מנשה סמירה מקדים במפתיע סיום תפקיד מנכ"ל הרשות השניה; ועוד קצרים

מנכ"ל הרשות השניה הפורש, מנשה סמירה (מימין), עם שר התקשורת משה כחלון.

מנכ"ל הרשות השניה הפורש, מנשה סמירה (מימין), עם שר התקשורת משה כחלון.

מנכ"ל מועצת הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו, מנשה סמירה, הודיע למועצת הרשות אמש (שבת) כי בעוד חודש (תחילת מאי) יצא לחופשה לקראת סיום תפקידו שנקבע לסוף יוני (הקדמה בת כחודשיים). סמירה, שמכהן בתפקיד מאז יוני 2007 (במקום מוטי שקלאר), עדכן בהחלטתו גם את שר התקשורת, ועתה צפוי משרד התקשורת להקים באופן רשמי ועדה לאיתור מחליף עבורו (לאחר שהיערכות לקיום הועדה מתקיימת כבר כמה שבועות).

—–

מועצת הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו החליטה לדחות את קבלת ההחלטה בשלב זה על מתן רישיון לערוץ 10 עד אשר הכנסת תסדיר בחקיקה את עניין החוב הדחוי של 60 מיליון השקלים. בערוץ שבעי רצון מהחלטת הרשות "שקובעת שפתרון בעיית חוב דמי הזיכיון יסלול את דרכו של הערוץ לקבלת רישיון".

—–

בעל השליטה בזכיינית ערוץ 2, רשת, אודי אנג'ל, דורש מחברת פולאר תקשורת להעביר 17 מיליון שקל לזכיינית כחלק מהלוואת בעלים. החברה מסרבת לפי שעה לשלם את הכסף שנדרש ממנה החודש. על רקע הדרישה נחשף כי בעלי המניות העבירו לזכיינית כ-140 מיליון ש"ח בשלוש שנים.

—–

זכיינית ערוץ 2, קשת, החליטה לנסות ולבלום את הביקורת כלפי "האח הגדול" והודיעה על הקמת ועדה מטעמה, שתבחן סוגיות אתיות-רפואיות בתכניות טלויזיה. מנכ"ל קשת, אבי ניר, פנה לד"ר גיל סיגל, מומחה לרפואה ומשפט, ולד"ר יובל קרניאל, מומחה לתקשורת ואתיקה מהמרכז בבינתחומי לעמוד בראש הוועדה.

—–

רשות השידור שלחה מכתבי שימוע לכ-80 עיתונאים המועסקים בחוזים אישיים ובחוזי טאלנט, אך במהלך דיון בבית הדין לעבודה בירושלים בשבוע שעבר – היא משכה את המכתבים, והודיעה כי תקיים דיון עם אגודת העיתונאים בטרם תחליט כיצד להמשיך.

—–

עוד במסגרת (ניסיון) ההתיעלות של רשות השידור, הוחלט להעביר את הרשות לרחוב הקוממיות בבת ים, סמוך לקאנטרי קלאב. העירייה הציעה שטח של 2 דונם בחינם, ועליו תבנה הרשות בסך 40 מיליון ש"ח שיגיעו ממכירת הנדל"ן בתל אביב. ההחלטה דורשת אישור סופי של מוסדות הרשות והאוצר.

—–

ערוץ 9 הגדיל את גירעונו לכדי 96 מיליון ש"ח, על פי דו"חות של החברה האם 'אפריקה ישראל'. בשנת 2011 לבדה הפסיד הערוץ 5.7 מיליון ש"ח – הפסד רב יותר מ-3.5 מיליון ש"ח שהפסיד ב-2010, ובסך הכל ההפסד הצבור של החברה עלה ל-168 מיליון ש"ח.

—–

פורמט תוכנית הנדל"ן "רוצים הביתה" בהפקת חברת inside הישראלית (שודרה בקיץ בהנחיית ליאת תימור) נמכרה לחברת ההפצה הטורקית TV Global agency. החברה תציג את הפורמט ששודר בקשת ביריד מיפ הקרוב שיתקיים בראשית החודש הבא. הסדרה תימכר תחת השם "Home buy now".

—–

חנוך מרמרי נבחר לנשיא הבא של בצלאל, האקדמיה לעיצוב ואמנות בירושלים. הוועד המנהל אישר את המלצת ועדת החיפוש על מינויו של מרמרי לנשיא הבא, וכעת ההחלטה כפופה לאישור חבר הנאמנים של האקדמיה בישיבתו הקרובה. מרמרי יחליף את פרופ' ארנון צוקרמן, המכהן כנשיא האקדמיה מאוקטובר 2003.

—–

משה גביש ושמואל שם-טוב יצטרפו לדירקטוריון חברת התמלוגים של התסריטאים והבמאים בישראל (תל"י). גביש כיהן בעבר כיו"ר רשות השידור ויו"ר הקרן החדש לקולנוע ולטלויזיה, ואילו שם-טוב כיהן בעבר כמנכ"ל הרשות שניה לטלויזיה ולרדיו וכמנהל ההפקות של חברת JCS.

—–

החוק להרחבת הערוצים המשודרים ב"עידן+" (מערך ה-DTT) אושר בקריאה שניה ושלישית בכנסת, ברוב של 16 ח"כים וללא מתנגדים. משמעות החוק היא הגדלת היצע הערוצים מ-5 כיום, ל-15 עד 18 ערוצים בטכנולוגיה רגילה, SD ו-HD (קרי, הערוץ הראשון ב-HD יחשב כערוץ נוסף שיכלל ב"עידן+"). משרד האוצר ויתר על הדרישה לערוצים נושאיים (טבע, סרטים וכדומה), ומה שנשאר הוא ערוצים כמו הערוץ הרוסי 9, ערוץ מוסיקה24, ערוץ המורשת שיקום, והערוץ דובר הערבית שיקום.

—–

על רקע אישור הרחבת "עידן+", מועצת הכבלים והלוין ערכה שימוע ציבורי לחברות HOT ו-yes על הצעת חבילת בסיס ללקוחות בעלות מינימלית, שנאמדת על פי הערכות בכ-100 ש"ח לחודש. השימוע נערך לפני ביצע המהלך הניסיוני, לפיהן יכללו בחבילות הבסיס ערוצים זהים ל"עידן+" בינהם 1, 2, 33, 23, 24, 9, 10, 99 הכנסת, הערוץ בערבית שיקום, ערוץ הקניות ושידורי הרדיו. יתכן כי ערוצי בית בסיסיים של החברות יכללו גם הם (מתחום הסרטים, הסדרות וכדומה).

—–

בשבועות האחרונים יוצא לדרך מיזם להקמת ערוץ מתחרה ל"ערוץ הילדים". המיזם מובל על ידי מנכ"ל ערוץ הספורט לשעבר, אבי בר, והשותף המרכזי בו הוא המילארדר הישראלי-אמריקאי חיים סבן.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?