"קירות צדדיים" – ביקורת

"קירות צדדיים".

"קירות צדדיים".

מאפייני החיים בעידן המודרני הם המרכז לקומדיה הרומנטית הבינונית "קירות צדדיים". שני גיבורים המחפשים את דרכם זה אל זה ונתקלים באורבניות צפופה ומרחבים אינטרנטיים זמינים, שכביכול מציעים הזדמנויות אינסופיות להיכרויות אך בפועל מפיקים בעיקר ניכור ובדידות.

גוסטבו טארטו, יליד בואנוס איירס, אחראי על בימוי ותסריט הסרט ולמעשה "קירות צדדים" הוא פיתוח של סרט קצר באותו שם אותו יצר בשנת 2005. נאמן לעירו, ממקם טארטו את עלילת סרטו בבאונוס איירס, המאפשרת לו להעביר מסרים על הבידוד שנוצר בתוך הצפיפות, תרבות הצריכה המציעה לנו אושר בלתי נגיש וכמוה הסייבר ספייס, שכביכול מציע הזדמנות לחיים עשירים ומגוונים ולמעשה כולא אותנו בבדידות.

במרכז הסרט שני גיבורים הכלואים בבדידותם- מרטין (חביאר דרולאס), מעצב אתרים מלא חרדות, שהביא את החיים הוירטואלים לכדי אומנות. בעזרת שירותים אינטרנטיים הוא מצליח להעביר את רוב ימיו בדירתו, אותה הוא עוזב רק למען הטיפול הפסיכולוגי הדו שבועי שלו. מריאנה (פילר לופס דה איילה היפה במשחק בינוני), אדריכלית שמעולם לא יצרה מבנה, נמלטת לדירתה הישנה לאחר תום מערכת יחסים. היא מעבירה את ימיה כמעצבת חלונות ראווה ומפנטזת שהצופה בעבודתה שמעבר לזכוכית יגלה גם משהו עליה.

"קירות צדדיים".

"קירות צדדיים".

בעוד שני הגיבורים נאבקים בבדידותם ונתקלים בשלל מכשולים הטמונים במודרניות הסואנת, הסרט מציע כי המוצא מהבדידות טמון באהבה והוא מבקש להדגיש כמה קשה למצוא את זו. לאורך הסרט נשמעים קולם של הגיבורים המדברים על עירם ועל חייהם שלהם בעוד הם חולפים זה על פני זה מספר פעמים. גם כאשר הם עומדים זה מול זה, הם לא מצליחים להבחין באפשרות שכל אחד מהם טומן עבור השני.

ציור אהבה כפתרון הוא אמנם צפוי ולא מחדש אך מאחר והוא אותנטי הוא מצליח לסחוף את הצופה בציפייה לרגע בו עולמות הגיבורים יתאחדו. עם זאת, בדומה למסר אותו מבקש טארטו להעביר- כי מרוב בתים ואנשים, אנו לא פוגשים באיש, כך גם סרטו- מרוב מסרים ואמירות על שלל המכשולים שהחיים המודרניים מציבים בפנינו, הפן הרומנטי נדחק לשולי הסרט, שנמתח ונמרח.

המסר על האקראיות והמרחק מגיח שוב ושוב עד שכאשר מרטין ומריאנה נפגשים סוף סוף מדובר ברגע דביק וסתמי, שבהחלט מגיע כמה סצינות מאוחר מדי. כתוצאה מכך הופך הסרט לקומדיה רומנטית בינונית בלבד, שאפילו הסיום החביב המופיע עם הקרדיטים, כסצינה נוספת של קליפ ביתי אותו יצרו שני הנאהבים ובו מודגשת לרעה חוסר האנרגיה של דה איילה, לא מסייע להפוך אותו ליותר מכך.

דירוג: ★★★☆☆

קירות צדדיים
ארגנטינה, ספרד, גרמניה, 2011
הפצה: חמישה כוכבים, החל מה-31.05.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
גוסטבו טארטו
תסריט:
גוסטבו טארטו
משחק:
חביאר דרולאס
פילאר לופס דה איילה
אינס אפרון
אדריאן נאורו
ראפא פררו
וודי אלן

צופה מתל אביב

הסרט הכי גרוע שראיתי בשנים האחרונות. מלא קלישאות, מיושן ביחסו לאינטרט ולטכנולוגיה. מי מראה שימוש במשיבון בימים אלה? או צ'אט .כל זה נראה לפני 15 שנה בקולנוע האמריקאי.המון סצנות משום מקום שהולכות לשום מקום. רק הפתיחה יפה ביותר.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?