"הנוקמים" חוצה את רף 600 מיליון הדולרים

"הנוקמים". כריס אוואנס, כריס המסוורת'.

"הנוקמים". כריס אוואנס, כריס המסוורת'.

אסופת גיבורי העל "הנוקמים" חצתה את רף 600 מיליון הדולרים אתמול (ג') ברווחים מבתי הקולנוע בארה"ב, ובתוך 8 שבועות ויום בלבד. מאז חלף על פני 533 מיליון הדולרים של "האביר האפל", מדורג הסרט שלישי בטבלת שוברי הקופות בארה"ב של כל הזמנים, וחסרים לו כ-60 מיליון דולרים נוספים כדי להתייצב במקום השני, מעל "טיטאניק" (659 מ"ד, וממשיכים לספור).

לשם השוואה, ל"אווטאר" המדורג ראשון בטבלת כל הזמנים בארה"ב, נדרשו 7 שבועות וכמה ימים על מנת לחצות את רף 600 מיליון הדולרים. לבסוף הסרט גרף כ-750 מיליון דולרים בכל זמן הריצה המקורי שלו בארה"ב, אך הוסיף הקרנות מהדורה מיוחדת בקיץ 2008 שהניבו לו עוד כ-11 מיליון דולרים לכדי 761 מיליון. כל המספרים המתארים את רווחי הסרטים אינם מעודכנים לנתוני האינפלציה, משמע אינם מתיחסים לשינוים במחירי הכרטיסים לקולנוע עם השנים. במבט מעודכן לכך, הסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים בארה"ב הוא בכלל "חלף עם הרוח" (1939), שבמקור הרוויח רק 198 מיליון דולרים – אך בעדכון למחירי הכרטיסים בימינו – מדובר על 1.6 מיליארד דולרים: יותר מכפול, מ-770 מיליון הדולרים המעודכנים של "אווטאר".

אבל נחזור לרווחים מוחלטים, והפעם נביט בשאר העולם – מחוץ לארה"ב: "הנוקמים" הוא גם הסרט השלישי הכי רווחי בהיסטוריה מחוץ לארה"ב, עם 1.437 מיליארד דולרים. הוא חלף על פני 1.328 מיליארד הדולרים של "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" בדרך למקום הזה בטבלה, וחסרים לו די הרבה מזומנים כדי לעבור למקום השני, בו יושב "טיטאניק" עם 2.185 מיליארד.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?