הסרט הישראלי "כביש הסרגל" עם עידן עמדי זכה בפרס הראשי של פסטיבל ריימס פולאר 2024

"כביש הסרגל".

מימין מיה דרייפוס וטלי שרון, עם השתתפותן בפסטיבל ריימס פולאר 2024 עם "כביש הסרגל". צילום: Pierre Oberkampf, באדיבות יחסי ציבור סרטי יונייטד קינג.

סרט הדרמה-מתח הישראלי "כביש הסרגל" של מיה דרייפוס ובכיכובם של טלי שרון ועידן עמדי, קטף את הפרס הראשי של פסטיבל ז'אנר המשטרה ריימס פולאר 2024 (ה-4 במספר) שבצרפת. ההכרזה על הזוכים התקיימה אמש (שבת) בעיר ריימס שמזרחית לפריז, כשבישראל פיקוד העורף הכריז על הנחיות חדשות וסגירת חלקים נרחבים במדינה, לקראת התקיפה הצפויה של איראן כנגד ישראל.

"על הזכיה המרגשת התבשרנו אתמול במקביל לירי של מאות הכטב"מים לעבר שטח ישראל, סיטואציה סוריאליסטית ישראלית," מסרה מנהלת ההפצה של הסרט לירון אדרי. "אנחנו גאים ושמחים עבור מיה, וחברת ההפקה ותעשיית הקולנוע הישראלית." הבמאית מיה דרייפוס הוסיפה: "מרגש מאד לזכות בהכרה על מותחן ישראלי בפסטיבל שמוקדש כולו לחגיגה של הז'אנר. מקווה שנתבשר על חזרתם של החטופים כך שנוכל לנשום שוב כמו שצריך."

עלילת הסרט מספרת על דפנה (שרון), בלשית משטרה תל-אביבית מבטיחה שהורחקה לעפולה ומוצאת את עצמה מטפלת בעבירות זוטות והתחמקות מהשמש הקופחת. כשאלמנת מלחמה צעירה נעלמת לפתע ואיש אינו טורח לחפש אחריה, דפנה הופכת את החיפוש אחריה ואחר נסיבות היעלמותה למשימת חייה. בסרט מככב לצידה של שרון השחקן והמוסיקאי עידן עמדי, ומשתתפים גם שרה פון-שוורצהיגאל נאורבועז קונפורטיאנסטסיה פייןוהזמרת דיקלה.

זהו הסרט הישראלי הראשון שהשתתף בתולדותיו הקצרות של פסטיבל ריימס פולאר (Reims Polar), וכמובן גם הראשון לזכות. הפיקו אותו אסתי יעקב מקלברג דרך 'תותים הפקות', מילאנה פוילו וז'יל סקוטו הצרפתים דרך 'טי-אס הפקות' ומשה אדרי דרך 'יונייטד קינג', בתמיכת קרן הקולנוע הישראלי, קרן וייל-בלוך והקרן החדשה לקולנוע ולטלויזיה. הוא מיועד לנחות באקרנים בישראל בהמשך השנה. זהו שיתוף הפעולה השני של דרייפוס ושרון – אחרי סרטה העלילתי הקודם של מיה דרייפוס "ההיא שחוזרת הביתה", שגם בו כיכבה טלי שרון.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?