יס פלנט ראשון לציון – כל הפרטים, כולל IMAX, 4DX ו-Auro3D

יס פלנט ראשון לציון. צילום: אלי שגב

יס פלנט ראשון לציון. צילום: אלי שגב

קומפלקס הקולנוע יס פלנט ראשון לציון יחנך רשמית ביום חמישי הקרוב (19.7), אחרי הקמה בת כשנה וחצי בעלות של כ-200 מיליון ש"ח. זהו קומפלקס הקולנוע השלישי של קבוצת תיאטראות ישראל תחת המותג 'יס פלנט' (בתי הקולנוע 'הרגילים' שלה בארץ פרוסים תחת המותג 'רב חן' ועוד יש לה כמה מאות מסכי קולנוע במזרח אירופה), והוא משתרע על שטח של 30 דונם הכוללים שטח לאולמות הקולנוע, למסעדות ול-2,000 מקומות חניה.

יס פלנט ראשון לציון – כרטיסים וזמני הקרנה מלאים

המתחם

יס פלנט ראשון לציון מציע 26 אולמות קולנוע, כולם דיגיטלים, וחלקם מציגים טכנולוגיות תמונה וקול מתקדמים יותר (IMAX, 4DX ו-AURO3D שמיד נסקור). להקרנות מיוחדות, הקומפלקס מצויד גם במקרנות 35 מ"מ, אך נקוה שלא יעשה בהן שימוש רב.

המתחם ממוקם רחוק יחסית מכל ציביליזציה אחרת, לבד מהסופרלנד (ויש שיאמרו שגם זה…). הדבר פועל בעיקר לטובתו בתמונה הרחבה: כאשר יש חלופה עירונית (סינמה סיטי ראשון לציון ממוקם מרחק הליכה משכונות מגורים) ואל בית הקולנוע הזה נדרש להגיע עם רכב, משמעות הדבר שילדים רועשים יצבאו על דלתות הקולנוע העירוני בעוד הקולנוע המרוחק ישרת קהל בוגר יותר ופחות רועש ומבלגן. לא שיש לי משהו נגד ילדים, אני רק יוצא מנקודת הנחה שעור התוף שלנו נשמר טוב יותר כאשר יש פחות רעש, וגם כי מבוגרים מפחיתים בהשחתת רכוש ציבורי ביחס לצעירים יותר.

מתחם יס פלנט ראשון לציון. צילום: אלי שגב

מתחם יס פלנט ראשון לציון. צילום: אלי שגב

הריחוק מהציביליזציה לא צפוי להחזיק מעמד לעולם: באיזור קיים אגם, סביבו עירית ראשון לציון מצפה להקים גן רומנטי עם סירות שיט, אמפיפארק ענק ואטרקציות נוספות מסוג זה. בינתים, בנמצא הוקדשו 3,000 מ"ר למתחם הבידור הקולינרי, עם מסעדות כגון מסעדת ההמבורגרים בלאק, המסעדה האסייתית-דרום-אמריקאית טוקו, מסעדת דיאנא מנצרת, גלידריית אייסברג, מסעדה איטלקית טרנטינו, סניף של רשת מקדונלד'ס, קפה גרג, שוקולד בר 'פנטזיה', ופאב '55-Draft and More' שמציע למעלה מ-55 סוגי בירה מחבית.

IMAX

yes planet ראשון לציון מציע אולם IMAX דיגיטלי עם סאונד מפוצץ ואיכות תמונה דיגיטלית חדה במיוחד הן בתלת מימד והן בדו-מימד. הקרנות IMAX נחשבות בעלות איכות גבוהה יותר, אך בעוד את הסאונד האדיר באמת אפשר להרגיש – קשה היה לי לשים לב להבדל בין איכות התמונה של IMAX בראשון לציון לעומת איכות תמונה של הקרנה דיגיטלית אחרת (באולם טוב). מאידך, כן יהיה קל לשים לב שבהקרנה תלת מימדית של IMAX, מדובר על טווח חדירה עמוק יותר של הדמויות על המסך לעבר הצופים בסרט.

