"למה לצפות כשאתם מצפים" – ביקורת

"למה לצפות כשאתם מצפים". קמרון דיאז, מת'יו מוריסון.

"למה לצפות כשאתם מצפים". קמרון דיאז, מת'יו מוריסון.

נטלי – "למה לצפות כשאתם מצפים" הוא קומדיה עטורת כוכבים שעוסקת סביב נושא אחד וברור – תינוקות, והציפייה להגעתם לעולם. כביכול, נושא שלא נוגע או מדבר לכל אחד. ובכל זאת, בהוליווד החליטו לקחת את העניין הזה, ולעשות ממנו קומדיה, ולהמר על קהלי היעד. כביכול הימור. בפועל, לא קהלי היעד הם ההימור, ומדובר בסרט בינוני לחלוטין, עם הומור מקרי פה ושם, אבל עם קלף מנצח שאיתו כנראה אי אפשר להתרסק בקופות: תינוקות.

יוצרי הסרט החליטו לקחת ספר הורות מאד פופולארי (למעשה, מדובר בסדרת ספרי הורות, כאשר "למה לצפות כשאתם מצפים" הוא הראשון שבה), להשתמש בכותרת שלו (ותו לא) ולהעמיס עליו קלישאות רומנטיות לא קשורות בניסיון לפתות נערות בנות 12-16 לסרט על הורות. עוד העמסה הוליוודית טרנדית בולטת בסרט זה, הינה כמות הכוכבים/ות היפים/ות שמעטרים את הסרט לאורכו. גם בזה כבר התחלנו למאוס, אבל משום מה בהוליווד ממשיכים עם זה. מעניין.

במאי הסרט הינו בריטי בשם קירק ג'ונס, שברזומה שלו סרטים כגון "נני מקפי" ו"כולם בסדר". ג'ונס לקח על עצמו פרויקט רחב משתתפים, וניסה להתאים אותו לז'אנר הקומדיה המצוי כיום, זה שכולל בין היתר את "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס" ודומיו. הבעיה של ג'ונס מתחילה בעלילה חסרה, במנוף שכמעט לא קיים, בחוסר יכולת למצות את ההומור שכבר כן קיים בסרט, ובעיקר – בניסיון להעמיס גם רומנטיות לא קשורה לעלילה. אולי זו טעות של מתחילים, ואולי זו טעות הנובעת מניסיון לכבוש הכל – ומהר, סטייל הוליווד. חבל, ג'ונס הבריטי צריך לדעת טוב יותר מזה.

עלילת הסרט עוקבת אחרי כמה זוגות, שבדרך זו או אחרת, מצפים לשינוי הגדול ביותר בחייהם – הרחבת המשפחה. סיפוריהם של הזוגות הללו, כמובן, משתלב איכשהו עם חוליות קשורות בדרך, כאשר לכל זוג יש את ה"מטען" שלו. המגוון כביכול רחב, כאשר ישנו זוג נשוי ומשעמם שמנסה כבר שנתיים להיכנס להריון, וגם אבי הבן זוג המשעמם עם אשתו הצעירה והמהממת שמתעקשת לקרוא לו אבא, זוג שמחליט לאמץ ילד מאתיופיה, זוג שמכיר בתכנית ריאליטי בטלוויזיה ונכנס להיריון ללא חתונה… ועוד (גורם לך לתהות איפה הזוג החד-מיני שכה מתבקש שיוכנס לסרט שכזה, במציאות של היום).

אז מי היה לנו? הרבה. בין היתר, ג'ניפר לופז, קמרון דיאזאליזבת' בנקסאנה קנדריק, ברוקלין דקרצ'ייס קרופורד, דניס קווייד, כריס רוק ועוד ועוד ועוד. כולם יפים, כולם חתיכים, כולם מתאמצים להיכנס למשבצת, אבל רק שניים מהם באמת מצחיקים, וזה הקומיקאים מביניהם (אליזבת' בנקס המעולה וכריס רוק). אולי הטעות שלנו היא שציפינו שכולם יצחיקו, כאשר תפקידם הוא רק לשחק? אולי האצבע המאשימה צריכה לחזור ליוצרי הסרט שפספסו את האפשרות המושלמת ליצור סרט קורע מצחוק בהשראת הז'אנר המוזכר לעיל? יכול להיות.

"למה לצפות כשאתם מצפים". ג'ניפר לופז, רודריגו סאנטרו.

"למה לצפות כשאתם מצפים". ג'ניפר לופז, רודריגו סאנטרו.

לסיכום, אנחנו באמת מאמינים, בתור הורים טריים, שהסרט הזה יכול לדבר יותר למי שעבר את זה בעצמו. אין מה לעשות, "אין חכם כבעל ניסיון". ומצד שני, כפי שכבר הזכרנו לעיל, הניסיון לעשות מהסרט משהו שהוא לא אמור להיות, כלומר קומדיה רומנטית לכל גיל, תצליח אולי להערים על חלק ניכר מהצופים. בסך הכל, זה לא סרט רע, והוא מחליק בגרון די בקלות. מה שאנו רוצים לומר זה שהיה פה פוטנציאל למשהו יותר גדול, ולא רק לקטן במסווה של גדול.

דירוג: ★★½☆☆

למה לצפות כשאתם מצפים
ארה"ב, 2012
הפצה: החל מה-17.05.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע.
קדימון:

בימוי:
קירק ג'ונס
תסריט:
שונה קרוס
הת'ר האק
היידי מורקוף
משחק:
קמרון דיאז
אליזבת' בנקס
ברוקלין דקר
אנה קנדריק
ג'ניפר לופז
צ'ייס קרופורד

יאיר בליץ

היי. הסרט מתאים לצפיה לילדים בני 12?

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?