פסטיבל ירושלים 2023 יפתח עם "גולדה" וינעל עם זוכה קאן "אנטומיה של נפילה"

"גולדה". הלן מירן.

הלן מירן בתפקיד גולדה מאיר בסרט "גולדה". באדיבות סרטי יונייטד קינג ופסטיבל ירושלים.

פסטיבל הקולנוע ירושלים 2023 (ה-40 במספר) יפתח עם הסרט "גולדה" של גיא נתיב הישראלי ובכיכובה של הלן מירן בתור ראש ממשלת ישראל גולדה מאיר, וינעל עם זוכה פסטיבל קאן 2023 "אנטומיה של נפילה" של ז'וסטין טרייה הצרפתיה.

"גולדה" שהוקרן בפסטיבל ברלין האחרון, עוקב אחר מספר ימים בחייה של ראש ממשלת ישראל גולדה מאיר (הלן מירן), סביב מלחמת יום הכיפורים. עוד מככבים לייב שרייבר בתור מזכיר המדינה האמריקאי הנרי קיסינג'ר, רמי הויברגר בתור שר הביטחון משה דיין, דביר בנדק בתור ראש אמ"ן אלי זעירא, ליאור אשכנזי בתור הרמטכ"ל דוד "דדו" אלעזר ואחרים.

"אנטומיה של נפילה" שזכה כאמור בפרס דקל הזהב הראשי בפסטיבל קאן האחרון, מספר על סופרת מצליחה (סנדרה הולר, "טוני ארדמן") שבן זוגה מוצא את מותו בנפילה מחלון ביתם. החקירה שוללת את האפשרות שמדובר בתאונה, מה שמותיר אחת משתי האפשרויות: או שהוא שם קץ לחייו, או שזוגתו דחפה אותו אל מותו. כשהתעלומה מתבררת בבית המשפט, חקר האמת חושף את המתיחות ששררה בין בני הזוג לפני האסון, ובאופן עמוק יותר את המתח שקיים בזוגיות, הורות, והדינמיקה בין המגדרים. "סרט שכולו התעלות – קולנועית, אינטלקטואלית ורגשית," מסרו מנהל הפסטיבל רוני מהדב-לוין והמנהל האמנותי אלעד סמורזיק. "ז'וסטין טרייה, שכבר זכינו להקרין מסרטיה בירושלים, מצליחה להשאיר את הצופים במתח לכל אורכו תוך שהיא מספקת אבחנות דקות על מערכות יחסים, הורות, והדינמיקה בין המגדרים."

"אנטומיה של נפילה". סנדרה הולר.

"אנטומיה של נפילה". סנדרה הולר.

פסטיבל ירושלים יתקיים השנה בין ה-13 ל-23 ביולי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?