תחילת הצילומים. היות ולא מדובר בסרט דל תקציב, והמעורבים בו בעלי פרופיל גבוה, מדובר בהפתעה מוחלטת המתווספת לעובדה שביטול צילומים סמוך כל כך למועדם (באחד הימים השבוע, כשכבר הכל וכולם היו מוכנים להתחיל) הוא דבר מאד נדיר בהוליווד.

דבר ההחלטה נפל ביום שישי, בידי אחת מיושבות הראש של אולפני ההפקה קולומביה, איימי פסקל, שלא הרגישה בנוח עם התסריט. התסריט לכשעצמו (במקור של סטיבן זייליאן) עבר שינוים רבים מאז הסרט אושר להפקה לפני בערך שנה, כשהתסריט הנוכחי הוא בקושי בן שבוע ונכתב בידי סודרברג עצמו, בהשראת התסריט של זייליאן ועל פי ספרו של מייקל לואיס (למיטב ידיעתנו לא תורגם לעברית), שאף הוא – שאב השראה מאירועים אמיתיים.

עלילת הסרט מתבססת כאמור בחופשיות על סיפורו האמיתי של בילי בין (פיט), צעיר שחלם להפוך לשחקן בייסבול ולבסוף השתמש במעט כספו כדי להרכיב את הקבוצה "אוקלאנד איי" שעשתה חיל בליגה. דמיטרי מרטין מיועד לגלם את פול דה'פודסה, בוגר הארוורד שדוחה הצעות עבודה נחשקות מבורסת "וול סטריט" כדי לעבוד עם הקבוצה ועם בין, תוך שימוש ביכולותיו יוצאות הדופן בסטטיסטיקה (החשובות לניתוח טקטיקות משחק).

על פי שמועות מהוליווד, פסקל, שהיא חובבת של הספר בעצמה, לא ראתה עין בעין עם סודרברג באשר לאופן הצגתו של הסיפור על המסך הגדול. היא אישרה לסודרברג לנסות ולמכור את הסרט לאולפני האחים וורנר, והזה נמצא בין הפטיש לסדן משום שצוות ההפקה ישאר מוכן וזמין להפקה לזמן מה בלבד.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?