רשמי: אליסיה ווסטון תתמנה למנכ"ל סינמטק ירושלים

אליסיה ווסטון - Alicia Weston

אליסיה ווסטון.

אליסיה ווסטון ממכון סאנדנס תתמנה לתפקיד מנכ"ל סינמטק ירושלים, כך הודיע הועד המנהל של המוסד. ווסטון תהיה אחראית על פעילות הסינמטק בתחומי התרבות והחינוך, ובכלל זה פסטיבל הקולנוע השנתי שיתקיים ביולי הקרוב.

ווסטון נולדה בלונדון, אנגליה, ואת התואר הראשון שלה סיימה בבית הספר לשפות ולינגוויסטיקה של אוניברסיטת ג'ורג'טאון האמריקאית. בהמשך למדה באוניברסיטה העברית בירושלים, ואז תואר שני בספרות אנגלית מיוניברסיטי קולג' בלונדון. היא עבדה ב'אימג'ין אנטרטיינמנט', ב'טריגר סטריט פרודקשנס' של קווין ספייסי, ובמכון הקולנוע האמריקאי. כיום היא חלק מצוות הליבה של פרויקט Film Forward במכון סאנדנס (שמאחורי הפסטיבל), לקיום דיאלוג תרבותי; נטלה גם חלק בהקמת מעבדות תסריטאות בירדן ובהודו, ואף הובילה את מעבדת סאנדנס בתל אביב ובאיסטנבול. כמו כן, גם ליוותה ויעצה לתהליכי יצירת סרטים שבינהם "גן עדן עכשיו" השנוי במחלוקת.

"אני נלהבת להיות חלק מהצוות המצוין של הסינמטק ובעיקר מהעבודה עם ליה ון ליר," מסרה ווסטון, "ואני מקווה להביא לשיאים חדשים את החזון שהיא החלה לממש כמייסדת הסינמטק. תעשיית הקולנוע הפורחת של ישראל, והחיבור של הסינמטק עם הקהילה הרב-תרבותית ביותר בארץ, הם שתיים מהמעלות שהמוסד המשמעותי הזה נושא בעבורי." דיוויד הרמן, מסר בשם הועד המנהל של סינמטק ירושלים: "למשימה המאתגרת והחדשה, אליסיה מביאה עימה ניסיון עשיר בזירה הבינלאומית, כמו גם בישראל ובירושלים. הנסיון הרב שצברה בסנדאנס, ללא ספק הכוח המניע בקולנוע העצמאי ברחבי העולם, כמו גם ההתלהבות והמרץ שלה כלפי הסינמטק, יציבו בראש המוסד הנהגה רעננה שתוכל לנצל בצורה מקסימלית את מבנה הסינמטק המשופץ והמשודרג."

סינמטק ירושלים הוא מוסד תרבות וחינוך ללא כוונת רווח האמון על איסוף, שימור, חינוך וקידום תרבות הקולנוע הבינלאומית. בין היתר מקיים הסינמטק את פסטיבל הקולנוע השנתי ומנהל גם ארכיון סרטים רחב ידיים.

ווסטון תיכנס לתפקיד ב-15 ביוני, לאחר שתסיים את תפקידה במכון סאנדנס, ובתוך פחות משלושה שבועות מכניסתה הרשמית לתפקיד (ב-5 ביולי) יחול פסטיבל הקולנוע ירושלים 2012.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?