חברת תיאטראות ישראל ראתה כי חוית ה-IMAX מתחזקת בקולנוע ההוליוודי בשנים האחרונות, וכי היא מיצרת לבתי הקולנוע רווחים מוגברים. דבר זה עומד יחסית בסתירה לעובדה שגלובוס גרופ סגרה את אולם ה-IMAX הדיגיטלי שלה בקיריון קרית ביאליק לפני כמה שנים טובות, אך לא מנעו מבעדה לחתום על חוזה הפצה בלעדית של IMAX בכל המדינות שבהן היא פורסת את בתי הקולנוע שלה – וישראל בין השאר. משמעות הדבר היא שאת ה-IMAX הדיגיטלי נוכל לראות בעתיד הקרוב אך ורק בבתי הקולנוע הממותגים תחת יס פלנט ורב חן (ובטווח המידי: ביס פלנט ראשון לציון בלבד). לא לוקחים את ה-IMAX של אילת בחשבון, משום שהוא אינו דיגיטלי ואינו מקרין סרטים הוליוודים אלא סרטוני טבע וחלל.

אולם ה-IMAX הדיגיטלי של יפר"צ (yes planet ראשון לציון) נחשב נחות יותר מהמקסימום: אינו מקרין סרטים ב-70 מ"מ. משמעות הדבר היא איכות לא-מקסימלית. קשה לי לומר שהרגשתי בהבדל אי פעם: ב-IMAX של הקיריון, כן היה מותקן 70 מ"מ (וצפיתי בו ב"אביר האפל" של 2008), ולא הרגשתי שוני כאמור מהקרנה דיגיטלית. כך גם ב-IMAX של יפר"צ. חדי עין דווקא אמרו לי שזה של יפר"צ מדהים. נאלץ לחכות לסרט "עלייתו של האביר האפל", שיחנוך את ה-IMAX של יפר"צ.

4DX

ישבו וחשבו הקוריאנים, איך ירוויחו לבתי הקולנוע בעולם יותר כסף, ונטלו רעיון מפארקי השעשועים: המימד הרביעי בקולנוע – תחושה. אחרי שהמימד השלישי התיחס לתמונה המסוגלת לבקוע מהמסך, המימד הרביעי משפריץ עליך מים אם הגיבורים בסרט נקלעים לסיטואציה רלבנטית, משיב עליך רוח אם כדור שרק ליד אוזנו של מישהו בסרט, מתיז ריח ומרטיט את המושב בסצינות מתאימות.

מדובר באטרקציה נטו, והבעיה של יס פלנט ראשון לציון היא שהוא מהראשונים בעולם לאמץ אותה (האולם ה-7 בלבד בעולם). מתוך כך, אין הרבה סרטים שתומכים במימד הרביעי כי אין הרבה מקומות לצפות בו בעולם, וכרגע מיועד להיות מוקרן ביספ"ר הסרט "ספיידרמן המופלא" בלבד.

מתזי המים והריח של אולם ה-4DX ביס פלנט ראשון לציון. צילום: אלי שגב

מתזי המים והריח של אולם ה-4DX ביס פלנט ראשון לציון. צילום: אלי שגב

אני מניח שעוד נתרגל, אך כמו שזעקנו בתחילה על בעיות בתלת מימד ("זה מכאיב בעיניים אחרי הרבה זמן!"), כך גם הרגשתי כעת במושב שלא הפסיק לרטוט לי במהלך 10 דקות בלבד של צפיה בקטע מ"הנוקמים", והיה על גבול הבלתי נסבל לישבן המסכן שלי.

Auro3D

שלושת האולמות הגדולים בקומפלקס מאובזרים במערכת קול Auro 3D בת 11.1 ערוצים (להבדיל מ-7.1 הערוצים הנהוגים בבתי הקולנוע הטובים, ו-5.1 הערוצים הנהוגים בבתי הקולנוע אחרים). זה אומר שיש הרבה רמקולים באולם, וזה אומר שיש חוית צליל היקפית ועמוסה: שתי שורות רמקולים מאחורי הצופה, מלפניו (מאחורי המסך), מעליו (בתקרה) וכמובן בצדדיו.

