"התגנבות יחידים" יתחרה על פרסי האקדמיה האירופאית לקולנוע 2011

"התגנבות יחידים". עוז זהבי.

"התגנבות יחידים". עוז זהבי.

הסרט הישראלי "התגנבות יחידים" של דובר קוסאשווילי, יתחרה על פרסי האקדמיה האירופאית לקולנוע 2011 (ה-23 במספר). משמעות הדבר היא שהסרט יועמד כעת יחד עם 44 סרטים נוספים לבחירת המועמדים הסופיים לפרסים (שלב החמישיות), אשר יפורסמו ב-5 בנובמבר (שנה ויום בדיוק אחרי שהסרט עלה לאקרנים בישראל).

קוסאשווילי עוקב בסרטו אחר מחלקת ג'ובניקים בעלי כושר לקוי, העושה טירונות בבה"ד 4 של שנות החמישים, על פי ספרו של יהושע קנז. המחלקה מורכבת מבעלי מום פיסיים או נפשיים ומעולים חדשים המדברים עם מבטא כבד של ארץ מוצאם. שתי דמויות מהמחלקה מוצאות את מיקוד העלילה: קיבוצניק (עוז זהבי) שמאמין שהוא נשלח לבה"ד 4 בטעות ובקרוב יסופח לשרת ביחידת הצנחנים, ומזרחי (גיא אדלר) שהצבא זה הדבר האחרון שמעניין אותו – כך שהוא משתדל לא להיסחף במערבולת הצבאית ומתרכז נערה אשכנזיה (ליאל דניר).

הזוכים הסופיים בפרסי האקדמיה האירופאית לקולנוע 2011 יפורסמו בטקס ב-4 בדצמבר, שיתקיים הפעם בבירת אסטוניה, טאלין, במקום בבירת גרמניה, ברלין, כמו אשתקד.

[…] יחידים" של דובר קוסאשווילי, ניסה השנה להתמודד על פרסי האקדמיה האירופאית אך לא הופיע בחמישיות הסופיות. בפרסים שחולקו אמש […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?