קיץ 2011

מדריך סרטי קיץ 2011.

מדריך סרטי קיץ 2011.

נראה כי קיץ 2011 בקולנוע הישראלי והאמריקאי נפתח מוקדם כאשר ארבעה שוברי קופות הקדימו את פתיחתו הרשמית ביום שני האחרון של מאי (הוא יום הזיכרון האמריקאי שנחגג השנה ב-30 במאי), שלא לדבר על כך שהסרט מבוסס הקומיקס "ת'ור" אפילו נחת בבתי הקולנוע בישראל שבוע מוקדם יותר מבארה"ב. הקיץ אמנם נחשב בקופות בין יום הזיכרון האמריקאי (30 במאי כאמור) לבין יום העבודה האמריקאי (5 בספטמבר השנה), אך כאן במאמר אנו נתמקד בסרטים הצפוים לשבור הקיץ את הקופות גם אם הבכורה שלהם לא נכללת בין תחומי הקיץ 'הרשמיים'. ברשימה שלנו ישנם בין היתר 6 סרטי המשך (8 אם מחשיבים גם עיבודים מחודשים) לסדרות סרטים מצליחות מאד שהוכיחו כבר את יכולותיהן בקופות, 5 סרטים מבוססי קומיקס, 3 סרטי אנימציה, 7 סרטים שיוקרנו בתלת מימד, וסרט ישראלי אחד. אגב, את שנים מהסרטים מבוססי הקומיקס – "גרין לנטרן" ו"קפטן אמריקה" – יפיצו גלובוס גרופ, והם קבעו (נכון לעכשיו) את שניהם לאותו התאריך: 4 באוגוסט. רעיון גרוע מזה כנראה שאין, חוץ מאולי שני סרטים ישראלים מאותו הז'אנר באותו היום, אבל גם זה כבר קרה.

אבל לא רק סרטים שוברי קופות מצפים לנו בקיץ 2011. במיטב המסורת, שני פסטיבלי קולנוע בולטים יערכו השנה בקיץ: פסטיבל דרום ופסטיבל ירושלים. עוד לא שמענו הרבה על הפסטיבל השני, אבל פסטיבל דרום עשה בינתים רושם טוב לאלו החובבים קולנוע קצת אחר. הרחבה בהמשך.

שוברי קופות צפוים

"ת'ור" (בישראל: 28.04.11)

"ת'ור" היה אמור להביא לקולנוע של 2011 את משב הרוח החינני הראשון של הקיץ, בדיוק כפי שעשה "איירון מן" בזמנו. איש הברזל הפתיע בענק עם פתיחה בגובה 98 מיליון דולרים בארה"ב בלבד, והקפיץ את כוכב הסרט רוברט דאוני ג'וניור לדרגת מגה-כוכב מחדש. כריס המסוורת' הוא פנים יחסית חדשות בהוליווד (עם רזומה בעיקר מחוצה לה), והוא בהחלט נשען היטב על התפקיד בכוונה לשדרוג לדרגת כוכב שם, ביחוד עם שרירי החזה המטורפים שבנה לעזרתו. הוא אגב אמר בריאיון כי התחרה עם אחיו ליאם על התפקיד, אך על כל פנים הוא מגלם בצורה מקסימה לחלוטין את דמות האל האסגארדי, ומשב הרוח מצד "ת'ור" הוא בהחלט מרענן. נכון, ההומור הוא לא של "איירון מן", אבל הוא בהחלט מספיק.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "ת'ור"

"מהיר ועצבני 5". דוויין ג'ונסון, וין דיזל.

"מהיר ועצבני 5". דוויין ג'ונסון, וין דיזל.