VIP

להבדיל מבתי קולנוע מתחרים, יס פלנט ראשון לציון הקימו 4 מתחמי VIP מנותקים מהסביבה. משום כך, כאשר מסיים הקהל להתכבד באוכל וכדומה, הוא נכנס לאולם נפרד וקטן יותר (לעומת כניסה לחלק נפרד באולם משותף, שיש אצל מתחריו). אולמות ה-VIP עצמם מאובזרים בכיסאות עור מתכווננים ומפנקים, עם שולחנון צמוד.

מחירים

טרם פורסמו המחירים הרשמיים (צפוים להתפרסם באתר של בית הקולנוע), אך להלן הערכות המחירים:

כרטיס רגיל: 37 ש"ח
כרטיס לתלת מימד: 44 ש"ח
כרטיס ל-IMAX דיגיטלי דו-מימדי: 45 ש"ח
כרטיס ל-IMAX דיגיטלי תלת מימדי: 55 ש"ח
כרטיס ל-4DX דו מימדי: 55 ש"ח
כרטיס ל-4DX תלת מימדי: 65 ש"ח
כרטיס לאולם VIP הכולל כיבוד: 130 ש"ח
פופקורן במזנון: 19 / 24 / 28 ש"ח (לפי הגדלים)
שתיה במזנון: 13 / 15 / 17 ש"ח (לפי הגדולים)

המזנון של יס פלנט ראשון לציון. צילום: אלי שגב

המזנון של יס פלנט ראשון לציון. צילום: אלי שגב

ביקורת

גימיקים בצד, יס פלנט תמיד נתנו את החויה הטובה ביותר של קולנוע בארץ. המקומות מרגישים נקיים הרבה יותר מאשר מתחמי סינמה סיטי המתחרים, האולמות והמושבים נוחים יותר ממרבית בתי הקולנוע בארץ, והטכנולוגיה שבהם מוקרנים הסרטים תמיד הרגישה כטובה ביותר (גם משמעותית ביחס לבתי קולנוע אחרים ממשפחת תיאטראות – שתחת המותג 'רב חן'). בלית כמות סרטים שתצליח לקיים את ה-4DX באופן קבוע ומתחלף בשנים הקרובות, קשה לראות כיצד תיאטראות לא תסגור את פעילותו; ובלית קידום הולם של ה-IMAX, קשה לראות כיצד גורלו לא יהיה דומה. מבחינת ה-IMAX, עוד מדובר בסיפור קל יותר: יש היצע סרטים, וכל מה שצריך הוא למכור לאדם הממוצע שזו באמת איכות שהוא נזקק לה, ולא ידע עד כה.

מסביבתי הקרובה ובתור תושב ראשון לציון, קל לי לומר שהבחירה הטבעית שלי תהא צפיה בסרטים ביס פלנט המקומי ולא בסינמה סיטי המקומי. בעוד סינמה סיטי של ראשל"צ ממוקם בסמוך מדי לשכונת מגורים – מרחק הליכה מכל הצעירים הרועשים שגודשים את המקום וזורעים בו כאוס; יס פלנט מרוחק מהשכונות ודורש נסיעה ברכב מה שודאי יעלה את הגיל הממוצע של המבקרים.

התמונה התדמיתית של יס פלנט ראשון לציון.

התמונה התדמיתית של יס פלנט ראשון לציון. זה לא באמת נראה ככה בינתים…

[…] עדכון: יס פלנט ראשון לציון הוקם! כל הפרטים אודות yes planet ראשון לציון בלחיצה כאן […]

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

מיקי כדיי לך זה ממש יפה את מרגישה כאילו את בתוך הסרט

מירב כהן

אל תתחילו בלעדיייייייי!!!!!!!!!!

אסתי

מתי ברוס ווויליס בא ואיך אפשר לראות אותו?!?!

אילנה

אתם לא עונים בטלפונים

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?