שוברי קופות 12.03.12: "ג'ון קרטר" איכזב מעל לצפוי; "הערת שוליים" מביס את "פרידה"

"ג'ון קרטר". טיילור קיטש.

"ג'ון קרטר". טיילור קיטש.

כמה אתה יכול לאכזב אם כולם ציפו ממך לאכזב? למרות התלת מימד, סרט הפנטסיה "ג'ון קרטר" גרף סכום נמוך מאד ביחס לעלות הגבוה שלו (בת 250 מיליון הדולרים), והתמקם שני בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בארה"ב, מאחורי סרט האנימציה התלת מימדי "הלורקס". "הערת שוליים" לעומת זאת, פתח בארה"ב עם סכום יפה מאד בקרב שני בתי קולנוע בלבד! האם בזירה הזו הוא כן הצליח לעקוף את "פרידה" שחטף לו את האוסקר?

אז כאמור, סרט האנימציה "הלורקס" מבית ד"ר סוס המשיך לאחוז בפסגת טבלת שוברי הקופות גם בשבוע השני שלו שם, והוסיף למצבורו עוד 39.1 מיליון דולרים בקרב 3,746 בתי קולנוע. מדובר בירידה משמעותית למדי בז'אנר של 44 אחוזים, ובסך הכל גרף בשבועיים 122 מיליון דולרים.

סרט הפנטסיה "ג'ון קרטר" פתח עם 30.6 מיליון דולרים בקרב 3,749 בתי קולנוע. כבר בהדגמות שערכו אולפני דיסני, היה ברור שהסרט לא הולך להיות שובר קופות ענק – בעיה קשה לסרט שעלה 250 מ"ד כאמור – ובבית העכבר ניסו להנמיך ציפיות. כשכולם אומרים מסביבך שהסרט לא טוב וכדאי להנמיך ציפיות, האם תלך לראות את הסרט? התשובה תהיה לרוב 'לא', ולכן קרה שהסרט גרף הרבה פחות מ"שודדי הקאריביים" (46.6 מ"ד ב-2003, ששוים מעל ל-60 מיליון היום, בגלל אינפלציה) למשל. ובכל זאת, מענין שגם מול סרטים אחרים שנודעו לשמצה בתקשורת באותם המובנים, "ג'ון קרטר" פתח נמוך: "טרון המורשת" פתח אשתקד עם 44 מיליון דולרים, ו"השומרים" פתח עם 55.2 מיליון ב-2009. כל הדוגמאות הנ"ל היו לסרטים נטולי תלת מימד ו-IMAX, שעלות הכרטיסים להם היא גבוהה יותר.

סרט הקומדיה "פרוג'קט איקס" ירד ב-45.1 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר, וכעת גרף 11.6 מיליון דולרים בקרב 3,055 בתי קולנוע שמיקמו אותו שלישי בטבלה. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 40.1 מיליון דולרים. סרט האימה "בית שקט" (ש.ל.ר, Silent House) עם אליזבת' אולסן פתח אחריו עם 7 מיליון דולרים בקרב 2,124 בתי קולנוע. וסרט הפעולה "מעשה גבורה" (ש.ל.ר, Act of Valor) חותם את החמישיה העליונה עם 7 מיליון דולרים בקרב 2,951 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 56.1 מיליון דולרים. אדי מרפי מיד אחר כך, במקום ה-6 עם הקומדיה "אלף מילים" (ש.ל.ר, A Thousand Words) שפתח עם 6.4 מיליון דולרים בקרב 1,890 בתי קולנוע.

"הערת שוליים". שלמה בראבא.

"הערת שוליים". שלמה בראבא.

בגזרה הישראלית, "הערת שוליים" פתח בארה"ב עם 48.1 אלף דולרים בשני בתי קולנוע בלבד. הסכום הזה נמוך מ-59.5 אלף הדולרים שגרף זוכה האוסקר במקומו, "פרידה", בשלושה בתי קולנוע – אבל אם לחלק את המספרים הללו: ברווח-לבית-קולנוע, "הערת שוליים" מוביל עם 24 אלף דולרים במקום 19.8 של "פרידה". הצלחות קטנות.

"הערת שוליים" גרף בממוצע בכל בית קולנוע יותר מ"ללכת על המים" (כ-6 אלפים דולרים ב-10 בתי קולנוע) ומ"ביקור התזמורת" (כ-9.6 אלפים דולרים ב-7 בתי קולנוע).

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?