HOT תחליף את מפיקי ערוץ 8: חיים סלוצקי במקום נגה תקשורת

מסתמן כי ההסכם של חברת הכבלים HOT עם מפיקת ערוץ 8 הנוכחית 'נגה תקשורת', לא יחודש בסוף השנה הנוכחית, וככל הנראה תעבור הפעלת הערוץ לחברת 'סלוצקי הפקות' של חיים סלוצקי. סלוצקי הפקות מפיקה עבור הוט את ערוץ הבידור הישראלי, בעוד נגה תקשורת מפעילה את ערוץ לוגי ומזה 20 שנה גם את ערוץ 8 ואת ערוץ הילדים, שעתידו נראה בימים אלו לא-בטוח גם כן (על פי שמועות, חיים סבן עשוי להפיק ערוץ חדש עבור הוט).

הסכם רשמי טרם נחתם והדיונים מתרחשים כעת על הדקויות של העברת המושכות לסלוצקי, אך המהלך של הוט כבר עורר רעש וגעש בתעשית הדוקו הישראלית. לנגה תקשורת ישנם פרויקטים והפקות שרצים כרגע במימונה של החברה, אך אם אין לה אופק כלכלי או פלטפורמה לשדר עליה את הפרויקטים – אין טעם להמשיך בהפקות הללו. טבעי אם כך שהיוצרים זועמים, אך בהוט מבקשים להרגיע בפגישה שערכו נציגי הוט – סמנכ"ל התוכן יורם מוקדי ומנכ"ל ערוץ הבידור רינת קליין – עם חיים סלוצקי ועם נציגי היוצרים – יו"ר איגוד הבמאים רני בלייר, יו"ר איגוד המפיקים אסף אמיר ויו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים אורי רוזנווקס.

אמנם ערוץ 8 בניהולו של אייל אופנהיים ממשיך להאמיר את איכות תכניו, ונחשב לאחד הערוצים המוערכים בטלויזיה הישראלית – עלות ההפקה שלו הינה גבוהה מאד יחסית, עבור הוט. חברת הכבלים ידועה כבעלת הסתכלות כלכלית טהורה ואחרי שזרקה ערוצי ענק משידור אצלה (דוגמת CNN) בשל שיקולים פיננסים, רצונה להנמיך את עלויות ההפקה של ערוץ 8 אינם באים במפתיע כלל וכלל. נגה תקשורת נמנית על קבוצת RGE של לן בלווטניק, אביב גלעדי ומשפחת רקאנטי, ואמנם הזכויות על הפקות העבר ישארו בידיה, ללא פלטפורמה לשדר היא כנראה תאלץ לפטר עובדים ולהדק את החגורה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?