בית החלומות – ביקורת

"בית החלומות". דניאל קרייג, רייצ'ל ווייז.

"בית החלומות". דניאל קרייג, רייצ'ל ווייז.

על הנייר, "בית החלומות" אמור היה להיות מותחן בינוני פלוס, עם קאסט לא רע בכלל. בפועל, "בית החלומות" הוא ביזיון שראוי שהיה נגנז או לכל היותר מופץ באמצעים שאינם דורשים תשלום. הבמאי, ג'ים שרידן, שהתפרסם בזכות יצירות מופת כגון "בשם האב" ו"כף רגלי השמאלית" (שניהם היו מועמדים לאוסקר על בימוי ותסריט), לא מצליח להרים את הסרט לדרגה הראויה לצפיה. שרידן עצמו ודאי שופע כישרון, אבל התסריט הגרוע משמש כאבני רחיים הגוררות את הפרויקט כולו למצולות.

עלילת הסרט מתחילה, כמו כל מותחן סטנדרטי, בתיאור חייו הכה סטנדרטיים של מושא העלילה, וויל אייטנטן (דניאל קרייג), שבדיוק פורש ממקום עבודתו בעיר הגדולה ב'ספק חברת הוצאה לאור ספק סוכנות ביון סודית' (באמת שלא לגמרי ברור), לטובת כתיבת ספר שגם טיבו אינו ברור ולטובת שהייה רבה יותר בחברת אשתו (רייצ'ל ווייז) ושתי בנותיו, בדיוק לאחר שארבעתם עברו לגור בפרבר חביב אשר החורף בו מזכיר קצת את סרטי נשיונל ג'אוגרפיק על סיביר הרחוקה. ויובהר, ולמרות שבדרך כלל זהו הקטע המשעמם ביותר בסרט, הרי שבמקרה של "בית החלומות" מדובר בחלק הטוב ביותר, או ליתר דיוק, בחלק הפחות גרוע.

בשלב מסוים מתחילים בני המשפחה לשים לב כי אדם זר נוהג להציץ לתוך ביתם, מה שכמובן מטריד את מנוחתם עד מאוד. תוך כדי החקירה בנושא, מגלה אייטנטן כי החשוד במעשה המציצנות הינו פיטר וורד, בעליו הקודם של הבית בו מתגוררת משפחת אייטנטן. בהמשך מתגלה הפרט ה"מדהים" כי משפחתו של וורד נרצחה באותו הבית בה מתגוררת משפחת אייטנטן, והחשוד ברצח היה ונותר אותו פיטר וורד.

"בית החלומות". רייצ'ל ווייז.

"בית החלומות". רייצ'ל ווייז.

למרות שדניאל קרייג הוא שחקן מעולה ומשכנע, כנ"ל לגבי נעמי ווטס (בתפקידה הקטן), הרי שאין בכך בכדי לכפר על עלילה מפגרת, עם טוויסטים מטופשים ומרגיזים, ובעיקר – חסרת מעוף.

אז לסיכום, אל תבזבזו את זמנכם או כספכם על "בית החלומות". מדובר בסרט מבאס, מיותר, אך מעל הכל – מאכזב. באמת שיצאנו מבואסים מרוב אכזבה.

דירוג: ★☆☆☆☆

בית החלומות
ארה"ב, 2011
91 דקות.
הפצה: פורום פילם, החל מה-29.09.2011 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
ג'ים שרידן
תסריט:
דיויד לוקה
משחק:
דניאל קרייג
נעמי ווטס
רייצ'ל ווייז
מרטון קסוקס
קלייר גיר
טיילור גיר

יולי

סרט משעמם ולא מובן. רוב הקטעים יותר הצחיקו מאשר הפחידו. בקיצור לא שווה תכסף

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?