שוברי קופות 18.06.12: "זה הבן שלי" הגרוע של סנדלר מזה שנים; "העולם מצחיק" פותח יפה

"זה הבן שלי". אדם סנדלר, אנדי סמברג.

"זה הבן שלי". אדם סנדלר, אנדי סמברג.

סרט הקומדיה "זה הבן שלי" בכיכובו של אדם סנדלר פתח בסוף השבוע האחרון בארה"ב עם התואר המפוקפק: סרט הקומדיה הגרוע ביותר בכיכובו של אדם סנדלר מאז "ספנגליש" (2004). כשגם אנסמבל הכוכבים של "רוק לנצח" לא הצליח למשוך את הקהל, המקומות הראשונים בטבלת שוברי הקופות נשארו אצל השחקנים מהשבוע שעבר: סרט האנימציה "מדגסקר 3" מוביל את הטבלה ו"פרומתיאוס" אחריו. בזירה המקומית, הסרט הישראלי "העולם מצחיק" של שמי זרחין פתח נאה מאד מול קהל צופים רחב.

עם ירידה בת 41.1 אחוז בלבד מרווחיו בשבוע שעבר אל 35.5 מיליון דולרים בקרב 4,263 בתי קולנוע, סרט האנימציה "מדגסקר 3" נשאר בקלות בצמרת טבלת שוברי הקופות של סוף שבוע זה גם כן. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 120.5 מיליון דולרים, על פי ההערכות. מחוץ לארה"ב, הסרט הוסיף עוד 53 מיליון דולרים ובסך הכל הרוויח עד כה 277 מיליון דולרים. רחוק מאחור, אבל עם רווחים נאים עדיין, סרט המדע בדיוני "פרומתיאוס" ירד ב-60.4 אחוזים ברווחיו אל 20.2 מיליון דולרים בקרב 3,442 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 88.9 מיליון דולרים.

במקום ה-3 ניצב סרט המוסיקלי "רוק לנצח" שפתח עם 15.1 מיליון דולרים בקרב 3,470 בתי קולנוע. מדובר באכזבה, הן משום שהסרט עמוס כוכבים מוכרים ואהובים, והן משום שקהל הצופים הגיב יחסית בחיוב לסרט עם ציונים חיוביים בסקרים. בקרב סרטי הז'אנר, הבעיה מעמיקה: "מאמה מיה" ו"היירספריי" שביים אדם שנקמן קודם, הרוויחו כל אחד מעל 25 מיליון דולרים בסוף שבוע הבכורה שלהם.

במקום ה-4 ניצב סרט ההרפתקאות, פנטסיה, פעולה "שלגיה והצייד" ירד ב-40.1 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר בו אחז במקום ה-3 וכעת גרף 13.8 מיליון דולרים בקרב 3,701 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 122.6 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה סרט הקומדיה "זה הבן שלי" שפתח עם 13 מיליון דולרים בקרב 3,030 בתי קולנוע. עבור סנדלר מדובר כאמור בפתיחה הגרועה ביותר לסרט קומדיה מאז "ספנגליש" ב-2004. אם מביטים בסרטים ככלל שבהם כיכב סנדלר, אז סרט הדרמה "שמור עלי" מקדם אותנו לפתיחה הגרועה ביותר מאז 2007.

"העולם מצחיק". . צילום: ורד אדיר.

"העולם מצחיק". . צילום: ורד אדיר.

הסרט הישראלי "העולם מצחיק" של שמי זרחין פתח כאמור יפה, עם מכירת 19,021 כרטיסים בסוף השבוע, כך לפי דיווח של ההפקה. מלבד זאת, עוד כ-6,000 צופים ראו את הסרט בהקרנות טרום בכורה (ככל הנראה מדובר על הקרנות סינמטקים והקרנת הנעילה של פסטיבל קולנוע דרום 2012). המפיק ובעלי סינמה סיטי, משה אדרי, מסר בתגובה: "העובדה שלמרות התחרות עם שידורי המשחקים הכל כך פופולאריים, הסרט הביא מספר עצום כזה של צופים כבר בסוף השבוע הראשון, בהחלט מעידה על איכויות היצירה שגרמה לאנשים להתנתק מהטלויזיה ולבוא לקולנוע."

שיוכים: שוברי קופות

[…] לא "העולם מצחיק" שיצא לאחרונה לאקרנים (וכצפוי, שבר קופות), אלא הסרט "המשגיחים" שיעלה בעוד כשבועיים לאקרנים […]

אברהם

אכן, סרט פרוורטי, אך במבט שני, זוהי הסאטירה-ביקורת נוקבת הטובה והנושכת ביותר על החברה בארצות הברית.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?