12 הרוגים מירי בהקרנת "עלייתו של האביר האפל" (עודכן)

עדכון 16:20: משטרת אורורה מפרסמת הודעה רשמית ובה היא מתארת את האירוע, מפחיתה את מנין ההרוגים הרשמי ל-12 ושופכת קצת אור על זהות הרוצח: "ב-20 ביולי 2012, בערך בשעה 12:39 בלילה [סביבות השעה 11:39 בבוקר בישראל, א.ש.], המשטרה קיבלה מספר דיווחים טלפונים על ירי. שוטרים הגיעו לזירת האירוע רגעים אחרי השיחות הראשונות ועצרו אדם אחד באחורי בית הקולנוע. למשטרה נמסר כי החשוד 'הופיע' בקדמת אחד מאולמות הקולנוע, השליך סוג כלשהו של גז או מתקן נפיץ והחל בירי. עם מעצרו, המשטרה תפסה מהחשוד רובה אחד, אקדח אחד ומסיכת גז. רובה שלישי נמצא עדין באולם. החשוד הינו גבר מבוגר ותושב אורורה בשנות העשרים המוקדמות לחייו. הוא לא התנגד למעצר. בשעה זו, למשטרה אין הוכחות שחשודים נוספים היו מעורבים מלבד האדם שנעצר. המשטרה מאשרת כי 12 אנשים מתו, וכי 10 מגופותיהם של הקורבנות עדין מצוים בתוך האולם. לפחות שני קורבנות נוספים מתו בבתי החולים האיזוריים. המשטרה הודיעה בתחילה על 14 הרוגים אך רק 12 מאומתים בשעה זו."

עדכון 16:16: אולפני האחים וורנר מבטלים את הפרימיירה בצרפת ומפרסמים הודעה רשמית: "(אולפני) האחים וורנר שמעו בצער עמוק על התקרית המפתיעה הזו. אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחות ולאוהבי הקורבנות בשעה טראגית זו."

עדכון 13:26: אחד מבתי החולים קיבל לטיפולו ילד בן 6.

עדכון 12:53: היורה לווה בשלושה רובים וברימוני גז. הוא פתח בהשלכת הרימונים לתוך האולם ואז ירה באנשים שנסו על נפשם.

עדכון 12:45: מנין ההרוגים עולה ל-14: עשרה נרצחו בזירת האירוע, ועוד ארבעה נוספים מתו מפצעיהם בבתי החולים המקומיים, כך על פי מפקד משטרת העיירה אורורה, דן אוטס. מנין הפצועים עומד על למעלה מ-50, והמשטרה מחזיקה בחשוד אחד במעצר.

עדכון 12:14: לפחות 10 הרוגים ועוד עשרות פצועים מירי של אדם אחד לפחות, בהקרנת חצות (סביבות השעה 11 בבוקר בישראל) של הסרט "עלייתו של האביר האפל" ליד דנבר, במדינת קולורדו שבארה"ב. התקרית אירעה באולמות הקולנוע Century 16 של מרכז העיירה אורורה בפרבר ליד דנבר, רק 16 קילומטרים ממרכז העיר.

על פי דיווחים ראשוניים, במהלך הקרנת הסרט, אדם חבוש במסיכת גז החל לירות במהלך הקרנת הסרט, ויושבי האולם חשבו שמדובר ברעש שמקורו בסרט או בנפצים. עוד נטען כי הכדורים חדרו מבעד לאולם ההקרנה אל אולם סמוך, וגז מדמיע התפשט בבית הקולנוע בעקבות הירי.

טרם נודע האם האירוע הסתיים, אך במשטרה המקומית אישרו את הנתון כי לפחות 10 נהרגו ולפחות 20 נפצעו. מאמר זה יתעדכן עם דיווחים נוספים בהמשך.

שיוכים: חדשות סרטים
דן

באמת מאורע נוראי, אך לא זכור לי שאתם מסקרים בכזו מיידיות אירועים בארץ. זה שזה היה בעת הקרנה של סרט לא מזיזה כלום לפצועים וההרוגים. מוזר מאד האכפתיות הזו שלכם פתאום. הייתי אומר צביעות.

[…] האחים וורנר הודיעו כי בעקבות הטבח באולם הקולנוע שבקולורדו, והירצחם של תריסר אנשים, הם ימתינו עם פרסום נתוני הקופות שלהם לסוף השבוע הזה: […]

[…] האפל" אותו ביים מפיק הסרט, כריסטופר נולן. לאחר הטבח באולם הקרנת החצות של הסרט – ועצירת מרבית פעילות הקידום של החברה (בין היתר, […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?