נבחרה מנכ"ל סינמטק תל אביב: דינה פלד, מנהלת היכל התרבות במודיעין

כשנה וחצי מאז החלו החיפושים להחלפת אלון גרבוז בתפקיד מנכ"ל סינמטק תל אביב ואחרי אי סדרים משונים, אושר מינויה של דינה פלד לתפקיד בידי הדירקטוריון. פלד תיכנס לתפקיד החדש בחודשים הקרובים, עד אז ימשיך המנכ"ל הזמני ג'ורג' מנצור שבתפקיד מאז פרישתו של גרבוז. תקופת כהונתה הראשונית תהא שנה בלבד, לאחריה יחליט הדירקטוריון אם להאריכה. כעת תוקם ועדה בהשתתפותה של פלד שתאתר מנהל אמנותי שיכהן לצידה.

פלד, ילידת 1963, היא בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני במדעי המדינה. היא ניהלה בין היתר את מרכז התרבות בגני תקוה ואת היכל התרבות באור יהודה, לפני שהתמנתה ב-2007 לתפקיד מנהל היכל התרבות מודיעין-מכבים-רעות.

למכרז הראשון שפורסם לתפקיד מנכ"ל סינמטק תל אביב ניגשו מעל 200 מועמדים אך ועדת האיתור המליצה מבינהם דווקא על מינויה של מנהלת מרכז ענב, איסי וינטר-אבקסיס – שאינה עומדת בדרישת המכרז לניסיון של חמש שנים בתחום הקולנוע, ההפקה או היצירה. הפרסום התקשורתי להמלצה המשונה והאיומים מצד מועמדים אחרים לפנות לאפיק המשפטי, השהתה את המינוי והוא לבסוף נגנז. בהמשך, הוחלט לפצל את סמכויותיו של גרבוז ולהפריד בין תפקיד המנכ"ל לבין תפקיד חדש של מנהל אמנותי, במכרז חדש. המועמדת הסופית השניה שהתמודדה מול פלד על התפקיד היא גליה בדור, מנכ"ל עמותת דוקאביב (המקיימת את פסטיבל דוקאביב).

[…] מנכ"לית הסינמטק, דינה פלד מסרה: "כידוע, אנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאתגרת בה אנו נערכים ל'יום שאחרי הקורונה' ולחזרתם של עובדי הסינמטק והקהל לאולמות הקולנוע. אין לי ספק, שיחד עם דנה, אשר ניחנה בניסיון רב ומגוון, מסירות ותשוקה כנים לאמנות הקולנוע וליצירה ישראלית, נצלח את אתגרי התקופה ונצעיד את הסינמטק במקצועיות ותנופה." […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?