הרפורמה ברשות השידור נחתמה

הרפורמה להבראת רשות השידור נחתמה בתחילת השבוע הזה, לאחר שהדיונים והמשא ומתן בגינה ארכו כ-5 השנים, ועלותה הכוללת נאמדת ב-770 מיליון ש"ח. החתימה על הסכם הרפורמה התקיימה בלוד, העיר בה תוקם קריית רשות השידור החדשה, בהשתתפות נציגי משרד האוצר, רשות השידור ולשכת ראש הממשלה.

הנקודות הבולטות ברפורמה החדשה להבראת רשות השידור:

  • 330 מיליון ש"ח יוקצו לשדרוג תשתית ההפצה הטכנולוגית של תכני הרשות (למשל שיפור מערך ה-HD ובשאיפה, החלתו על כל שידורי הערוץ הראשון).
  • העברת ארכיוני הרשות למדיה דיגיטלית.
  • התיעלות בכוח האדם שתביא לצמצום ב-750 משרות (אך מנגד, יקלטו 150 עובדים חדשים למשרות אחרות), וישום הסכמי השכר הקיבוציים שנחתמו בשנים 2009-2011.
  • הגדלת סכום ההשקעה של הרשות בהפקות מקור חיצוניות – בהדרגה, על פני חמש שנים, עד שיגיע בסופן להיקף של 200 מיליון ש"ח (36 אחוזים מהכנסותיה, כפי שמתחייב בחוק).
  • הרשות תמכור את הקרקע שלה ברחוב ירמיהו בירושלים, מבני הרשות ברוממה, המתקנים שלה במתחם הקריה בתל אביב וחלקים נרחבים ממתחם שערי צדק הישן. בחלקים שישארו ממתחם שערי צדק, תוקם קריה חדשה לרשות השידור, שתצטרף לזו שתוקם בלוד.
  • הפחתת אגרת הטלויזיה ב-5% מדי שנה (בשנים הקרובות).
  • הגדלת אגרת הרדיו ברישיונות הרכב, כדי לחפות על ההפחתה באגרת הטלויזיה.
  • שדרוג מערך שידורי הרדיו.

ד"ר אמיר גילת, יו"ר רשות השידור אמר: "רשות השידור נולדה היום מחדש. עברנו דרך ארוכה במסלול להבראת השידור הציבורי. הרפורמה בתוכן כבר החלה עם השקת תפיסת השידורים החדשה וההשקעה המסיבית בהפקות מקור. הוא המשיך בשדרוג הטכנולוגי בטלוויזיה, ברדיו ובמדיה הדיגיטלית. היום אנחנו חותמים על הנדבך הארגוני שיאפשר את התייעלות הארגון. תהליך ההבראה נמשך במלוא המרץ ומוסדות רשות השידורים נרתמים להבטחה כי הרפורמה תביא את השידור הציבורי לגבהים חדשים, למקום שכל אחד מהעובדים בו יהיה גאה להיות חלק ממנו, ומעל לכל – לשינוי התדמית ופני המסך של רשות השידור לטובת צופיה ומאזיניה."

על חגיגת החתימה על הרפורמה, העיבה הפגנתם של פעילים שמחו על הפוליטיזציה של רשות השידור.

אזרח

רפורמה בכאילו. במקום לבטל את האגרה מייד ולחלוטין מעבירים עוד כסף לגוף מנופח ומיותר. ב BBC יש פחות עובדים מאשר בטלביזיה הישראלית.
נמאס כבר

לבטל את האגרע

במקום לזרוק כספים על רפורמה שלא תעשה כלום, צריך לבטל את אגרת הטלביזיה. אם זה יקרה- נוכל לבלוע גם את הגזרות הכלכליות

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?