הוכרזו הסרטים שיוקרנו בפסטיבל אייקון TLV 2011

"חתולים על סירת פדלים".

"חתולים על סירת פדלים".

הפסטיבל הבינלאומי ה-15 למדע בדיוני ולפנטסיה אייקון TLV 2011 (ה-15 במספר) הכריז על הסרטים הבולטים שיוקרנו בו, ובין היתר ניתן למצוא הקרנת בכורה לקומדית הזומבים הישראלית "מורעלים" של דידי לובצקי והקרנה לקומדית האימה הישראלית המדוברת "חתולים על סירת פדלים" של יובל מנדלסון ונדב הולנדר. בגזרה העולמית ניתן למצוא את הסרט העצמאי "עולם אחר" (Another Earth) שקטף פרס בפסטיבל סאנדנס שהתקיים בתחילת השנה, ואת הסרט העצמאי "קבור" שעשה ריאן ריינולדס רגע לפני שנכנס לנעלי "גרין לנטרן" הגרוע. לצד המסגרות התחרותיות שכבר דיברנו עליהן בעבר, יקיים הפסטיבל תחרות סרט ישראלי קצר; קבוצת היפופוטם תקיים שוב את המופע שלה סביב הקרנת "המוסד הסגור" וקבוצת "צדי"ק סופית" תופיע לראשונה על הבמה מול קהל, עם סרטם הקצר "פיצריה מהעבר".

פסטיבל אייקון TLV השנה יפתח ב-15 באוקטובר בסינמטק תל אביב, וימשך 12 ימים (אנו עוד ממתינים לשמוע מיהם סרטי הפתיחה והנעילה). פעילויות שונות שמתקשרות לפסטיבל תתקיימנה גם בירושלים, בחולון ובהרצליה.

הסרטים הבולטים שיוקרנו בפסטיבל אייקון TLV 2011:

קולנוע ישראלי:

"חתולים על סירת פדלים" – סרטם המדובר של יובל מנדלסון ונדב הולנדר (עם יהונתן בר אילן שכתב והפיק), שהוקרן בפסטיבל דרום. עם מיכאל מושונוב, דנה פרידר, שמואל וילוז'ני, מיכאל הנגבי ואחרים.
"מורעלים" – קומדית זומבים צה"לית מאת דידי לובצקי בהשתתפות דוד שאול ואורנה שיפריס.

קולנוע עולמי:

"הטוב, הרע והמוזר" – קוריאה – מערבון הכולל שוד רכבות ומרדפי סוסים, עם תפאורה אינדיאנה-ג'ונסית, על רקע מנצ'וריה של ימי מלחמת העולם השניה.
"העברה" (Transfer) – אודות עתיד בו גוף תקול או מיושן הוא בר-החלפה.
"עולם אחר" (Another Earth) – דרמה אינטימית על תאונת דרכים המשנה גורלות.
"קבור" – ראיין ריינולדס נטמן בארון קבורה מטר וחצי מתחת לאדמה העיראקית – עם טלפון סלולרי ומעט מאוד אוויר
"אהבה" – תיאור אובדן השפיות האיטי של אסטרונאוט המאבד קשר עם כדור הארץ, תוך שהוא חושף תגלית מוזרה בתחנת החלל.
"הובו עם שוט-גאן" – רוטגר האואר משחק נווד הלוקח את החוק לידיו, הוא עושה סדר בעיר רדופת-פשע בדרך היחידה אותה הוא מכיר: עם שוט-גאן.
"צמיג" (Rubber) – צמיג מכוניות בשם רוברט לומד לחיות בכוחות עצמו, ואחר כך יוצא למסע התעללות והרג.
"מפלצות" – מסע של העיתונאי וביתו של הבוס שלו בשטח ההפקר של מקסיקו, בכוונה להיכנס לאזור הבטוח שבארה"ב תמצאו אינטליגנציה, יושרה ותעוזה קולנועית נדירים.
"צייד הטרולים" – נורווגיה – תיעוד נדיר של צוות סטודנטים הרפתקני של המעניק סוף-סוף במה לבעיית הטרולים הנורווגית. הבמאי אנדריי אוברדאל, יתארח בפסטיבל.
Dead Snow – סרט המתויג בתור 'סרט הזומבים הנאצים'.
The Devil's Rock – ניו זילנד – על נאצים עם תוכנית זדונית לזימון כוחות השאול.

מיכל

הסצנה המקסימה בסרט 'ארץ אחרת' בה השחקן מנגן במשור – בפס קול זו נגינתה של נטלי פרוז הישראלית.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?