שוברי קופות 02.07.12: הדב המדבר "טד" והחשפנים של "מג'יק מייק" מדהימים את הקופות

"טד". מארק וולברג.

"טד". מארק וולברג.

סרט הקומדיה "טד" שכתב וביים סת' מק'פרליין – יוצר הסדרה המוערכת "איש משפחה" – פתח בראש טבלת שוברי הקופות לסוף השבוע, בסכום מפתיע במיוחד, והשאיר אבק למתחרה שלו "מג'יק מייק" שהתמקם שני בטבלה וגם כן הצליח להפתיע עם יום בכורה מוצלח במיוחד. טיילר פרי הכניס לטבלה סרט חדשה בסדרת "מדיאה" שהרוויח סכום ממוצע לסדרה, אך עם שלושה ענקים שכאלה בקופות – לא נשאר קהל רב שיבחר לצפות בסרט הדרמה "אנשים כמונו" (ש.ל.ר, People Like Us) שפתח במקום העשירי. כמו כן, במהלך השבוע החולף, הסרט הישראלי "הערת שוליים" חצה את רף 2 מיליון הדולרים בקופות בארה"ב.

בצמרת טבלת שוברי הקופות לסוף שבוע התמקם כאמור סרט הקומדיה למבוגרים (דירוג R) "טד" של סת' מק'פרליין ובכיכובם של מארק וולברג ודובי מדבר וגס במיוחד. על פי הערכות, הסכום המדובר הוא 54.1 מיליון דולרים בקרב 3,239 בתי קולנוע, מה שהופך את הפתיחה הזו ל-8 בהיסטוריה עבור סרט שמדורג R למבוגרים. לשם השוואה, "פרומתיאוס" התמקם במקום ה-11 בטבלה זו (10 לפני "טד") כשפתח לפני 4 שבועות, ומעליו ניצבים ענקים כמו "300" (עם 70.9 מ"ד), "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס 2" (85.9 מ"ד) ו"מטריקס 2" (91.8 מ"ד). אם מתאמצים לחפש שיאים שנשברו, אז "טד" הוא סרט המקור (שאינו מבוסס על ספר/קומיקס/סדרת טלויזיה ושאינו ממשיך סרט אחר) בעל דירוג R שפתח עם הסכום הגבוה ביותר. שני לו בטבלת שיאים שכזו הוא "8 מייל" עם אמינם (51.2 מ"ד) אם מוכנים להתעלם מנוכחותו של הראפר עליו מבוסס בחופשיות הסיפור, ואחריו "מבוקש" (50.9 מ"ד).

אגב, מנבאי הקופות האופטימים ביותר לא צפו פתיחה בגובה כזה עבור "טד" – וניקו לו לפחות 10 מיליון דולרים ממה שהרוויח לבסוף. המשמעות היא ככל הנראה שמדובר בסרט טוב במיוחד שמשך אליו קהל רב מפה-לאוזן במהלך סוף השבוע. זה מסביר מדוע גלובוס גרופ – אולי המפיצים הנוקשים ביותר שגונזים אולי הכי הרבה סרטים-פופולרים בארץ – החליטו להפיץ את הסרט הזה בקול תרועה גדול (ולהפעיל על הסרט יחסי ציבור משמעותיים). רק חבל שהם תזמנו אותו רחוק כל כך – באמצע אוגוסט.

סרט הדרמה הקומי "מג'יק מייק" פתח על פי הערכות עם 39.2 מיליון דולרים בקרב 2,930 בתי קולנוע. גם הוא הצליח להפתיע את מנבאי הקופות, שצפו לו רווחים של כ-20 מיליון דולרים. לבסוף, הלהיט הזה גרף כמעט את כל הסכום המדובר ביום הפתיחה שלו בלבד. הבעיה היא שהסרט לא נשאר יציב סביב המספר הזה, וביומיים הנוספים של סוף השבוע בארה"ב הוא הרוויח כמעט חצי הסכום בכל יום, מה שמבשר על יחסי ציבור טובים והתלהבות ראשונית מוצלחת – אבל חוסר הצלחה למשוך קהל מפה-לאוזן.

סרט האנימציה "אמיצה" ירד באחוז גבוה למדי של 48.7 אל רווח של 34 מיליון דולרים בקרב 4,164 בתי קולנוע. עדין מדובר ברווח חזק בקופות, ובסך הכל בשבועיים גרף הסרט 131.7 מיליון דולרים. הרביעי בטבלה הוא סרט הקומדיה "מדיאה בהגנת עדים" שפתח עם 26.4 מיליון דולרים בקרב 2,161 בתי קולנוע. וחותם את החמישיה העליונה סרט האנימציה "מדגסקר 3" שירד ב-40.1 אחוזים ברווחיו אל 11.8 מיליון דולרים בקרב 3,715 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 180 מיליון דולרים.

במקום ה-10 ניצב סרט הדרמה "אנשים כמונו" (ש.ל.ר, People Like Us) שפתח עם 4.3 מיליון דולרים בקרב 2,055 בתי קולנוע. צופי הסרט העניקו לו חוות דעת חיוביות בסקרים, ועל כן ניתן להניח כי הרווח הנמוך הוא תוצאה של תחרות קשה בסוף השבוע, ולא של איכות הסרט.

ובגזרה הישראלית, "הערת שוליים" הגיע במהלך השבוע החולף לרווח של 2,001,655 דולרים. הרף נחצה בשבוע ה-16 של הסרט באקרנים – ובעוד מדובר בסכום נאה מאד שמרבית הסרטים הישראלים לא הצליחו להגיע אליו – במספר שבועות כזה, "ביקור התזמורת" דגדג את ה-3 מיליון דולרים (בשבוע ה-17 שלו הוא כבר חצי את הרף הזה).

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?