"מהיר ועצבני 5" (בישראל: 12.05.11)

כאשר "מהיר ועצבני 4" פתח באפריל 2009 עם 71 מיליון דולרים, אולפני יוניברסל הבינו כי השחקנים המקוריים בסדרה הם הסוד ולא מספיק להביא בחורות יפות, מכוניות מנקרות עיניים, והרבה פיצוצים. הקהל רוצה את השרירן וין דיזל שיכה כמה אנשים רעים בדרך. ככה נולד הבלתי נמנע, ו"מהיר ועצבני 5" מגיע אלינו (יחסית לאט – כעבור שנתיים) עם פתיחה בארה"ב בגובה שיא לסדרה של 86 מיליון המבשרת על בלתי נמנע חדש: פרק שישי. גל גדות נמצאת גם בפרק הזה, אגב, וגם שחקן חיזוק שרירי: דוויין ג'ונסון; והבמאי ג'סטין לין שניצח על הכל היה זקוק לשתי השתפשפויות בדרך, יצר את הפרק הטוב ביותר בסדרה לטעמי. אגב נוסף: דיזל גם השתעשע ברעיון שהסרט יקבל מועמדות לאוסקר.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "מהיר ועצבני 5"

"שודדי הקאריבים 4: זרמים זרים" (בישראל: 19.05.11 | יוקרן בתלת מימד)

כשסביב סדרות סרטים רבות המנסות להמציא את עצמן מחדש עם הגיען לסרט הרביעי ומעלה ("צעקה", "אקס-מן", "יום שישי ה-13" וכו'), המפיק ג'רי ברוקהיימר ואולפני דיסני הבינו שבלי ג'וני דפ כנראה שאין הרבה משקל לסדרה שלהם, ולכן ויתרו מראש על הרעיון של קאסט חדש ולא יצאו לדרך לפני שדפ היה חתום בחוזה, עם אפשרות לטרילוגיה נוספת על פי הדיווחים. פנלופה קרוז תיתן את הטון הנשי היפה לסרט, שיפתה את קפטן ג'ק ספארו להרפתקה חדשה. עם החילוף הזה מקוים בהפקה שהסרט יצליח להתעלות על הסרט השני בסדרה – והיחיד שהצליח לחצוף את רף הרווחים של מיליארד הדולרים מסביב לעולם.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "שודדי הקאריבים 4"

"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק". אד הלמס, בראדלי קופר, זאק גליפיאנקיס, קן ג'ונג.

"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק". אד הלמס, בראדלי קופר, זאק גליפיאנקיס, קן ג'ונג.

"בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק" (בישראל: 26.05.11)

כשקודמו "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס" פתח בארה"ב עם למעלה מ-44 מיליון דולרים ופער לא גדול מדי מסרט האנימציה "למעלה – תלת מימד", זה הרים הרבה גבות. בלי כוכבים מוכרים ובלי תקציב עתק ליחסי ציבור, הקומדיה למבוגרים בלבד (דירוג R) שעלתה 35 מיליון דולרים התפוצצה בקופות והיתה מרחק מיליון דולרים בלבד מלהיות שובר הקופות המוביל של אותו סוף שבוע (לבסוף יהפוך לשובר הקופות השישי בעוצמתו בשנת 2009, פחות מ-20 מיליון דולרים הפרש מ"למעלה"). אמנם הסרט עצמו היה די חביב אבל לא באמת קורע מצחוק, הוא כן הציג סיטואציה משעשעת שרבים מהצופים תמיד חלמו להיות מעורבים בה, ובעיקר הגיע בזמן הנכון: האמריקאים סבלו קשות מהמשבר הכלכלי במדינה (שהשפיע על העולם כולו), והנשיא שלהם מזה חצי שנה, ברק אובמה, לא עשה רושם כמי שבאמת עומד להוציא אותם מהר מדי מהבוץ (הוא גם יודה בזה בעצמו בהזדמנויות מסוימות). האמריקאים רצו להשתחרר, ו"בדרך" היה שם בשבילם. אפשר גם לראות את זה באחוזי הירידה ברווחים שלו (הנמוכים מאד, יחסית) משבוע לשבוע. הרֵץ קדימה ל-2011, אמריקה עדין לא נחלצה מהמשבר אבל שיעורי הצריכה גדלים – משמע האמריקאים שמחים יותר. יהיה מענין לראות אם סרט ההמשך יצליח לגרוף הצלחה רבה כמו קודמו.
הפעם העלילה מביאה את החברים לבנגקוק לקראת חתונתו של סטו. ואם פעם היה הנמר של המתאגרף מייק טייסון – עכשיו יש קוף.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק"

