מועצת הכבלים שוקלת לחייב את הוט ויס להשקיע 5 מיליון בהפקות קולנוע

ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלויןהמועצה לשידורי כבלים ולוין החליטה לתקן כמה מכלליה הנוגעים להפקות המקור, ובינהם שוקלת לקבוע סף השקעה מינימלי של 5 מיליון ש"ח לסרטי קולנוע ישראלים. כיום, החברות HOT ו-yes נדרשות להשקיע כ-8 אחוזים מסך הכנסותיהן בהפקות מקור כלשהן, קרי גם בקולנוע וגם בטלויזיה, ובמועצה מבקשים להסדיר את כמות הכספים שתתוקצב עבור הקולנוע, בדומה לחיוב של זכייני ערוץ 2 ו-10.

"תעשית הקולנוע הינה תעשיה משלימה לתעשית הטלויזיה," טוען יו"ר המועצה ניצן חן. "יש מקום לשקול לחייב את חברות הכבלים והלווין להשקיע סכום מסוים בסרטי קולנוע ישראלים, כחלק מחובת ההשקעה שלהן בסוגה מורכבת. המועצה סבורה כי בהשקעה בקולנוע יש כדי לתרום תרומה של ממש, גם אם בעקיפין, ליצירה הטלווזיונית המקורית, לרווחת מנוי הכבלים והלוויין והציבור כולו."

עוד תדרוש המועצה, לפרוס את ההשקעה בסרטי הקולנוע בין מספר גורמי הפקה, על מנת לאפשר תמיכה במגוון רחב של יוצרים. טענות בתעשיה גורסות כי הוט ויס מעדיפות להתנהל מול גורמי הפקה מוכרים להן, בראשם יונייטד קינג. כמות התקציב ופריסתו תעלה לשימוע ולהחלטה בעוד כשבועיים.

בטלויזיה, הגמישה המועצה את הדרישה לשדר את הפקות המקור – במקום מהשנה הנוכחית בה הופקה, למועד שלא יאוחר מתום השנה הבאה. ההחלטה נובעת מבקשות רבות של גופי ההפקה, שהתקשו לעמוד בדרישה הישנה לעלות באותה השנה עקב ימי צילום מתארכים, קשיים בפיתוח תסריטים, לוחות זמנים של שחקנים וכדומה. כמו כן, המועצה החליטה להכיר בהשקעה של אחוז אחד בפיתוח תסריטים מסוגה מורכבת, ללא התנאי אשר חייב השקעה של חצי אחוז נוסף בפיתוח סרטי תעודה מורכבים. שינוי זה נוצר כאשר התגלה כי המנגנון הישן שנועד לעודד השקעה ביוצרים צעירים עבור תעשית הטלויזיה, התגלה כבלתי אפקטיבי. באמצעות התיקון מאמינה המועצה כי ניתן יהיה לתמרץ את הפלטפורמות לתת הזדמנות ליוצרים חדשים, במטרה לקדם ולפתח רעיונות חדשים אשר בעתיד ירחיבו את מגוון התכנים שמוצגים על מסך הטלויזיה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?