"העולם מצחיק" ינעל את פסטיבל דרום 2012

"העולם מצחיק". אלי פיניש, דני שטג, אסי לוי, אור בן מלך, משה אשכנזי.

"העולם מצחיק". אלי פיניש, דני שטג, אסי לוי, אור בן מלך, משה אשכנזי.

סרט הדרמה הקומי "העולם מצחיק" של שמי זרחין, ינעל את פסטיבל קולנוע דרום 2012 (ה-11 במספר). בכך בעצם, תוכלו לראות את השחקנית רותם זיסמן-כהן גם בסרט הפתיחה וגם בסרט הנעילה, והיד עוד נטויה.

עלילת "העולם" מפגישה מספר סיפורים בטבריה: נסי בן ה-19 מתעורר מתרדמת של תשע שנים; ירדנה מגלה הריון בלתי אפשרי; גולן רוצה להקים מחדש את "הגשש החיוור" כדי להציל את אהובתו ממוות; ומירון מתמודד עם סוד גדול מהעבר שמאיים פתאום לצוף ולהזכיר לכולם את מה שהתאמצו כל כך לשכוח. כל אלו מלתכדים בסדנת כתיבה מטורללת בספריה הציבורית של טבריה, שם מתערבב הדמיון במציאות, הצחוק נמזג בדמעות, והעלילות הנחשפות נארגות לתוך סיפור אחד.

פסטיבל דרום יתקיים השנה בין ה-10 ל-14 ביוני. "הפסטיבל הזה מרגש אותי כל פעם מחדש. הוא חריף ושובב וטעים. פה ושם הוא גם מעיף בעיטות, ובדרכו הנלהבת טורף את הקלפים של 'המרכז' ו'השוליים'." מסר זרחין. המנהלים האמנותיים של הפסטיבל ארז פרי ואפרת כורם: "זרחין אורג ביד אמן את סיפורן של מספר דמויות הנעות במקביל, ומצליח להפיח רוח חיים ייחודית בכל אחת מהן. מעטים הבמאים שמסוגלים להעביר לצופה מנעד כה רחב של רגשות באופן מדויק ואינטימי."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?