השחקנים לבנה פינקלשטיין ואסף יונש בין הזוכים בפרסי אמ"י 2023-2024

"המילים הטובות". לבנה פינקלשטיין.

לבנה פינקלשטיין בפרימיירה של "המילים הטובות". צילום: רפי דלויה.

הוכרזו הזוכים בפרסי מפעל חיים של איגוד אמני ישראל (אמ"י) לשנת תשפ"ד 2023-2024 (ה-14 במספר), והם השחקנית לבנה פינקלשטיין, השחקנית והזמרת מוניקה ורדימון, המחזאי סעיד סלאמה, הכוריאוגרפית והרקדנית גבי אלדור, המוסיקאים חנן יובל, אבנר גדסי, ירדנה ארזי ורבקה זהר, המשפטן והקוסם דורון ב. לוינסון, הקוסם ונשיא הכבוד של אגודת הקוסמים משיח יעקבי, המלחין צבי שרף, והסופר והכוריאוגרף מושיקו יצחק הלוי. עוד יוענק השנה פרס לאמנים צעירים פורצי דרך, והם השחקן אסף יונש ("מי שמע על חווה ונאווה") והזמרת אודיה אזולאי.

לבנה פינקלשטיין נולדה בעיר סופיה שבבולגריה ועלתה לישראל בגיל שנה. בילדותה התגוררה ביפו. עם סיום לימודיה בבית צבי ב-1967 הופיעה בתיאטרון במת השחקנים וגילמה את ברברה בהצגה "טלמכוס קליי" בבימויו של אמנון מסקין. ב-1969 כיכבה בסרט "מרגו שלי" של מנחם גולן, ובהמשך בסרטים הידועים "אני אוהב אותך רוזה", "סלומוניקו", "משפחת צנעני" ו"עונת הדובדבנים". הופיעה גם על המסך הקטן בין היתר בסדרה המיתולוגית "טירונות". היא מקפידה להשתתף בהתנדבות בסרט סטודנטים אחת לשנה לפחות.

אסף יונש סיים את לימודיו בבית הספר למשחק יורם לוינשטיין ולוהק במהרה לתפקיד הראשי במחזה "המלט" בתיאטרון בית ליסין. הופיע לאחרונה על המסך הקטן ב"מי שמע על חווה ונאווה" וב"שנות הירח", ובתיאטרון מופיע בימים אלה בהצגה "הדר גאבלר" בבימויו של יאיר שרמן בבית ליסין.

הענקת פרסי אמ"י ה'תשפ"ד היתה אמורה להתקיים בנובמבר 2023, אך נדחתה בשל מלחמת חרבות ברזל. במקום זאת הם יוענקו ב-1 במאי 2024 בהיכל התרבות פתח תקוה. הפרסים מוענקים כיוזמה והפקה משותפת של היכל התרבות פתח תקוה, עיריית פתח תקווה ואיגוד אמני ישראל אמ"י, והאירוע יותאם לתקופה ויערך בסימן הירתמות האמנים להחזרת החטופים, עבור המפונים והצדעה לכוחות הביטחון וההצלה. "אני גאה במשפחת האמנים, שנתנה ונותנת מעצמה לחברה הישראלית מרגע תחילת המלחמה ועד עכשיו, ומחזקת את רוחו של העם", מסרה יו"ר אמ"י, יונה אליאן קשת. "תקופה כל כך קשה ומאתגרת, אירוע כמו הענקת פרסי מפעל חיים, מזכיר לכולנו את המשותף עליו גדלנו כאן יחד – במוזיקה, על הבמה ועל המסך. כבכל שנה, רשימת הזוכים שלנו מכובדת וכוללת ענקי תרבות שתרמו תרומה אדירה לתרבות הישראלית, ואני מודה לשותפים שלנו שמקיימים איתנו את המפעל החשוב הזה כל כך הרבה שנים."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?