"הדילרים" – טריילר עם איתי תורג'מן כסוחר סמים

אידיבי למען הקולנוע הישראלי – הסרט הישראלי "הדילרים" של עודד דוידוף התחדש בטריילר ראשון, לקראת עליה לאקרנים ב-12 ליולי. כןכן, מה שקראתם: עוד שלושה שבועות. הסרט הזה, מעוטר בבמאי מוערך ("תמרות עשן", "מישהו לרוץ איתו") וכוכבים צעירים וותיקים זה לצד זה – איתי תורג'מן (שמוכר עכשיו בכל בית בישראל בזכות "הישרדות VIP") ויובל שרף (המככבים יחד ב"נויורק"), צחי גראדאלון אבוטבול ורמי דוידוף ("מישהו לרוץ איתו") – ובכל זאת, לא שמענו עליו דבר מאז החל להצטלם בקיץ 2010.

העלילה מתרחשת בשכונה ירושלמית ומביאה את מאמן הקבוצה המקומית (גראד) לנסות ולשפר את מצבם של שני חברי ילדות בשנות ה-20 המאוחרות שלהם (תורג'מן ורמי דוידוף, שגם כתב את התסריט), המשחקים אצלו בקבוצה. הם עצלנים ועייפים, ועוד במסגרת עבודתם המשנית כסוחרי סמים קלים, גם הצליחו להסתבך עם הגנגסטר המקומי (אבוטבול). תהנו:

עיתוי היציאה של "הדילרים" אגב הוזז, כך שיתחרה מול "המשגיחים" שעולה לאקרנים בהפצה עצמית – רעיון שביונייטד קינג (המפיצים את "הדילרים") כנראה לא ממש מחבבים. הטריילר נראה טוב ומחמיא לסרט, אין ספק. נראה שמדובר בקומדית פשע סטייל "מרס תורכי" החביב מאד של דוידוף, הרבה יותר מדרמת פשע תהומית סטייל "תמרות עשן" שלו, שנמרחה יתר על המידה למרות איכויותה הבסיסית.

כשאפילו "רווקה פלוס" של דובר קוסאשווילי מתעתד להופיע בפסטיבל ירושלים, חרף קריאות הבוז והביקורת הנוקבת לאיכותו מצד נציגי האקדמיה הצופים בו בימים אלו במסגרת ההקרנות לפרסי אופיר; נותר רק לתהות מדוע "הדילרים" לא הופיע ויופיע באף פסטיבל? אם מדובר בסרט טוב כמו שהטריילר מציג, יהיה זה אחד הסרטים המתוקצבים הבודדים בשנים האחרונות שעלה לאקרנים בלי רוח גבית דעתנית (וכספית) מפסטיבלים ומהקרנות האקדמיה. מרענן.

[…] כבר אי אפשר לטעון כי ישנם הבדלי קהל יעד עצומים – הטריילר ששוחרר השבוע ל"דילרים" מעלה את הציפיה כי שני […]

[…] הסרט הישראלי "הדילרים" של עודד דוידוף, התחדש בפוסטר רשמי מהטובים והמושקעים שנראו כאן – לקראת היציאה לאקרנים אוטוטו (19.7). הפוסטר משדר בהחלט אוירה צעירה ומשעשעת כפי שגם רמז הטריילר. השחקנים התקבצו במיוחד בכדי לצלם את התמונה שעומדת במרכז הסרט, דבר שאינו הליך שגרתי בקולנוע המקומי (לרוב משתמשים בתמונת סטילס שנתפסה במהלך צילומי הסרט). עידכנו אותי שבהקרנות המוקדמות של הסרט, הוא לא גרף התלהבות רבה, ויהיה מענין לראות כיצד הקהל הרחב יגיב למסע השיווק המוצלח עד כה. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?