קופות: "אימה במצולות" מכניס כפול מהציפיות; "שחור על לבן" השלישי של ספייק לי

"אימה במצולות".

"אימה במצולות".

סוף שבוע מאומץ במיוחד במחלקת השיווק של אולפני האחים וורנר הניב את פירותיו, והכניס את קומדית האימה "אימה במצולות" לצמרת טבלת שוברי הקופות בצפון אמריקה, עם בכורה בגובה 44.5 מיליון דולרים בקרב 4,118 בתי קולנוע, על פי הערכות. זוהי כמות בתי הקולנוע השניה בגובהה להפצה בחודש אוגוסט מכל הזמנים, אחרי "יחידת ההתאבדות" (4,255 בתי קולנוע), והציפיה היתה שבחודש אוגוסט המעייף, הסרט יכניס באיזור ה-20 או 25 מיליון דולרים. עם זאת, כאמור, מחלקת השיווק של וורנר עבדה שעות נוספות והדבר נתן את אותותיו: הם פרסמו את הסרט באופן נמרץ ברשתות החברתיות, ודחפו אותו לקהלים שונים, תוך התמקדות באספקטים הקומים של הסרט. התוצאה היא הכנסה כפולה מהצפי, וגם הכנסה בסופ"ש אחד שהיא בערך מה שסרטים מז'אנר הכרישים מכניסים בכל תקופת הריצה שלהם בבתי הקולנוע: "47 מטר" (11.2 מ"ד בבכורה ו-44.3 מ"ד בכל הריצה) ו"מים לא שקטים" (16.8 מ"ד בבכורה ו-55.1 מ"ד בכל הריצה).

"אימה במצולות" הוא קופרודוקציה אמריקאית-סינית, והדבר איפשר לו לעלות במקביל בסין ולהפציץ גם בקופות שם: 50.3 מיליון דולרים נכנסו לסרט מסין לבדה, ובסך הכל מחוץ לצפון אמריקה (כולל סין) הכניס הסרט 97 מיליון דולרים. די מדהים לסרט אימה, ומדהים מאד לסרט כרישים. בצירוף הכנסותיו מתוך צפון אמריקה, הסרט הגיע ל-141.3 מיליון דולרים, ורק עם 42 ארצות, כשיש עוד ארצות גדולות שעוד לא הקרינו אותו, כגון קוריאה, צרפת, אוסטרליה ויפן (אה, וגם ישראל, אבל, אתם יודעים…).

"שחור על לבן". ג'ון דיויד וושינגטון.

"שחור על לבן". ג'ון דיויד וושינגטון.

סרט נוסף שהצליח יפה מאד הוא הדרמה הקומית "שחור על לבן" של ספייק לי, משהכניס בבכורה 10.8 מיליון דולרים בקרב 1,512 בתי קולנוע. זוהי ההפצה השלישית בגובהה לכמות בתי קולנוע שבהם מוקרן סרט של האקטיביסט השחור, והיא הצליחה יפה: זוהי הבכורה השלישית בגובהה ללי, אחרי "האיש שבפנים" מ-2006 (29 מ"ד) ו"מלכי הקומדיה המקוריים" מ-2000 (11 מ"ד). הכנסותיו של "שחור על לבן" מיקמו אותו חמישי בטבלת שוברי הקופות של סופה"ש בצפון אמריקה.

בכורה שלישית ורחבה אחרונה היא של סרט האימה "סלנדרמן" שהכניס בבכורה 11.3 מיליון דולרים מכובדים בקרב 2,358 בתי קולנוע, והתמקם רביעי בטבלה. בין הצמד הזה לבין "אימה במצולות", התמקמו שני סרטים מהשבוע שעבר שירדו שלב אחד: "משימה בלתי אפשרית 6: התרסקות" ירד ב-43.4 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר וכעת הוסיף 20 מיליון דולרים בקרב 3,888 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 162 מיליון דולרים. ואחריו  "כריסטופר רובין" ירד ב-49.4 אחוזים בהכנסותיו וכעת הוסיף 12.4 מיליון דולרים בקרב 3,602 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 50 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?