"אקס-מן: ההתחלה" (בישראל: 02.06.11)

להחליף שחקן לגלם את באטמן בכל סרט זה כבר פאסה. עדיף להשיק את כל הסיפור מחדש – זה עבד טוב מאד עבור אותו באטמן: "באטמן מתחיל" אמנם פתח עם 48.8 מיליון דולרים (חצי מ"אקס-מן 3") אבל הפרק השני בהשקה מחדש – "האביר האפל" – הפך לסרט השלישי הכי רווחי בהיסטוריה ודחק את "ספיידרמן" של אולפני מארוול (האולפנים מאחורי "אקס מן") למקום השמיני (ב-2010 הוא כבר ירד למקום העשירי). גם ב"אקס מן" וגם ב"ספיידרמן" – בגרסאות החדשות יככבו שחקנים צעירים מאד (גילאים עשרים המוקדמים, אם בכלל החליפו לקידומת הזו, למעט שני הכוכבים הראשיים) – לעומת "באטמן מתחיל" בו כיכב שחקן עם אופי בולט וקריירה קולנועית מפוארת בז'אנר ("אמריקן פסיכו" הוא עדין אחד הסרטים האהובים עלי ביותר). העלילה כמובן תציג את גיבורי אקס מן, וביחוד פרופסור איקס ומגניטו, בצעירותם ולפני שעטו על עצמם את הכינוים הללו.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "אקס-מן ההתחלה"

"הערת שוליים". יוסף סידר, שלמה בראבא.

"הערת שוליים". יוסף סידר, שלמה בראבא.

"הערת שוליים" (בישראל: 02.06.11)

ארבע שנים אחרי שטעם הצלחת יחסי ציבור מהי, יוסף סידר חוזר עם סרט חדש ועשיר ביחסי ציבור כמו שעד כה רק אבי נשר ידע לעשות (השוותי זאת כבר כמה וכמה פעמים, אז מצטער על החזרה). סרט המלחמה הצה"לי על לבנון "בופור" משך כמעט 300 אלף צופים בעקבות הדיון הציבורי הסוער והמטופש למדי באשר ליכולתם של משתמטים (?) לגלם חיילים. הפעם עומד לרשותו של סידר שלמה בראבא עם היעדרות בת 9 שנים מהמסך הגדול (על המסך הקטן הופיע עם "חצי טון ברונזה" אשתקד, אבל נוח יותר להפקה לרכוב על גב המסך הגדול), ונראה שהוא ביים סרט קומי חביב ומשעשע במיוחד שעוד עשוי לשבור כאן קופות במובנים מקומיים. ההתמודדות בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן ודאי תעזור לו, ואולי אפילו הנעילה של פסטיבל דרום שתפיץ ברשת כמה וכמה דעות. העלילה מספרת על צמד חוקרי התלמוד שמתחרים על פרס ישראל, והם אב (בראבא) ובנו (ליאור אשכנזי).
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "הערת שוליים"

"קונג פו פנדה 2" (בישראל: 16.06.11 | יוקרן בתלת מימד)

אחרי כמה 'נפילות' בקופות עם סרטיו האחרונים, ג'ק בלאק חוזר לנסות את ההומור השמנמן שלו מאחורי אנימציה וצ'ארלי קאופמן ("להיות ג'ון מלקוביץ'", "סינקדוכה ניו יורק") הגיח לעזור באגף התסריט. סביר יותר להניח שיהיה מדובר בהצלחה הזהה ל"מדגסקר 2", אבל גם זה ודאי יספיק.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "קונג פו פנדה"

"מכוניות 2" (בישראל: 23.06.11 | יוקרן בתלת מימד)

"מכוניות" הראשון אמנם לא היה הצלחה מסחררת והרבה פחות מוצלח ממה שקיוו בדיסני, אבל בכל זאת הם החליטו לנסות שוב. יותר נכון, בכל זאת לא קל להגיד 'לא' לג'ון לאסטר שהפיק עבורם את כל שוברי הקופות הגדולים בשנים האחרונות ורצה לביים פרק המשך ל"מכוניות" שלו.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "מכוניות 2"

"רובוטריקים 3".

