"זנזורי" – ביקורת

"זנזורי". יובל סמו. צילום: איתן ברנט.

"זנזורי". יובל סמו. צילום: איתן ברנט.

קומדיה וולגרית שמתבססת על אנשים 'מתבהמים' אף פעם לא היתה כוס התה שלי, ולכן הופתעתי ש"זנזורי" כן העלתה לי חיוך על הפנים. יובל סמו בתפקיד הראשי, הרועש והמקלל, עושה דמות שהוא רגיל מאד לעשות, ולכן לא מפתיע שהסדרה נשענת כולה על כתפיו. לא מדובר בסאטירה מדהימה, אבל בטח כשבערוץ המסחרי הראשון בישראל משודרת קומדיה ישראלית ("נשואים פלוס") מהירודות ביותר שיכלו להיווצר, "זנזורי" היא מוצר מספק.

יובל פרידמןדפנה פרנר ובן בכר חתומים על יצירת "זנזורי", שעלתה לשידור ביס אחרי כמה וכמה דחיות. הבחירה להעלות אותה בקיץ דווקא תעשה לה טוב – השמש זורחת בחוץ והאנשים מעדיפים בידור קליל בשעה שהמזגנים פועלים נמרצות. מבין יוצריה, פרידמן הוא הפורה ביותר, כשברזומה שלו אפשר למצוא את תוכנית הפריצה המצוינת והמיתולוגית של קיציס ופרידמן, "חלומות בהקיציס". כאן הוא יצר וכתב סדרה הרבה פחות חדשנית, וכאמור נדמה שהרעיון לסדרה צמח מדמויות קודמות שגילם כוכב הסדרה הנוכחית, לכל אורך הדרך (למעט השינוי הקל יחסית ב"חברים של נאור"): כבר שמענו רבות את יובל סמו צועק, זועף, מגדף ומתנהג בשלל גסויות אחרות. בפעמים הקודמות שגילם סמו דמות מגעילה שכזו, היה לה לרוב מטרה לבקר את ה'ערסים' בחברה הישראלית, להתעמר בקהל הצופה, אבל לא מספיק כדי להיגעל – אלא רק מספיק כדי להגיד "אני מכיר מישהו כזה, איזה מצחיק הציגו אותו פה" (בעיקר ב"ארץ נהדרת", חובבת ה"פילוס ושימי", "הפרלמנט" ומערכונים שכאלה). כאן, מדובר בדמות שההקצנה הקומית שלו, לשם שינוי, אינה עוד גובלת (כולי תקווה) במכר של מי מן הצופים.

סמו מגלם את פנחס "פיני" זנזורי, גבר נשוי (באושר!) המגלה ביום הולדתו ה-40 כי הוא מאומץ, וכי על פי ההיסטוריה הגנטית של בני משפחתו הביולוגית – זוהי כנראה השנה האחרונה לחייו. אישתו האהובה והמעט משונה (עירית קפלן הנפלאה) משכנעת אותו להצטרף לסדנת התמודדות עם המוות הקרב, אך שם הוא דווקא חווה התגלות: עליו לנצל את החיים ולהגשים את כל החלומות שתמיד היו לו והוא מצא סיבות מדוע לא לרדוף. פיני זנזורי פונה למעסיק שפיטר אותו זה-עתה, ועושה בו מעשה גס שגם סשה ברון כהן היה נע באי-נוחות למראהו ([ספוילר]ניסיון לחרבן למעסיק על הראש… מילולית[/ספוילר]). האם חברת yes שהסכימה לפיילוט שכזה (ושידרה אותו בשעה 20:40) היא ה-HBO של ישראל? מהגשמת החלום הראשון הזה, יצא כעת פיני להגשים עוד ועוד חלומות, שלפי הפרומו – לא מפתיעים מדי, אבל מבוצעים בחינניות מזמינה.

"זנזורי". עירית קפלן. צילום: איתן ברנט.

"זנזורי". עירית קפלן. צילום: איתן ברנט.

יובל סמו הוא יובל סמו. את הדמות כבר ראיתם (בצירוף שיער ארוך כמעט עד הכתפיים, שלא ברור מה השייכות שלו לתקופה), ואם אהבתם את המשחק שלו בכל הפעמים ההן, ודאי תאהבו אותו גם הפעם. להקצנה הקומית ושילוח הרסן שניתנו לדמות יש יתרונות. עירית קפלן מעולה על המסך, ותענוג לראות אותה מנצלת את משקל גופה לקומדיה כאן, בצורה הרבה יותר משמעותית מסרט שלם שסבב סביב משקל ובו כיכבה: "סיפור גדול". הבימוי של בן בכר מהוקצע ולשמחתי אינו נוטה לאוירת ה'שכונה' שפתאום חזרה לחיים בסדרות הקומיות "תנוחי" ו"נשואים פלוס".

זנזורי
ישראל, 2012
הפצה: yes טלויזיה בלוין, החל מה-11.06.12 בימי שני ורביעי בשעה 20:40, ערוץ yes Comedy HD.
קדימון:

יצירה:
יובל פרידמן
דפנה פרנר
בן בכר
משחק:
יובל סמו
עירית קפלן
אלברט כהן
דני גבע
אורן זגמן
דני ברמן
שינה ריי

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?