"הנוקמים" יוקרן בישראל גם בדו-מימד: למה חיכו לשבוע השני?

"הנוקמים". כריס אוואנס.

"הנוקמים". כריס אוואנס.

חברת הפצת הסרטים "פורום פילם" הודיעה כי שובר הקופות הענק "הנוקמים" יוקרן גם בדו-מימד החל מהשבוע השני שלו באקרנים בישראל (החל ב-13 במאי), לאחר שבסופ"ש הבכורה שלו הוקרן בתלת מימד בלבד. האם מדובר במחאה שעבדה? לא בהכרח.

מבקרי הקולנוע שצפו ב"נוקמים" בהקרנות המוקדמות, כבר התריעו כי התלת מימד של "הנוקמים" מזכיר את סיפור "התנגשות הטיטאנים" בכך שהוא מכהה את התמונה בסרט הצבעוני הזה. הצופים מצידם, התרעמו על הדרישה מהם לצפות בסרט הכי מדובר עכשיו בקולנוע, במחיר כרטיס גבוה. מה גם שהסרט אפילו לא הוכן מראש עבור צפיה בתלת מימד (ובכך החויה ממנו אמיתית), אלא עבר התאמה (ובכך החויה ירודה מזו של סרט ודי לתלת מימד). אפשר שגורמים אלה הביאו את פורום פילם להפיץ (באישור המפיצים מחו"ל) את הסרט החל מהשבוע גם בדו-מימד. אבל הגיוני יותר שהאפשרות לצפות בסרט בתלת מימד בסופ"ש הבכורה שלו נבעה רק מרצון להרוויח יותר כסף בישראל הקטנה. הרי כאמור, מדובר בסרט הכי מדובר כעת מה שכמעט מבטיח לו מראש כי האולמות יהיו מלאים עד אפס מקום. השיקול המסחרי ברור: גם אם נפסיד אחוז קטן של צופים שלא יהיו מעוניינים לצפות בסרט בתלת מימד, עדיין הרווחנו יותר לכאורה, על המחיר הגבוה של כרטיס התלת מימד.

קנוניות בצד, הסרט הרוויח גם ללא עזרתה של ישראל למעלה ממיליארד דולר בשבועיים בלבד. אבל "הנוקמים" מעורר כאן מגמה להסיט סרטים לתלת מימד בלבד בישראל, ולהכריח את הצופים לשלם יותר גם כאשר "לא מגיע" לסרטים. הוא אינו הסרט הראשון שניסה לעלות בישראל בתלת מימד בלבד, אבל הוא הראשון שבאמת עשה זאת לבסוף – גם אם רק לסוף שבוע אחד בלבד.

שיוכים: חדשות סרטים
רונן

המשפט האחרון שלך לגמרי לא ברור. האם אתה אומר שהנוקמים זה הסרט הראשון שעלה בישראל בתלת ממד בלבד (גם אם לתקופה מוגבלת)? הרי זה לא נכון. זה כבר מזמן לא סתם מגמה שמסתמנת.

מאיר

לא יכולת לציין תאריך או יום?

מתי הסרט יהיה בדו מימד באולמי הקולנוע?

אלי שגב

מאיר, הוספתי את התאריך: ה-13 במאי (קרי, כבר עכשיו הוא בדו מימד).

רונן, איזה סרט אחר הוקרן בארץ רק בתלת מימד? למיטב ידיעתי זהו הסרט הראשון שלא רק התכוון – אלא גם ביצע.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?