"רובוטריקים 3".

"רובוטריקים 3" (בישראל: 30.06.11 | יוקרן בתלת מימד)

כשהוא כבר קרוב מאד לסיים את הפוסט פרודקשן של "רובוטריקים 3" (תחילת מארס 2011), הרשה לעצמו הבמאי חובב הפיצוצים של כל הטרילוגיה, מייקל ביי, להתוודות ופחות או יותר לקרוא ל"רובוטריקים 2" עצמו 'חרא' (הצרפתית במקור). אם קוראים אחרי הכותרת המשעשעת הזו שבה בחרו להשתמש מרבית כלי התקשורת באותו הרגע החולף, מבינים שבעצם ביי התרעם על העובדה שהוא יצא לצלם סרט כשהיה בידיו תסריט בן 14 עמודים שנכתב על פני שלושה שבועות בלבד – בעיקר בגלל שביתת התסריטאים. גם בגלל שאני דווקא מאד נהנתי ב"רובוטריקים 2" וגם בגלל שהסרט הפך לשני הכי רווחי באותה השנה (בלי שאפילו "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם" התקרב אליו עם הפרש של יותר ממאה מיליון דולרים) אני תוהה אם באמת הוא היה רציני כשחשב שלמישהו אכפת מתסריט בסרטים שלו. חבוב! אני מכיר את הרזומה שלך ואני בא לראות פיצוצים! כיף אינפנטילי הוא בהחלט טוב בשבילי, ובתקוה שהפרק השלישי – המתקשר איכשהו במירוץ חלל בין הרוסים לאמריקאים – יספק אפילו יותר כיף כזה.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "רובוטריקים 3"

"לארי קראון" (בישראל: 30.06.11)

קומדיה בכיכובם של שני ענקי הקולנוע טום הנקס וג'וליה רוברטס יכולה בהחלט להפוך לשובר קופות מוצלח, ביחוד אם קהלם הנאמן לא ידיר רגליו מבתי הקולנוע כפי שנמנע להגיע ל"מלחמתו של צ'ארלי ווילסון" לפני כארבע שנים וגם בו כיכבו השניים. הנקס אגב ביים את הסרט ואף כתב את התסריט יחד עם ניה ורדלוס ("החתונה היוונית שלי").
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "לארי קראון"

"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני". דניאל רדקליף.

"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני". דניאל רדקליף.

"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" (בישראל: 14.07.11 | יוקרן בתלת מימד)

הסרט השמיני והאחרון בסדרה צפוי להיות השיא האצור של כל קודמיו בסדרה – כל סצינת אקשן מאופקת, כל סצינה רומנטית, כל סצינה מותחת – הכל (שלא היה משהו יוצא דופן עד כה) אמור להיות מוכפל פי כמה וכמה. אני מאד אשמח לראות את זה קורה, כי זו גם היתה ההבטחה לקראת החלק הראשון של "אוצרות המוות" (הסרט השביעי בסדרה), ולגמרי התבדתי. סתם משכו סרט שלם ודי מבזבז זמן עד לחלק השני והמענין יותר, שסוף סוף יציג את הקרב הגדול בין הלורד ולדרמורט לבין הארי פוטר.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2"

"פו הדוב" (בישראל: 21.07.11)

אולפני האחים וורנר החליטו לפתח סרטים חדשים לכמה דמויות ילדים אהובות שלי לפחות נראה היה כי נעלמו מהעולם. "פו הדוב" יגיע בקיץ, וינסה לשחזר את ההצלחה המסחררת של "אלווין והצ'יפמנקס", שגרף ב-2007 בארה"ב בלבד 217 מיליון דולרים; ושסרט ההמשך שלו שנתיים מאוחר יותר הצליח לגרוף טיפה יותר.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "פו הדוב"

