בלעדי! חנה אזולאי הספרי הופכת את ריטה שוקרון ויורם טולדנו ל"אנשים כתומים"

"הכל מתחיל בים". דני שטג, חנה אזולאי הספרי. צילום: רפי דלויה.

חנה אזולאי הספרי עם דני שטג. צילום: רפי דלויה.

בלעדי! אידיבי מקדם את הקולנוע הישראליחנה אזולאי הספרי תביים את הסרט "אנשים כתומים", על פי תסריט שכתבה ויועד במקור לבימוי בידי בעלה, שמואל הספרי. חנה אזולאי הספרי התנסתה עד כה בבימוי סרטי תעודה וקצרים, ו"אנשים כתומים" יהיה הפרויקט העלילתי באורך המלא הראשון שלה על כיסא הבמאי.

העלילה מספרת על סימון (אסתי ירושלמי, "הבחור של שולי") ששואפת להיות שפית במסעדה משלה, אך אמה, סבתא זוהרה (ריטה שוקרון), מבקשת להפוך אותה ליורשת שלה. במקצועה הסבתא מקבלת לקוחות המשלמים ביד יפה, חולמת על עברן של משפחותיהם במרוקו ומעניקה להם גם עצות לעתיד. כדי לשכנע את סימון, מגייסת הסבתא את בעלה, ז'קי (יורם טולדנו), אך מנגד מופיעה אחותה התאומה של סימון, השפית הפריזאית פאני (אזולאי-הספרי), שמלמדת אותה כמה דברים על יצרים ועל בישול – בעזרתם יוצאת סימון למאבק על העצמאות והיצירתיות שלה. היא פותחת מסעדת גורמה מרוקאית בלב יפו המודרנית שם היא מגישה בין היתר קוסקוס מיוחד שגורם לעורם של הסועדים להיות כתום. עוד מככבים בסרט גם מיטל גל-סויסה ("השועלים" ובקרוב ב"העולם מצחיק"), שמעון מימרן ("אורחים לרגע") וחיים זנאתי ("הכבוד של מרציאנו").

התסריט לסרט זכה עוד ב-2004 בתמיכה מקרן הקולנוע הצרפתית CNC, ולפני כשנתיים מתמיכה של קרן הקולנוע הישראלי. הסרט יופק על ידי גרין פרודקשנס של גל גרינשפן ("גיא אוני"), וצילומיו בארץ יחלו ב-14 במאי הקרוב למשך 20 יום, ובהמשך יצולמו חלקים גם במרוקו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?