חדשות טובות לפסטיבל חיפה: "ארגו" של אפלק גורף שבחים

"ארגו". בן אפלק, בריאן קרנסטון.

"ארגו". בן אפלק עם בריאן קרנסטון.

הבחירה בסרט "ארגו" של בן אפלק לפתיחת פסטיבל חיפה 2012 (ה-28 במספר), נראית כמוצלחת ביותר מקרב הסרטים הזרים שעשה פסטיבל ישראלי מזה שנים. אחרי הקרנות מוצלחות ביותר בשני פסטיבלים, רבים מהמרים על סרטו השלישי של אפלק כבמאי, בתור מועמד רציני לפרסי האוסקר.

"ארגו" מספר על ניסיון של השירותים החשאים האמריקאים, להציל ששה אזרחים אמריקאים במהלך משבר בני הערובה באיראן בשנת 1979. התסריט מבוסס על מאמר במגזין 'וויירד' (Wired) שמתאר את סיפורם האמיתי של 6 עובדי שגרירות ארה"ב שמצאו מקלט זמני בביתו של השגריר הקנדי, בעת מהפכת האייתולות.

אפלק הציג את הסרט שלו לפני שבוע בדיוק בפסטיבל טלוריד (ה-39 במספר) שבקולורדו. "אתם האנשים הראשונים שצופים בסרט… האנשים הראשונים ששילמו," הוא צחק על הבמה. לאחר ההקרנה, הקהל הריע ארוכות לסרט, וביחוד גם לשחקניו ג'ון גודמן ואלן ארקין. התחנה הבאה של הסרט אחרי הפסטיבל במדינה הדרום-מערב אמריקאית, היתה פסטיבל טורונטו שבקנדה אמש (שישי). גם שם זכה הסרט לתשבוחות רבות, וכעת התחנה המשמעותית הבאה שלו בדרך לאוסקר תהיה הפצה לבתי הקולנוע ב-22 באוקטובר.

בדרך, הוא כאמור יקפוץ לפתוח את פסטיבל חיפה (לפני שנתיים סרטו הקודם של אפלק נעל את הפסטיבל), ויעמיק את הפער הענייני בין הפסטיבל הצפוני לבין הפסטיבל בירושלים. קברניטי פסטיבל ירושלים בוחרים כבר שנים סרטים מעוררי פיהוק ולרוב קורצים לילדים. השנה היה זה סרטו החבוט של וודי אלן, "לרומא באהבה", ובשנים עברו רצו במשבצת הנחשקת "סופר 8", "נקודת איסוף", "וול-אי", "רטטוי" ו"מלחמת העולמות".

"לרומא באהבה". ג'סי אייזנברג, גרטה גרוויג.

גרטה גרוויג עם ג'סי אייזנברג בסרט "לרומא באהבה" שפתח את פסטיבל ירושלים האחרון.

מנגד, פסטיבל חיפה ככל הנראה (קשה לשפוט על פי שנתיים) שינה קצת כיוון מבעיטת פתיחה של קומדיות וסרטים צבעוניים ("תמרה דרו", "לקחת את וודסטוק") ועבר לסרטים בוגרים למבוגרים עם "משחקי שלטון" של ג'ורג' קלוני אשתקד, ו"ארגו" השנה. פסטיבל חיפה יתקיים השנה בין ה-29 בספטמבר ועד ה-8 באוקטובר. לחצו כאן לרשימת הסרטים הישראלים בפסטיבל.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?