כמה צפוי "ספיידרמן המופלא" להרוויח בבכורתו בארה"ב?

"ספיידרמן המופלא". אנדרו גארפילד.

"ספיידרמן המופלא". אנדרו גארפילד.

סרט ההרפתקאות הקומיקסי "ספיידרמן המופלא" שישיק מחדש את סדרת סרטי "ספיידרמן", יעלה בלילה הקרוב (בין השלישי ה-3.7 לרביעי, שעון ישראל) לאקרנים בארה"ב, וינסה לשחזר בצורה צנועה את ההצלחה המדהימה של הסרטים מהטרילוגיה המקורית. ל"ספיידרמן המופלא" יש רף גבוה מאד לעבור – היות וה"ספיידרמן" הראשון פתח בארה"ב עם 114.8 מיליון דולרים. אך עם זאת, באולפני סוני לא מצפים לרווחים עצומים שכאלה, ונשענים על מחירי התלת מימד, מחירי IMAX, הפצה עצומה (4,315 בתי קולנוע) ויום העצמאות האמריקאי (שיחול מחר, ה-4 ביולי) כדי להגדיל את הרווחים בתוך שישה ימים שלמים לכ-120 מיליון דולרים בלבד.

מדוע הציפיה הנמוכה הזו? בכל זאת, הטרילוגיה המקורית לא איכזבה: הסרט השני הוקרן חמישה ימים כדי לעקוף את 114.8 מיליון הדולרים של קודמו, לכדי 152 מיליון דולרים; ואילו הסרט השלישי גרף בסוף שבוע אחד ורגיל (שלושה ימים) סכום כמעט זהה (151 מ"ד) ושבר בזמנו את שיא הרווחים בסוף שבוע בכורה. למעשה, הטרילוגיה המקורית נחשבת לאחת מסדרות הסרטים הרווחיות ביותר בהיסטוריה, עם 2.5 מיליארד דולרים ששילשלה לכיסם של אולפני סוני (אך לשם ההשוואה, מובילת הרשימה הזו היא סדרת "הארי פוטר" עם 8 סרטים שגרפו למעלה מ-6 מיליארד דולרים).

אפשר שהסיבה להנמכת הציפיות נעוצה בפקיחת העיניים שסיפק "X-מן: ההתחלה" כשהשיק מחדש (Reboot) את סדרת "אקס-מן" עם פתיחה בת 55.1 מיליון דולרים בלבד, לפני כשנה (ממש טיפה יותר מה"אקס-מן" הראשון: 54.5 מ"ד). גם "באטמן מתחיל" השיק מחדש את "באטמן" אם סכום לא רחוק מזה: 48.7 מיליון דולרים בשלושה ימים, אבל 72.9 בתוך חמישה ימים (רביעי עד ראשון). מה שמסתמן לפי הקרנת העיתונאים שהתקיימה אמש (ב') ל"ספיידרמן המופלא" ודבריהם של הצופים בפייסבוק: מדובר בתעתיק קרוב מדי למקור, כך שלא יצליח למשוך אליו מספיק צופים. נמתין לראות מה תהינה התוצאות החל מהערב.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?