ג'וני דפ הפסיד בתביעת הדיבה על כינויו "בעל מכה"; השופט: הטענה מהותית נכונה

"התעלות". ג'וני דפ.

ג'וני דפ, מתוך הסרט "התעלות". לסרט אין קשר לכתבה.

השחקן ג'וני דפ הפסיד בתביעת הדיבה שהגיש לבית המשפט בבריטניה כנגד הצהובון 'הסאן' (The Sun) על כינויו "בעל מכה" (או "מכה נשותיו", בתרגום הדקדקני יותר מהמקור: wife beater) כלפי אישתו בעבר, אמבר הרד. שופט בית המשפט אנדרו ניקול קבע כי הטענה של הצהובון "מהותית נכונה" וכי "מר דפ אכן תקף את מיס הרד" במספר מקרים של אלימות במשפחה אשר "רוב רובם" הוכחו.

התביעה הוגשה כנגד 'הסאן' בגין כתבה שפרסמו ב-27 באפריל 2018 סביב הליהוק של דפ לסרט "חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד" מבית אולפני האחים וורנר, חרף טענותיה של הרד על אלימות במשפחה שכבר היו ידועות. הזוג הכיר על הסט של הסרט "יומן הרום" (2011), התחתן בפברואר 2015, אבל נפרד כבר ב-2016 כשהגירושים הסתיימו בשנה העוקבת. כותרת הכתבה שבעין הסערה היתה: "השתגעה [וגם 'מתעסקת בקקי'; באנגלית: Gone Potty, משחק מילים על 'הארי פוטר', א.ש.]: איך יכולה ג'יי-קיי רולינג להיות 'באמת ובתמים מאושרת' מליהוק הבעל המכה ג'וני דפ לסרט החדש של 'חיות הפלא'?"

במהלך שימוע המשפט שארך 3 שבועות בחודש יולי האחרון בלונדון, העידה הרד והאשימה את דפ כי הכה אותה 14 פעמים בהתקפי זעם, כשהיה שיכור ומסומם. דפ מצידו הכחיש את הטענות וטען כי הרד היא זו שסובלת מהתקפי זעם והיא שהתעללה בו. נשותיו הקודמות של דפ, ונסה פאראדי ו-וינונה ריידר, לא העידו לטובתו במשפט אך כן פרסמו הצהרה לעיתונות שטוענות כי מעולם לא היה אלים כלפיהן או כלפי מישהו שהכירו. על פי הדין הבריטי, בתביעת דיבה הנתבע הוא זה שצריך להוכיח את אמיתות דבריו, ונראה שהסאן והרד שכנעו את בית המשפט.

"התובע [ג'וני דפ, א.ש.]  לא הצליח בתביעת הדיבה שלו," כתב השופט בסיכום המשפט. "על אף שהוכיח מרכיבים הכרחיים בסיבה לתביעת הדיבה שלו, הנאשמים [הסאן וחברת-האם שלו 'ניוז גרופ ניוזפייפרס' בבעלות רופרט מרדוק, א.ש.] הוכיחו שמה שהם פרסמו – [עשה שימוש] במילים שמשמעותן בעיני היא מהותית נכונה." השופט הוסיף: "הגעתי למסקנות אלה אחרי שבחנתי מקרוב את 14 המקרים שעליהם נסמכו הנאשמים וגם את מכלול הטענות שהגיש לתשומת לבי התובע."

"יומן הרום". ג'וני דפ, אמבר הרד.

ג'וני דפ עם אמבר הרד, מתוך הסרט שבו נפגשו "יומן הרום".

דפ צפוי להגיש ערעור על החלטת בית המשפט בבריטניה. בינתים יש לו חזית משפטית גם בארה"ב, בתביעה שהגיש במדינת וירג'יניה כנגד הרד עצמה על 50 מיליון דולרים, בגין טור שפרסמה בעיתון 'וושינגטון פוסט' בנושא אלימות במשפחה. התחנה הבאה במשפט הזה היא ב-11 בנובמבר (שעון ארה"ב) לתצהיר שיעניק דפ.

[…] ממנו להתפטר. סביר להניח שהסיבה להתפטרות-פיטורים היא ההפסד של דפ בתביעת הדיבה כנגד הצהובון הבריטי 'הסאן' שכינה אותו "בעל מכה", […]

[…] סבסטיאן 2021, הוא הפרס המיוחד הגבוה ביותר של הפסטיבל, חרף הגדרתו בבית המשפט כ"בעל מכה". זה אותו הפסטיבל שהקרין אשתקד את "הפסטיבל של […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?