תמונה ראשונה של הנרי קביל בתור "סופרמן"

"סופרמן". הנרי קביל.

"סופרמן". הנרי קביל.

תמונה ראשונה מתוך "סופרמן" (2013) חושפת (מומלץ מאד ללחוץ ולהגדיל) לראשונה את הכוכב הנרי קביל בטייטס והגלימה של איש הפלדה. מדובר בתמונה מושקעת יותר מצילומי העמידה המסורתית על רקע חלק שנהוגים לקידום סרטים וסדרות (רק לא מזמן קומיקס אחר של חברת DC, האחראית על סופרמן, הפיצה תמונה של "וונדר וומן" – "אשת חיל" אם תרצו – במצב הזה בדיוק): סופרמן מופיע במרכז בלאגן עם כספת מעוכה מאחוריו, דברים עפים ממולו וניצוצות חשמליים באויר, כשהוא לבוש בחליפת קשקשים.

מענין להתעכב לרגע על התזמון של הופעת התמונה: הסרט עוד לא החל צילומים, ורק לפני כשבועיים הכריזו אולפני וורנר כי הסרט נדחה מדצמבר 2012 (כמעט חצי שנה אחרי "עלייתו של האביר האפל") אל ה-14 ביוני 2013. יתכן שהדחיה התרחשה בגלל הכישלונות החוזרים ונשנים של הבמאי המיועד זאק סניידר בקופות, שמאז "300" רק הולך ומגלגל פחות ופחות לאולפנים. הוורנרים אולי החליטו ששווה להמתין קצת עם גיבור הדגל של DC ולאפשר לכריסטופר נולן להתפנות מההתעסקות ב"אביר האפל" (ההמשך לסרט הראשון של האולפנים שחצה את רף מיליארד הדולרים) ולהקדיש מזמנו לשמור על סניידר. כדי לשדר 'עסקים כרגיל', החליטו להלביש את קביל בגלימה ולצלם. מצד שני, יכול להיות שכל זה דווקא קשור לנולן בדרך אחרת לגמרי: צילומי "עלייתו של האביר האפל" מושכים הרבה תשומת לב בימים אלו בפיטסבורג שבארה"ב, ואנשים רבים מצלמים בעצמם את הסט ומקלקלים את האיפול על העלילה באמצעות מכשירים איכותיים יותר ופחות, החל ממצלמות סלולרים ועד מצלמות מקצועניות שמוכרות את התמונות תמורת תשלום. ואולי בעצם אין קשר לכלום, כי ליצור תמונה כזו יכול לקחת טווח זמן לא קצר, במיוחד בארגוני ענק. מקוה שלא בלבלתי אתכם מדי…

לצד קביל, מככבים בסרט איימי אדמס בתור לויס ליין, מייקל שאנון בתור גנרל זוד, כריסטופר מלוני בתור קולונל הארדי, לורנס פישבורן בתור פרי ווייט (עורך הדיילי פלאנט), דיאן ליין וקווין קוסטנר בתור מרתה וג'ונתן קנט, וג'וליה אורמונד בתור אימו הביולוגית של סופרמן.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?