מנהלת הרכש של yes, דנה מורג, נבחרה למנהלת אמנותית של סינמטק תל אביב

דנה מורג, באדיבות יח"צ

דנה מורג, באדיבות יח"צ

מנהלת מחלקת רכש הסרטים והסדרות של yes, דנה מורג, נבחרה לתפקיד המנהלת האמנותית של סינמטק תל אביב. היא נבחרה בידי ועדת איתור, ומינויה אושר בידי הועד המנהל של הסינמטק.

מורג, ילידת 1972, היא בוגרת בהצטיינות של תואר שני בקולנוע וטלויזיה באוניברסיטת ווריק שבאנגליה, ובוגרת תואר ראשון בקולנוע וטלויזיה באוניברסיטת תל אביב. עם תפקידה ב-yes, פיתחה קשרים אישיים ומסחריים עם אולפני קולנוע ועם חברות הפקה והפצה מקומיות ובינלאומיות, העוסקות בסרטים עצמאים אמריקאים ובסרטים אירופאים חדשים וגם קלאסים. במסגרת תפקידה כמנהלת האמנותית של הסינמטק, מורג תהיה אחראית כמובן על כלל התכנית האמנותית של הסינמטק, וגם על תכנון אסטרטגיה ותוכניות עבודה לכלל מחלקות התוכן (לרבות הכנת התקציב וניהולו) ועל פיתוח קשרי עבודה ויוזמות מקצועיות עם יוצרים וגופים מתעשיית הקולנוע בארץ ובעולם (כגון פסטיבלים, רטרוספקטיבות וכן הלאה).

ועדת האיתור נימקה את בחירתה: "ניסיונה המרשים, כישוריה והרעיונות החדשניים שהציגה, תואמים את ערכי החזון העיקריים של הסינמטק ויסייעו רבות לקידומו ולהפיכתו לחוד החנית של העשיה הקולנועית בארץ." במהלך האיתור לתפקיד, ניסחו בסינמטק, בהשתתפות למעלה מ-50 נציגים (ותיקי הסינמטק, בכירי ענף הקולנוע, מבקרי קולנוע, נציגי עיריה, תושבים ובני נוער), חזון חדש עבורו, שעומד על חמישה יעדים עיקריים: הפיכת הסינמטק לחוד החנית של הקולנוע בארץ ושגרירה הבולט בעולם; הקמת בית לקהילת אמני המסך; יצירת בית חינוך לקולנוע; התכווננות והתאמה לדור החדש של צרכני הקולנוע; שיפור חווית השירות והנגישות של הסינמטק. את חלק מהיעדים הללו הייתי מחיל גם על האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלויזיה, וחבל שהמצב לא מורגש כך.

מנכ"לית הסינמטק, דינה פלד מסרה: "כידוע, אנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאתגרת בה אנו נערכים ל'יום שאחרי הקורונה' ולחזרתם של עובדי הסינמטק והקהל לאולמות הקולנוע. אין לי ספק, שיחד עם דנה, אשר ניחנה בניסיון רב ומגוון, מסירות ותשוקה כנים לאמנות הקולנוע וליצירה ישראלית, נצלח את אתגרי התקופה ונצעיד את הסינמטק במקצועיות ותנופה."

דנה מורג מסרה: "אני שמחה ונרגשת לקראת התפקיד החדש, ומודה מאד לוועדת האיתור על ההזדמנות שניתנה לי להוציא לפועל את חזון הסינמטק ולהצעיד אותו קדימה. אני מחכה להקדיש את מרצי ביחד עם צוות הסינמטק לחיבור של תושבי תל אביב ושל אוהבי תרבות בכלל לקסם של החוויה הקולנועית. נעשה זאת גם בימי הקורונה המאתגרים, באונליין ובחוצות העיר, ונחגוג כשנוכל כולנו לחזור לאולמות הקולנוע."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?