שוברי קופות 09.04.12: "משחקי הרעב" מביס את האיחוד של "אמריקן פאי"

"אמריקן פאי: האיחוד". ג'ייסון ביגס.

"אמריקן פאי: האיחוד". ג'ייסון ביגס.

האמריקאים מעדיפים את "משחקי הרעב" על פני "אמריקן פאי: האיחוד" ו"טיטאניק בתלת מימד", והסרט שמר על מקומו בצמרת טבלת שוברי הקופות גם בחג הפסחא. "משחקי" גם חצה את רף 300 מיליון הדולרים בתוך 17 יום – המהיר ביותר מבין הסרטים שלא הופצו בקיץ ולא הופצו בסמוך לחג. מחוץ לארה"ב דווקא העדיפו את "התנגשות הטיטאנים 2: זעם הטיטאנים", ומיקמו אותו בצמרת טבלת הקופות.

אם כן, "משחקי הרעב" איבד רק 42.8 אחוזים מהגובה שלו והוסיף עוד 33.5 מיליון דולרים מתוך 4,137 בתי קולנוע, על פי הערכות. מכונת הכסף הזו של אולפני ליונסגייט גרפה בשלושה שבועות כ-302.8 מיליון דולרים, שכאמור הפכו אותו לסרט המהיר ביותר שחצה את רף ה-300 מיליון מבלי להיות מופץ בקיץ או בסמוך לחג.

מנגד, שני הפותחים בהפצה רחבה לא הצליחו להתקרב אל המשחקים בארה"ב: "אמריקן פאי: האיחוד" פתח עם 21.5 מיליון דולרים בקרב 3,192 בתי קולנוע, והגרסה התלת מימדית של "טיטאניק" פתחה עם 17.3 מיליון דולרים. מדובר ברווחים נאים עבור שני הסרטים בפני עצמם, ועבור הפאי זה יכול להצביע על השקה מחדש של הסדרה או עוד סרטי המשך בעתיד. בכל זאת, רוב הקאסט לא הופיע בתפקידים משמעותיים מדי מאז הטרילוגיה המקורית לפני כעשור (שהשריצה הרבה כותרי DVD), ואין לו הרבה סיבה לא להסכים לעוד סרטי המשך.

בארה"ב, "זעם הטיטאנים" ירד ב-55.1 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר בו אחז במקום השני וכעת גרף 15 מיליון דולרים בקרב 3,545 בתי קולנוע, והתמקם רביעי בטבלה. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 58.9 מיליון דולרים, שהם אפילו לא חצי מרווחיו מחוץ לארה"ב בשבועיים: 152.8 מיליון דולרים. בסוף השבוע הזה בלבד גרף הסרט מחוץ לארה"ב 43 מיליון דולרים בכ-60 ארצות בעולם.

הרשימה האמריקאית נחתמת עם סרט המשפחה "מראה מראה: הסיפור האמיתי" שירד ב-39.3 אחוזים ברווחיו והוסיף 11 מיליון דולרים בקרב 3,618 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 36.5 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?