שוברי קופות 06.08.12: "זיכרון גורלי" אינו משתווה ל"עלייתו של האביר האפל"

"זיכרון גורלי". קולין פארל.

"זיכרון גורלי". קולין פארל.

"עלייתו של האביר האפל" נשאר לאחוז במקומו בצמרת טבלת שוברי הקופות גם בסוף השבוע השלישי שלו בבתי הקולנוע בארה"ב, ובמהלך השבוע גם הפך לסרט השלישי-הכי-מהיר להרוויח 300 מיליון דולרים בארה"ב לבדה. מזל של שני הסרטים החדשים בבתי הקולנוע בארה"ב – סרט הפעולה הבדיוני והממוחזר "זיכרון גורלי" וסרט המשפחה "יומנו של חנון 3" – פתחו נמוך בהרבה ממה שניתן היה לצפות מהם.

עם ירידה קטנה יותר מקודמו של 41.3 אחוזים (לעומת 43), סרט הקומיקס "עלייתו של האביר האפל" דבק כאמור במקומו בצמרת. הוא הוסיף למצבורו עוד 36.4 מיליון דולרים בקרב 4,242 בתי קולנוע, על פי הערכות, אבל ההישג המשמעותי אירע ממש בתחילת השבוע הקודם, אז חצה את רף 300 מיליון הדולרים. 12 הימים שנדרשו ל"עלייתו" לחצות את הרף המכובד הפכו אותו לסרט השלישי הכי מהיר לעשות זאת. אך החדשות לא כאלו טובות: במקום השני נמצא קודמו, "האביר האפל", שחצה את הרף בתוך 10 ימים. ל"נוקמים" מבית היוצר המתחרה, נדרשו 9 ימים לחצות את קו 300 מיליון הדולרים. עד כה, מסתכמים רווחיו של "עלייתו של האביר האפל" בכ-354.6 מיליון דולרים, כמעט 40 מיליון דולרים פחות מאשר הרוויח "קודמו" בתוך תקופה זהה של שלושה שבועות.

"זיכרון גורלי" הממחזר את הסרט באותו השם עם ארנולד שוורצנגר במקור וקולין פארל בחדש, הצליח אמנם להרוויח יותר מהסרט המקורי (מבלי להתחשב באינפלציה), אך איכזב בפתיחה שלו, שעמדה על 26 מיליון דולרים בקרב 3,601 בתי קולנוע. זה נכון שסרטי מדע בדיוני אינם נוהגים לשבור קופות כמו סרטי פעולה מובהקים, אך לסרט היה מסע שיווקי מפואר שהציג אותו באור מתאים עבור כל קהל: סרט פעולה לציבור הרחב, וסרט בדיוני עם קטעים קלאסים (כמו האישה עם שלושת השדיים) עבור הגיקים. ואחרי קידום מכירות רב, על סרט להרוויח יותר מאשר 25-26 מיליון דולרים. הסרט הקודם לאכזב כך השנה היה "באטלשיפ", ומצבו של "זיכרון גורלי" הולך להתקשח יותר בשבוע הבא עם עלייתו של מותחן הפעולה "זהות גנובה" (הרביעי בסדרת ה'בורן'). כדאי לשים לב כי "זיכרון" זכה לביקורות מאד לא מחמיאות בארה"ב.

במקום ה-3 בטבלת סוף השבוע ניצב סרט הקומדיה המשפחתי "יומנו של חנון 3" שפתח עם 14.7 מיליון דולרים בקרב 3,391 בתי קולנוע. מדובר בירידה משמעותית לסרט בהשוואה לשני קודמיו, שפתחו מעל קו ה-21 מיליון דולרים. רביעי אחריו עם ירידה של 37 אחוזים בלבד, ניצב סרט האנימציה "עידן הקרח 4: יבשת בתנועה" עם 8.4 מיליון דולרים בקרב 3,542 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 131.9 מיליון דולרים. וסרט הקומדיה "שומרים על השכונה" חותם את החמישיה העליונה עם ירידה בת 50.2 אחוזים ברווחים אל 6.4 מיליון דולרים בקרב 3,168 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 25.4 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?