"סופר 8" (בישראל: 28.07.11)

ג'יי-ג'יי אברמס ינסה לשחזר את הצלחת המד"ב שלו ב"סטארטרק" (שביעי בהכנסות לשנת 2009) והאימה שהפיק ב"קלוברפילד" (פתיחה בגובה 40 מיליון דולרים) – עם "סופר 8", סרט שהושפע נרחבות מסרטיו המוקדמים של סטיבן שפילברג – אותו שפילברג גיבורו של אברמס, שגם הפיק לו את הסרט הזה. אברמס, אשף בנית מתח בקרב קהל מאמיניו, יצר קדימון לסרט עוד לפני שהחל לעבוד עליו – והטריק (שנפוץ יותר בקרב במאים לא מוכרים המנסים לפרוץ) עבד – ההתלהבות סביב הסרט פתחה לו הרבה דלתות.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "סופר 8"

"דרדסים: הסרט".

"דרדסים: הסרט".

"דרדסים: הסרט" (בישראל: 04.08.11 | יוקרן בתלת מימד)

עוד מילא להחזיר את פו הדב, אבל את הדרדסים? מה הסיכוי שזה רעיון טוב? ניל פטריק האריס יפגוש את הדרדסים הנמלטים מידיו של גרגמל אל סנטרל פארק, ולא פחות מבתלת מימד. הניסיון הזה לשלב אנימציה תלת מימדית עם אנשים חיים מגיע כחצי שנה אחרי ש"יוגי דב" עשה ריצה סבירה בבתי הקולנוע וגרף 100 מיליון דולרים בארה"ב על השקעה של 80 מיליון דולרים ביצירתו.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "דרדסים"

"גרין לנטרן" (בישראל: 04.08.11 – צפוי שינוי אז התעדכנו בתוך עמוד הסרט בלחיצה על שמו | יוקרן בתלת מימד)

הרבה עיניים נשואות אל ריאן ריינולדס, לראות אם יצליח להחזיק על עצמו תואר של גיבור על מגניב ומשעשע, בסטייל של רוברט דאוני ג'וניור ב"איירון מן". ריינולדס אמנם הופיע ראשית בסרט "וולברין" בתור הדמות "דדפול" מבית מארוול קומיקס עם כוונה לככב בספין-אוף אם הסרט יחווה הצלחה; אבל החברה המתחרה DC הצליחה להחתים אותו קודם לככב ב"גרין לנטרן" עם כוונה להתחיל צילומים מהר מאד. מארוול לא רצו לוותר על השחקן המושלם שלהם לתפקיד החצוף של דדפול, והחליטו פשוט לדחות את הסרט המשותף שלהם אל 2014 – הרבה אחרי "האוונג'רס" (2012) שיפגיש את כל גיבוריהם הבולטים, ואפילו אחרי "איירון מן 3" (2013). ריינולדס מגלם ב"גרין לנטרן" טייס שחייזר מעניק לו טבעת כוח מיוחדת.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "גרין לנטרן"

"קפטן אמריקה". מאט סלינג'ר. צילום: יוני המנחם.

"קפטן אמריקה", גרסת 1991. מאט סלינג'ר. צילום: יוני המנחם.

"קפטן אמריקה". כריס אוואנס.

"קפטן אמריקה", גרסת 2011. כריס אוואנס.

"קפטן אמריקה" (בישראל: 04.08.11– צפוי שינוי אז התעדכנו בתוך עמוד הסרט בלחיצה על שמו | יוקרן בתלת מימד)

