השחקן שון קונרי הלך לעולמו

"אתה חי רק פעמיים". שון קונרי.

"אתה חי רק פעמיים". שון קונרי.

השחקן יליד סקוטלנד והג'יימס בונד הקולנועי המקורי, שון קונרי, הלך לעולמו בגיל 90. בנו ג'ייסון קונרי הודיע היום (שבת) שאביו מת בשנתו בעת ששהה בבהמאס, אחרי מאבק ממושך במחלה.

קונרי נולד באדינבורו שבסקוטלנד, ב-1930, ובגיל 16 הצטרף לחיל הים המלכותי של בריטניה. אחרי שירות בן 3 שנים הוא שוחרר מהצבא בשל נסיבות רפואיות, ועבר למספר עבודות מזדמנות. אחת מהן היתה מאחורי הקלעים של 'תיאטרון המלך' באדינבורו, וזו הובילה לתפקיד משנה קטן בהצגה, שבה פגש את השחקן מייקל קיין, והשניים הפכו לחברים קרובים. קונרי המשיך והופיע בכל מיני תפקידים על המסך הקטן ובהמשך גם על מסך הקולנוע בסרטים כגון "הרפתקאותיו של טרזן" (1959). הפריצה הגדולה היתה בתור הג'יימס בונד הראשון בקולנוע בסרט "ד"ר נו", אלא שמידות גופו השריריות של קונרי, שהגיע למקום השלישי בתחרות מר עולם בתחילת שנות ה-1950, גרמו ליוצר הדמות איאן פלמינג לפקפק בליהוק ולכנות אותו: "פעלולן מגודל". אלא שלאחר שהסרט הושלם ופלמינג חזה בהופעתו המרשימה, נטען כי הוא הכניס לצוואתו דרישות לשחקנים הבאים בתור ג'יימס בונד שהתבססו על קונרי.

קונרי הופיע בארבעה סרטי בונד נוספים אחרי "ד"ר נו", העביר את השרביט לג'ורג' לזנבי בסרט ההמשך "בשרות הוד מלכותה" (1969), ואז חזר לשני סרטי בונד נוספים "יהלומים לנצח" (1971) ו"לעולם אל תאמר לא" (1983). בסך הכל הופיע בשבעה סרטי בונד, אבל גם הופיע בתפקידים אחרים דוגמת "מארני" (1964) של אלפרד היצ'קוק ו"רובין ומריאן" עם אודרי הפבורן.

"מארני". טיפי הדרן, שון קונרי.

"מארני". טיפי הדרן, שון קונרי.

אחרי "לעולם אל תאמר לא" לקח קונרי הפסקה קצרה ממשחק, וחזר ב-1986 עם "שם הורד" ועם "הבלתי משוחדים", התפקיד שזיכה אותו בפרס האוסקר היחיד שלו – לשחקן המשנה הטוב ביותר. בהמשך, הופיע בסרטים בולטים נוספים דוגמת "אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון" (1989) ו"הפריצה לאלקטרז" (1996).

קונרי מעולם לא איבד את המראה המאצ'ואי והמסוקס, וגם ב-1999 כשהוא בן 69 הופיע בתור גנב מקסים בסרט "מילכוד", שבו מתאהבת קתרין זיטה-ג'ונס הצעירה ממנו ב-39 שנה. הסרט לא נחל הצלחה כבירה בקופות הקולנוע, אבל סמוך לו נבחר קונרי במשאל היוקרתי של המגזין 'פיפל' לגבר הסקסי ביותר של המאה. מהצד השני של המטבע, קונרי היה מעורב במספר פרשיות מתמיהות, בלשון המעטה: בריאיון למגזין 'פלייבוי' ב-1969 אמר כי הוא חושב שזה "לא ביג דיל" להכות אישה, אך טען כי דבריו הוצאו מהקשרם.

"מילכוד". שון קונרי, קתרין זיטה ג'ונס.

"מילכוד". שון קונרי, קתרין זיטה ג'ונס.

נישואיו הראשונים היו לשחקנית האוסטרלית דיאן סילנטו, שכתבה באוטוביוגרפיה שלה ב-2006 כי סבלה מהתעללות מצידו של קונרי. הוא חבק עם סילנטו את בנו היחיד ג'ייסון, וב-1975 התחתן עם הציירת הצרפתיה-מרוקאית מישלין רוקוברן, לה היה נשוי עד מותו. רק באוגוסט האחרון חגג את יום הולדתו ה-90.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?