שוברי קופות 24.07.12: "עלייתו של האביר האפל" "רק" שלישי מבין הבכורות של כל הזמנים

"עלייתו של האביר האפל". טום הארדי.

"עלייתו של האביר האפל". טום הארדי.

"עלייתו של האביר האפל" הצליח לשבור את הקופות ולהפוך לסרט הדו-מימדי בעל הפתיחה הטובה של כל הזמנים. אך לטבח באולם ההקרנה שלו בסוף השבוע היתה תוצאה מאכזבת בקנה מידה שונה-לחלוטין כמובן: הסרט פספס ב-10 מיליון דולרים לפחות את ההערכות המקוריות, ונחת "רק" שלישי מבין הבכורות של כלל הסרטים בכל הזמנים. "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" נשאר שני במצעד הזה. "עלייתו" גם נגס היטב ברווחיו של "ספיידרמן המופלא" והפחית את רווחיו בצורה עצומה.

גובה הכנסותיו של סרט הפעולה-פשע "עלייתו של האביר האפל" עומד על 160.9 מיליון דולרים בקרב 4,404 בתי קולנוע. מדובר בהפרש מזערי יחסית מהסרט הקודם בסדרה, 158 מיליון הדולרים של "האביר האפל", אבל די כדי להפוך את סוף-שבוע הבכורה של "עלייתו" לטוב ביותר בקרב סרטי דו-מימד. מתוך כבוד לנופלים בטבח של ההקרנה בקולורדו, אולפני האחים וורנר לא התפארו במספר הזה כמעט כלל (נשלח דואר אלקטרוני לגופי התקשורת, במקום "פימפום" חדשותי מצד אגף יחסי הציבור החזק).

הסרט פתח ב-17 ארצות נוספות על ארה"ב (כולל ישראל), והוסיף למצבורם של האחים וורנר עוד 88 מיליון הדולרים. 4.8 מיליון דולרים מרווחי הסרט מחוץ לארה"ב הגיעו מ-IMAX, ויחד עם 19 מיליון דולרים נוספים מתוך ארה"ב (סה"כ: 23.8), נשבר שיא רווח הפתיחה של IMAX, בו החזיק עד כה "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" (23.2 מ"ד).

עם כל ההצלחות, "עלייתו של האביר האפל" הפסיד תואר חשוב מאד: הבכורה השניה הכי טובה בהיסטוריה, ככלל (ולא רק בקרב סרטי דו-מימד). הצפי המקורי היה כי הסרט יגרוף למעלה מ-170 מיליון דולרים, וכך יגזול את התואר מ"הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני" (169 מ"ד מגובים במחירי תלת מימד). לעולם לא ניתן יהיה לומר בביטחון מלא, אך יתכן והטבח בקולורדו מנע מהסרט את התוספת הלא-גדולה הזו, וכך הוא נותר "רק" שלישי מבין הבכורות של כל הזמנים (ראשון הוא "הנוקמים" עם 207 מ"ד מגובים במחירי תלת מימד).

בחזרה לטבלת סוף השבוע האחרון, סרט האנימציה התלת מימדי  "עידן הקרח 4: יבשת בתנועה" ירד ב-56.2 אחוזים ברווחיו אל 20.4 מיליון דולרים בקרב 3,886 בתי קולנוע, שהציבו אותו שני בטבלה. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 88.8 מיליון דולרים. הפגיעה ברווחים היתה כבדה יותר עבור סרט ההרפתקאות הקומיקסי "ספיידרמן המופלא" שירד ב-68.6 אחוזים ברווחיו אל 10.9 מיליון דולרים בקרב 3,753 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 228.6 מיליון דולרים. בזמן כזה, "ספיידרמן" הראשון (2002) גרף כבר 285.6 מיליון דולרים.

"ספיידרמן המופלא". אנדרו גארפילד.

"ספיידרמן המופלא". אנדרו גארפילד.

במקום ה-4 של טבלת סוף השבוע ניצב סרט הקומדיה "טד" עם תוספת של 10 מיליון דולרים בקרב 3,214 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 180.4 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה, סרט האנימציה "אמיצה" שירד ב-46.0 אחוזים ברווחיו אל 6 מיליון דולרים בקרב 2,899 בתי קולנוע. בסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 208.8 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?