שני עשורים שלמים אחרי שמנחם גולן העניק לאחד הגיבורים הפטריוטים המוכרים ביותר בקומיקס את העיבוד הקולנועי שלו (ראו תמונה מתחת), מארוול החליטו להחיות אותו לטובת סרט "האוונג'רס" שלהם (האמת שהדיבורים על שני הסרטים החלו עוד בתחילת שנות האלפיים). אישית, אף פעם לא התלהבתי יותר מדי מהמגן הסמלי של קפטן אמריקה, אבל יהיה מענין לראות כיצד הקהל יאמץ לחיקו את פעם-אחד-מ"ארבעת-המופלאים", כריס אוואנס, לתפקיד אחר לחלוטין באותו עולם קומיקס. בעוד "גרין לנטרן" עשה תהלוכות מוצלחות בפסטיבלי הקומיקס, קפטן אמריקה שמר על הקלפים קרוב יותר לחזה וקשה לדעת אם יהיה כאן סרט מוצלח באמת.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "קפטן אמריקה"

"כוכב הקופים: המרד" (בישראל: 04.08.11– צפוי שינוי אז התעדכנו בתוך עמוד הסרט בלחיצה על שמו)

בעוד שאר סרטי ההמשך והעיבודים מחדש שיועדו לצאת לבתי הקולנוע קודם לפני סרט זה, התבססו על מורשת מפוארת של הכנסות עתק בבתי הקולנוע – "כוכב הקופים: המרד" הוא מעין המצאה מחדש שלישית בסדרה שאף פעם לא ריסקה את הקופות. ג'יימס פרנקו, שהיה שם הרבה יותר חם לפני שהופיע כמנחה טקס האוסקר לשנת 2011, מככב כאן והעלילה המתרחשת בהווה, מראה כיצד ניסוי בבעלי חיים מוביל לכמעט הכחדתו של המין האנושי ועלייתם של הקופים במקום.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "כוכב הקופים: המרד"

"בוקרים וחייזרים (ש.ל.ר)". דניאל קרייג.

"בוקרים וחייזרים (ש.ל.ר)". דניאל קרייג.

"בוקרים וחייזרים" (בישראל: 18.08.11)

ג'ון פאבריו סיפק לקהל שני סרטי "איירון מן" מעולים (ועשה זאת באופן שהפתיע פחות או יותר את כולם בתעשיה) שהפכו לשוברי קופות ענקיים והקפיצו את הקריירה שלו למימדים עצומים. הוא הבין שעם נקודת מוצא כזו, יהיה לו קשה מאד לצאת 'בסדר' עם המעריצים בפרק שלישי בסדרה, ולכן החליט להפסיק ולנסות פרויקט חדש שיפגיש בין חייזרים לבין בוקרים מאד מתוחכמים. אוליביה ווילד היפיפיה מופיעה בסרט לצידם של האריסון פורד, דניאל קרייג וסאם רוקוול, אך ללא הכימיה הנפלאה בין ההומור שלו לבין ההומור של דאוני ג'וניור, מסקרן יהיה לראות את פאבריו בדרכו החדשה.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "בוקרים וחייזרים"

"קולומביאנה" (בישראל: 01.09.11)

כשהחל להתפוגג העשן סביב ההרס שיצר "אווטאר" בקופות (הסרט הכי רווחי בכל הזמנים), החלו אנשים לשאול כיצד זה שכוכב הסרט הגברי סאם וורת'ינגטון התקבל לתפקידים רבים בז'אנרים שונים ונראה היה כי הפך לכוכב על (לימים נבין כי זו היתה פחות או יותר גדולה רגעית); בעוד הכוכבת הנשית זואי סלדנה (שגם "סטארטרק" היה באמתחתה) לא הצליחה למצוא לעצמה תפקידים בכירים. היא הופיעה בסרטים "טייקרס", "למות מלוויה" ו"הלוזרים" – כולם סרטים קטנים ביחס ל"התנגשות הטיטאנים" למשל – וכולם כשלו בקופות. סלדנה בסופו של דבר מצאה את עצמה בחיקם של לוק בסון על שרביט ההפקה ואוליבר מגטון ("המשלח 3") על כיסא הבמאי, שאימצו אותה להפוך לרוצחת בדם קר בסרט "קולומביאנה". בסון כבר הוכיח את עצמו כמפיק סרטי אקשן סוחפים בקופות, וסביר שזה גם מה שיקרה ל"קולומביאנה".
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "קולומביאנה"

פסטיבלים בקיץ

פסטיבל קאן (11.05-22.05.11)

פסטיבל קאן נפתח ב-11 במאי עם "חצות בפריז" של וודי אלן, ומתהדר השנה בכמה שמות בולטים בתחרות הרשמית שלו. לצידם של פדרו אלמודובר, לארס פון טרייר, נני מורטי וראדו מיכאלניו, יתמודד גם יוסף סידר בתחרות הראשית עם "הערת שוליים". גם הסרט הישראלי הנותנת" של הגר בן-אשר יתמודד במספר מסגרות בפסטיבל.

