שוברי קופות 11.04.11: "הופ ארנב" ממשיך לצעוד בראש

"הופ ארנב".

"הופ ארנב".

סרט האנימציה "הופ ארנב" ירד באחוז סביר של 42.2 מהשבוע שעבר, אבל זה עדין הספיק לו כדי לכבוש ללא עוררין את פסגת טבלת שוברי הקופות בארה"ב של סוף השבוע האחרון גם כן. הסרט הוסיף למצבורו עוד 22 מיליון דולרים מתוך 3,616 בתי קולנוע, וכך צבר בשבועיים כבר 68 מיליון דולרים והצליח לעקוף בקלילות את עלויותיו הנאמדות ב-63 מיליון. על רקע הצלחתו של "הופ ארנב" לשמור על מקומו בפסגה, ניצבים ארבעה סרטים שפתחו בהפצה רחבה בארה"ב, ולא הצליחו לגרוף סכומים מרשימים מדי.

ראשון בתור הוא הקומדיה "ארתור" בכיכובם של ראסל בראנד והלן מירן, שניצבה מעל כולם עם 12.6 מיליון דולרים בקרב 3,276 בתי קולנוע והסתפקה במקום השני בטבלה. אחריה המותחן "האנה" שבו סירשה רונאן מגלמת רוצחת בת 13, פתח עם 12.3 מיליון בקרב 2,535 בתי קולנוע, שהוא סכום יפה (אבל כאמור, לא מרשים) ביחס לז'אנר ולמסע יחסי הציבור הקטן יחסית לו זכה הסרט. דרמת הספורט "גולשת הנשמה" (ש.ל.ר, Soul Surfer) בכיכובה של זוכת העונה הרביעית של "אמריקן איידול", קארי אנדרווד, התמקמה רביעית אחרי אלו עם 11.1 מיליון דולרים בקרב 2,214 בתי קולנוע.

הכישלון היחסי היה של קומדית המסוממים "הוד מעלתך" (ש.ל.ר, Your Highness) בכיכובם של דני מק'ברייד, ג'יימס פרנקו ונטלי פורטמן. כל השמות המוכרים הללו וכל יחסי הציבור הגבוהים לו זכה הסרט (כולל כמה וכמה קדימונים), לא עזרו לו להגיע אפילו לחצי ממה שגרף "פיינאפל אקספרס" בסוף שבוע הבכורה שלו לפני שלוש שנים: "הוד מעלתך" פתח עם 9.5 מיליון דולרים בלבד בקרב 2,769 בתי קולנוע, לעומת 23 מיליון הדולרים של "פיינאפל" (צריך אמנם לציין ש"פיינאפל", שאמנם יצא עם מעט פחות יחסי ציבור וגם בו הופיעו פרנקו ומק'ברייד, בכל זאת יצא ביוני ולא באפריל – כבר בתוך הקיץ ובתוך קרב שוברי הקופות הגדולים). הסכום שגרף "הוד מעלתך" הנחית אותו במקום השישי, ומי שחתם את החמישיה העליונה במקומו הוא סרט האימה "ערמומי" (ש.ל.ר, Insidious) עם תוספת של 9.7 מיליון דולרים בסוף השבוע השני שלו.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?