שלושה סרטים ישראלים נוספים לפסטיבל ונציה 2012

"שיר ערש לאבי". יעל אבקסיס. צילום: דן ברונפלד.

"שיר ערש לאבי". יעל אבקסיס. צילום: דן ברונפלד.

הסרטים הישראלים "חיותה וברל" של עמיר מנור, "הירושה" של היאם עבאס ו"שיר ערש לאבי" של עמוס גיתאי, יוקרנו בפסטיבל הסרטים ונציה 2012 (ה-69 במספר). שלישיה זו מצטרפת כבר לשני סרטים ישראלים שפרשו מהתחרות בפסטיבל ירושלים האחרון כדי להשתתף בונציה – "מנתק המים" של עידן הובל והסרט "למלא את החלל" של רמה בורשטיין – ולפרויקט "מים" של אוניברסיטת תל אביב, שיפתח את שבוע המבקרים בונציה.

"חיותה וברל" שהשתתף בפסטיבל ירושלים, מספר על זוג הקשישים בשם הסרט (יוסף כרמון ורבקה גור) שמתפכח מחלומותיו להפוך את ישראל למדינת רווחה, ומחליט לעצור את הסבל הפיסי והרוחני דרך השמת קץ לחייהם. זהו הסרט השני שהפיק אסף אמיר ויוקרן בפסטיבל ונציה (יחד עם "למלא את החלל"), הפעם במסגרת 'ימי ונציה' (Venice Days) לצד "הירושה", שמסמן את סרטה הראשון של עבאס בתור במאית, ומספר על משפחה ערבית-ישראלית החיה בכפר על גבול לבנון-ישראל, שהסכסוכים המשפחתיים מגיעים לפיצוץ על רקע מלחמה המתחוללת מחוץ לביתה ואבי המשפחה שנכנס לתרדמת. "שיר ערש לאבי" שבו משרטט גיתאי את סיפור חיי של אביו, אדריכל הבאוהאוס מוניו גיתאי וינרויב, יוקרן כחלק מדיפטיך קולנועי משפחתי של גיתאי – יחד עם סרטו הקודם "כרמל" (2009).

פסטיבל ונציה יתקיים השנה בין ה-29 באוגוסט ועד ה-8 בספטמבר.

[…] הסרט שהופק בידי אסף אמיר דרך נורמה הפקות, ישתתף בפסטיבל ונציה הקרוב, והעמיד את שני כוכבי המבוגרים לפרסי אופיר לשחקנים […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?