פסטיבל דרום (29.05-02.06.11)

פסטיבל דרום 2011 באמת הפתיע כשפתח מסגרת מיוחדת לסרטים מז'אנר אלטרנטיבי, סרטים עם אופי צעיר ודינמי, ובעיקר סרטים שאומרים די לדרמות בקולנוע הישראלי. הסרטים הללו הם: "חתולים על סירת פדלים" של יובל מנדלסון ונדב הולנדר, "ג'ו ובל" של רוני קידר, "2 בלילה" של רועי ורנר, ו"פלנטה אחרת" של עידן זעירא. כמובן שלא באלו מסתיימת תוכנית הפסטיבל (למשל "הערת שוליים" ינעל את הפסטיבל), אבל זהו בהחלט האירוע המיוחד והמסקרן ביותר.

פסטיבל ירושלים

עוד אין תאריך סגור, אבל במהלך יולי פסטיבל ירושלים 2011 צפוי לצאת לדרך. בינתים עוד לא נשמעו הרבה רחשים סביב הפסטיבל, כנראה מתוך כבוד/המנעות-מתחרות עם פסטיבל דרום, אבל על פי המסורת מיטב הדרמות הישראליות מוצגות בפסטיבל ירושלים.

ועוד כמה סרטים בולטים בקיץ

"יעד סופי 5" (בישראל: 25.08.11 | יוקרן בתלת מימד)

שוב חבורה של צעירים חושבת שהצליחה לרמות את המוות, אך לומדת בדרך הכואבת (והתלת מימדית בשנית – ב"יעד סופי 4" זה תרם מאד) שזה לא אפשרי.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "יעד סופי 5"

"חצות בפריז" (בישראל: 23.06.11)

סרטו של וודי אלן סחף את הצופים כשפתח את פסטיבל קאן, מה שלא הצליח לעשות כבר הרבה זמן. עם העובדה הזו ועם הקהל הנאמן לו, "חצות בפריז" כנראה יצליח מאד בארץ. אוון ווילסון, מריון קוטיאר, רייצ'ל מק'אדמס, מייקל שין ואדריאן ברודי מככבים.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "חצות בפריז"

"מורה רעה" (בישראל: 25.08.11)

הקדימונים לסרט הזה עמוסים בחן המקסים של קמרון דיאז, ונראה שהקומדיה הזו תנחל הצלחה. ג'ייסון סיגל, ג'סטין טימברלייק מלווים אותה בהרפתקה, גם כן כמורים בבית ספר. אגב טימברלייק, סרטו השני שכנראה יצליח בארה"ב – "ידידים פלוס" (Friends With Benefits) – יצא אצלנו רק ב-22 בספטמבר.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "מורה רעה"

"האנה" (בישראל: 02.06.11)

קחו את "קולומביאנה", הפשיטו ממנו את התקציב הגבוה, הורידו ממנו את זואי סלדנה (מבט מגן עדן", "כפרה") והחליפו אותה בילדה בת ה-16, סירשה רונאן, וקיבלתם את "האנה". קייט בלאנשט ואריק באנה מככבים לצידה.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "האנה"

"מר פופר והפינגווינים" (בישראל: 07.07.11)

ג'ים קארי יורש שישה פינגווינים ומוצא את חייו משתנים מן הקצה אל הקצה.
זמני הקרנה וכרטיסים לסרט "מר פופר והפינגווינים"

שיוכים: חדשות סרטים
okok4

גרין לנטרן של מטלון, לא של ג.ג.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?