ציפיות מ"משחקי הרעב" להרוויח יותר מ"דמדומים 4"

"משחקי הרעב". ג'ניפר לורנס.

"משחקי הרעב". ג'ניפר לורנס.

סרט ההרפתקאות "משחקי הרעב" עתיד לפתוח בארה"ב ב-23 במרס, ובעוד בתחילה צפו לו בכורה עם רווחים בגובה 70 עד 100 מיליון דולרים, עכשיו המספרים הללו מתגמשים מעלה לכיוון 100 עד 120 מיליון דולרים, ואולי אף לעקוף את 138.1 מיליון הדולרים של "דמדומים 4: שחר מפציע – חלק 1". הפתיחה הזו של החלק הראשון ב"שחר מפציע" היא כזכור, החמישית בגובהה בהיסטוריה. נתוני הבכורה של "משחקי הרעב" מבוססים כעת על סקרים שעורכים אנשים מטעם ההפקה, והם גבוהים יותר משל "שחר מפציע" בזמנו – אך בכל זאת, מדובר רק על סקרים, ובעוד ל"שחר מפציע" היו שלושה סרטים להישען עליהם כדי לאשש את המספרים – "משחקי רעב" נשען רק על קמפיין פרסומי מוצלח במיוחד.

סרטו של גארי רוס בכיכובם של ג'ניפר לורנסליאם המסוורת' וג'וש האצ'רסון, קיים ביום שני האחרון (12.3) את הפרימיירה העולמית שלו בלוס אנג'לס, ורק חיזק את הציפיות ממנו. העלילה מתרחשת בעתיד, על פני חורבות צפון אמריקה לשעבר, שם האומה החדשה מחייבת את כל אחד משניים עשר מחוזותיה לשלוח בן ובת תשחורת להתחרות ב'משחקי הרעב'. בחלקם בידור מעוות, בחלקם טקטיקת הפחדה של הממשלה, משחקי הרעב הם אירוע טלוויזיוני ארצי, כך שהנבחרים חייבים להילחם אחד בשני עד השורד האחרון.

אמנם הזהירים יותר מבטיחים ל"משחקי" לעקוף את 116.1 מיליון הדולרים של "אליס בארץ הפלאות"; הסקרים מראים עליה מ-55 אחוזי ענין בסרט ל-60 אחוזים בתוך שבוע, מ-75 ל-83 אחוזי מודעות לקיומו של הסרט, מ-14 ל-21 אחוזי מודעות בלתי תלויה באנשים אחרים. כנגד "שחר מפציע" הראשון, "משחקי" מוביל 45 מול 36 אחוזי ענין בקרב נערות צעירות, ובקרב נשים מעל גיל 25, אחוזי הענין הם 29 מול 27, גם כן לטובת "משחקי". בקרב האוכלוסיה הזכרית, המצב מצוין הרבה יותר במגרש של "משחקי הרעב": מתחת לגיל 25 יש ל"משחקי" 28 אחוזי ענין כנגד 10 אחוזים בלבד ל"שחר", ובקרב גילאים גבוהים מ-25, ישנם 20 אחוזים כנגד 8.

שיוכים: שוברי קופות

[…] על פי סקרים מוקדמים, "רחוב ג'אמפ 21" אמור להרוויח בסוף השבוע הנוכחי בארה"ב למעלה מ-30 מיליון דולרים – סכום גבוה בהחלט לז'אנר. הסרט מבוסס על סדרת משטרה משנות ה-1980 בכיכובו של ג'וני דפ, ובסוף השבוע שיבוא – צפויה לו תחרות מצד "משחקי הרעב", אך יש סיכוי כי ינגוס ברווחיו של הלהיט המדובר הזה. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?