הוכרזו מענקי מיזם הקולנוע ירושלים אפר'-2012: שמי זרחין עובר לירושלים

"העולם מצחיק". שמי זרחין. צילום: רפי דלויה.

"העולם מצחיק". שמי זרחין. צילום: רפי דלויה.

המיזם לקולנוע ולטלויזיה ברשות לפיתוח ירושלים הכריז על 13 הפרויקטים שבחר להשקיע בהם בסבב שנסגר באפריל 2012, ובינהם ניתן למצוא את "אבניבי" של שמי זרחין, "יונה" של ניר ברגמן ו"תיקון" של אבישי סיון. כמו כן, במסלול חדש ויעודי לסרטי קולנוע 'קטני תקציב', יזכה הסרט "התאבדות" של בני פדרמן ושחר צפניה להשקעה קטנה יחסית לשאר הפרויקטים במסגרת הקולנועית של המיזם.

תנאי לקבלת תמיכה ממיזם הקולנוע ירושלים הוא הצגת ירושלים בנפח של 50 אחוזים מן הסרט (וגם 50 אחוזים מתוך ימי הצילומים צריכים להיערך בה). בין 5 הפרויקטים הקולנועיים (אחד מהם נחשב 'קטן תקציב' כאמור) יתחלק תקציב של 3.75 מיליון ש"ח; בין שני פרויקטי סדרות הטלויזיה יתחלק תקציב של 775 אלף ש"ח; ובפרויקטים של פיתוח התסריט לסרט עלילתי יושקעו בין 40 ל-120 אלף ש"ח על כל פרויקט.

רשימת זוכי מענק התמיכה של מיזם הקולנוע והטלויזיה ירושלים אפריל-2012:

סרטי קולנוע:

"תיקון" – תסריט ובימוי: אבישי סיון. מפיק: רונן בן טל
כפירה וספקנות מחלחלים במנחם, בחור ישיבה הנחשב לעילוי לאחר מאמציו של אביו להשיבו לחיים עם מותו הפתאומי באמבטיה.

"סחורה פגומה" – תסריט מיכל ויניק, איה סומך. במאית: איה סומך. מפיק: מרק רוזנבאום
רפאל קרופניק צריך לסגור חשבון עם השוק האפור במרסיי. הוא חוזר לבית הוריו במאה שערים ללוות מאה אלף דולר ומגלה שקודם יהיה עליו לסגור חשבון עם עברו.

"יונה" – תסריט: דיתה גרי. במאי: ניר ברגמן. מפיק: חיליק מיכאלי
סיפורה של יונה וולך. במהלך חייה הקצרים לא רק ששרפה כל מחסום בורגני שעמד בפניה אלא גם פרצה את גבולות השירה העברית מותירה אחריה חלל שאולי לא יתמלא לעולם. הסרט וחייה נעים בין עליות ומורדות, בין ירושלים לשפלה.

"אבניבי" – תסריט ובימוי: שמי זרחין. מפיקה: טליה קלינהנדלר
ארבעה צעירים יוצאים למסע בעקבות סוד גדול מן העבר, שגילויו הפתאומי מעמיד את חייהם במבחן. בדרכם מירושלים לפאריז, למרסיי ולבסוף אף לאלג'יר, עוברים הגיבורים דרך ארוכה וסהרורית, רצופת הפתעות, צחוק ודמע.

"התאבדות" (קטן תקציב) תסריט: בני פדרמן. בימוי: בני פדרמן, שחר צפניה. מפיק: נדב שלמה גלעדי
עורכת דין ירושלמית נקלעת למירוץ נגד הזמן כדי להציל את חייו של בעלה מידי מלווה בריבית אכזרי. ככל שמתקדם היום מתברר לה כי כדי שמשפחתה תשרוד עליה לבצע את הפשע המושלם.

סדרות טלויזיה:

"אוכל של עניים" – תסריט: אמיר בושרי, חגי ליפשיץ. במאי: ינקול גולדווסר. מפיק: מרק רוזנבאום
סדרת בישול מוקומנטרית חתרנית עם אג'נדה – לא כל מה שיקר הוא בהכרח טוב יותר. – ההיפך הוא הנכון – אוכל של עניים הוא האוכל הכי טעים שיש ובניגוד לתכניות הבישול הנוצצות הגודשות את מסך הטלוויזיה, המטבח העממי של גאון הוא הדבר האמיתי.

"פולישוק" (עונה 3) – תסריט ובימוי: שמואל הספרי. מפיק: עוזי קרין, אולפני הרצליה ל"קשת"
פולישוק נבחר לשר תיירות חוץ ותרבות. הוא מתגורר במלון ירושלמי מפואר אליו הוא מעתיק את משרדיו ועושה פלאים בחיזוק מעמדה המדיני של ישראל ומעמדה התיירותי של ירושלים. בתרבות הוא לא מתעסק…

פיתוח תסריט לסרט עלילתי:

"מקולקלת" – יעל ביס, בוגרת לימודי תסריטאות, בית ספר סם שפיגל
רעות, נערה מבית שמרני מתאהבת באיל נער אתיופי אותו היא חונכת בפנימייה. כשהרומן בינהם מתגלה מקריבה רעות את אהובה כדי לשמור על שמה הנקי. איל מואשם באונס ולאחר 8 שנות מאסר הוא משתחרר ומחפש את רעות כדי לקבל תשובות

"בתים מבפנים" – יאיר נבו, בוגר בית ספר סם שפיגל
על רקע סופשבוע של אירוע בתים מבפנים בירושלים הופך מפגש בין חברים שלא התראו כעשור למסע של בחינת בחירותיהם האישיות ויחסם לעיר בה גדלו

"סופיה" – ביזי גולדברג, למד בבית ספר לקולנוע NYU (סרטו "הבטחות" זכה בפרסים רבים והיה מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי)
נערה ירושלמית דתייה גמלונית ומוזרה עם קול מהמם וכמיהה לשיר מתגוררת עם הוריה שמגוננים עליה עד כדי מחנק. חייה מתהפכים כשסבתא אקצנטרית מרדנית עוברת להתגורר בבית המשפחה ומעודדת אותה להעז ולקחת אחריות על חייה

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?