שוברי קופות 11.06.12: "מדגסקר 3" בראש, עם פער מ"פרומתיאוס"; "הדיקטטור" מצליח בישראל

"מדגסקר 3".

"מדגסקר 3".

"מדגסקר 3" פתח קרב צמוד מול "פרומתיאוס" ביומם הראשון באקרני ארה"ב, בסוף השבוע האחרון, אך בסופו של דבר פתח מולו פער מכובד של כמעט 9 מיליון דולרים. למרות שלא הצליח לעקוף את 63.1 מיליון הדולרים של קודמו, "מדגסקר 3" התקרב מספיק כדי להכריז על הצלחה – גם משום שתפס את צמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע, וגם משום שבשנה החולפת, סרטי המשך קיבלו יחס קר מהצופים ("קונג פו פנדה 2" הפחית 21 אחוזים מרווחי קודמו, וגם הוא נעזר בתלת מימד לעשות זאת, כמו "מדגסקר 3"). "פרומתיאוס" מצידו, אמנם לא המריא לרווחים עצומים, אבל בשביל סרט שפתח במקום השני בסוף השבוע, מדובר בפתיחה מצוינת. ובחזית המקומית, "הדיקטטור" פתח בישראל עם כמות כרטיסים גבוהה משני הסרטים הקודמים בהם כיכב סשה ברון כהן.

נחזור לארה"ב, שם כאמור פתח בראש סרט האנימציה "מדגסקר 3: מקרקסים את אירופה" עם 60.3 מיליון דולרים בקרב 4,258 בתי קולנוע. הסרט הראשון בסדרה גרף 61 מיליון דולרים בארבעה ימים סביב יום הזיכרון האמריקאי בשעתו, והסרט השני כאמור פתח עם 63.1 מיליון, אך בסך הכל מדובר בפתיחה מוצלחת (ביחוד כשסרטי המשך לכל המשפחה לא הצליחו לשמר את אחוז הצופים שלהם, כאמור). בהיבט השנתי, "מדגסקר 3" פתח בסכום הרביעי הכי גבוה עד כה, וגם השביעי הכי גבוה עבור סרט שהופץ בחודש יוני בארה"ב. נראה כי הסרט נהנה מהיעדר סרטים המיועדים ספציפית לכל המשפחה (מאז יצא "הלורקס" לפני 15 שבועות לא עלה בארה"ב סרט שמיועד לקהל זה), והרווח הגיע עם השינוי בתזמון.

סרט המדע בדיוני "פרומתיאוס" לא השתרך רחוק מאחורי "מדגסקר 3", ופתח עם 51.1 מיליון דולרים בקרב 3,396 בתי קולנוע. מדובר בפתיחה נאה מאד, גם אם מעט מאכזבת, שכן הסרט מדורג עשירי בקרב הפתיחות לסרטים שהוגבלו מפני צפיה של ילדים (דירוג R), לא רחוק מ"השומרים" עמוס ההייפ גם-כן בזמנו. שיווק "פרומתיאוס" נעשה ללא קישוריות מודגשת אל "הנוסע השמיני" (ממנו החל הפרויקט), ובכך למעשה הפך בעיני הקהל הרחב לסרט מדע בדיוני ראשוני (והקהל הרי אוהב ללכת למה שהוא מכיר).

במקום ה-3 ניצב סרט ההרפתקאות "שלגיה והצייד" שירד ב-59.0 אחוזים ברווחיו מהשבוע שעבר בו אחז במקום ה-1, וכעת גרף 23.1 מיליון דולרים בקרב 3,777 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 98.5 מיליון דולרים מצוינים. רביעי ניצבת קומדית המדע הבדיוני "גברים בשחור 3" עם ירידה בת 50.5 אחוזים בלבד ברווחים, אל 13.9 מיליון דולרים בקרב 3,792 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 135.9 מיליון דולרים. וסרט ההרפתקאות "הנוקמים" חותם את החמישיה העליונה בארה"ב עם ירידה של 45.1 אחוזים אל 11.2 מיליון דולרים בקרב 3,129 בתי קולנוע. בסך הכל ב-6 שבועות גרף הסרט 572.3 מיליון דולרים.

עוד בכותרות שוברי הקופות:

בתום 12 שבועות מפרכים – "משחקי הרעב" הספיק לגרוף בארה"ב למעלה מ-400 מיליון דולרים (400.3 מיליון דולרים, ליתר דיוק).

בישראל, הקומדיה "הדיקטטור" פתחה מול 55 אלף צופים, הכמות הגבוהה ביותר לסרט בכיכובו של סשה ברון כהן ("בוראט") וכמות כרטיסים נאה מאד באופן כללי.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?