"זאת מלחמה" – ביקורת

"זאת מלחמה". כריס פיין, טום הארדי.

"זאת מלחמה". טום הארדי, כריס פיין

אוהבים לסווג את קהל היעד המרכזי של קומדיות רומנטיות לנשים ואת חובבי הפעולה העיקרים לגברים, וב"זאת מלחמה" החליטו לנסות לפנות לכולם. קטעי הפעולה מוצלחים, אך ה"עלילה" מאחורי החלק הזה חלשה ביותר וכמעט לא קיימת. אחד המרכיבים החשובים ביותר בקומדיה רומנטית הוא הכימיה בין השחקנים, ובמקרה הזה יש אינטראקציה טובה טובה בין שלושת השחקנים הראשיים: ריס ווית'רספוןכריס פיין וטום הרדי.

באופן מפתיע יש הקדמה לא קצרה לסרט עד שמגיעים ללב העניין (משולש אהבה, נכון?), שבו לורן (וית'רספון) מכירה את טאק (הרדי) דרך אתר היכרויות באינטרנט, ואז פוגשת את חברו היקר לו כאח אף-די-אר פוסטר. היא, כמובן, לא יודעת שהשניים מכירים ועובדים יחד כסוכני CIA. הם מתחרים על לבה, ובסוף תצטרך לבחור אחד מהם. היה נחמד לו היינו רואים את טאק ולורן מתכתבים או קובעים להיפגש. בכלל, אין מספיק שיחות בין לורן למחזריה, והם מצדם מעדיפים "להכיר" אותה דרך מעקב וציתותים במקום לדבר איתה, ולהקסים אותה במחוות גדולות. אז לא ברור לנו למה שלושת האנשים היפים האלה מתאהבים ואיך היא אמורה לבחור בין השניים.

העיסוק של השניים כסוכנים שב לעלילה כשצריך, ולא הרבה, והשניים בעיקר משתמשים באמצעים שעומדים לרשותם לצורכיהם האישיים. שלא במפתיע, אחד התסריטאים של הסרט הוא סיימון קינברג, שכתב גם את "מר וגברת סמית'"- וראו זה פלא אנג'לה באסט מופיעה פה בתפקיד שולי זהה!

"זאת מלחמה". ריס ווית'רספון, כריס פיין, טום הארדי.

"זאת מלחמה". כריס פיין, ריס וית'רספון, טום הארדי

ראיתם פעם מישהי מבקשת ממישהו שהיא לא סובלת שינשק אותה כשהיא נתקלת בחבר לשעבר שלה? כן, גם פה. כולם גרים בבתים משגעים ומוציאים כסף בלי חשבון. הסרט סובל מחוסר מקוריות וחוסר תחכום- על רקע הקטעים שבהם כל אחד מהם מחבל בדייט של השני עם לורן, מתנגן השיר Sabotage של הביסטי בויז מ-1994. ולורן לא אמרה מוקדם יותר על רולר בליידס: מה אנחנו ב-1994? נחמד לראות את טום הרדי מ"התחלה" ומ"החפרפרת" בתפקיד לא-רק כקשוח, אך רוב הסרט חשבתי שהוא וכריס פיין (קפטן קירק ב"סטארטרק") היו צריכים להחליף ביניהם תפקידים. ללורן יש מקצוע מקורי לקומדיות רומנטיות, ונחמד גם איך שמשתמשים בו לקראת סוף הסרט. לסיכום, "זאת מלחמה" צפוי, מצחיק, שטחי אך מהנה, ולפעמים זה כל מה שצריך.

דירוג: ★★★☆☆

מה אתם חשבתם על הסרט? ספרו בתגובות!

זאת מלחמה
ארה"ב, 2012
הפצה: פורום פילם, החל מה-23.02.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
מק-ג'י
תסריט:
טימות'י דאולינג
סיימון קינברג
מרכוס גוסטן
משחק:
ריס ווית'רספון
טום הארדי
כריס פיין
טיל שווייגר

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?