הסרטים הישראלים "ההתחלפות" ו"השוטר" זכו בפסטיבל סן פרנסיסקו 2012

"ההתחלפות". רותם קינן.

"ההתחלפות". רותם קינן.

הסרטים הישראלים "ההתחלפות" של ערן קולירין ו"השוטר" של נדב לפיד, זכו בפרסים בפסטיבל הבינלאומי פילם-סוסאייטי סן פרנסיסקו 2012 (ה-55 במספר) שבארה"ב. "ההתחלפות" קטף את פרס פיפרסקי של תא המבקרים, ו"השוטר" את פרס 'הבמאים החדשים' שזיכה אותו גם ב-15 אלף דולרים.

העלילה של "ההתחלפות" מספרת על גבר נשוי עם ילדים שמחליט לנטוש את כל הקונבנציונליות, כולל את מקום עבודתו, שב לביתו הריק מרעש וחווה חוויות אמוציונליות שיניבו לו פרספקטיבה חדשה על חייו. כוכב הסרט רותם קינן קטף את פרס השחקן הטוב ביותר של פסטיבל חיפה האחרון, והסרט גם הוקרן בפסטיבל ונציה 2011 ובפסטיבל בלגרד שם זכה בפרס חבר השופטים.

העלילה של "השוטר" מפגישה לוחם ביחידת למלחמה בטרור (יפתח קליין) עם קבוצה רדיקלית, אלימה ויוצאת דופן שמעמתת אותו עם מלחמת המעמדות של החברה הישראלית וגורמת לו למלחמה פנימית בתוך נפשו שלו. הסרט הוקרן בפסטיבל ירושלים האחרון, וזכה-לא-זכה בפרס הביכורים שלו, לצד פרס בפסטיבל לוקרנו.

שני הסרטים המשונים בנוף הקולנועי, זכו להפצה מסחרית רחבה בישראל – כש"השוטר" עשה זאת בקיץ האחרון, ואילו "ההתחלפות" עלה בסוף השבוע האחרון לבתי הקולנוע.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?