"המילים" ו"חטיפה לאור יום" פותחים בסוף השבוע הגרוע מאז 2001

"המילים". בראדלי קופר, זואי סלדנה.

"המילים". בראדלי קופר, זואי סלדנה.

שני סרטים חדשים עלו בארה"ב, משכו אפס התעניינות מצד הצופים, והובילו את רווחי שלושת ימי סוף השבוע ב-60-וקצת מיליון דולרים מכל הסרטים שהוקרנו. מדובר ברווח הנמוך ביותר מזה למעלה מעשור – מאז סוף השבוע של 21-23 בספטמבר, 2001 (סמוך לאירועי הטרור של ה-11 בספטמבר) שבו גרפו הסרטים 59.7 מיליון דולרים.

סרט האימה "הדיבוק" הוביל את טבלת הרווחים עם 9.5 מיליון דולרים על פי הערכות, ואילו הפותחים הטריים ברחבי ארה"ב, "המילים" ו"חטיפה לאור יום", הציגו רווחים מועטים במיוחד: 5 מיליון דולרים ו-1.8 מיליון דולרים בלבד, בהתאמה. זאת למרות הכוכבים שעומדים בראש הסרטים: בראדלי קופר ב"מילים" וברוס וויליס והנרי קביל ב"חטיפה" (אשר לא זכה כלל וכלל ליחסי ציבור, ואיש ככל הנראה לא ידע שהסרט יעלה לאקרנים. יתרה מזאת, ההחלטה להפיץ את הסרט ברחבי ארה"ב ולא במספר מצומצם של בתי קולנוע – נפלה רק בשבוע שעבר).

רק בשבוע שעבר פרסמנו סקירה על קיץ 2012 שהציג כמויות כרטיסים נמוכות שנמכרו בכמעט-שיא שלילי של שנים, ועכשיו התמונה ממשיכה להתבהר: לקהל האמריקאי (וכתוצאה מכך גם לנו) אין מה לראות בקולנוע. נעשים סרטים לא טובים, האולפנים מבינים שאין טעם לשפוך עליהם עוד כספים של יחסי ציבור וקידום מכירות, וכך נוכחות הקהל בקולנוע בארה"ב נמצאות בשפל הולך וגובר. "לתעשיה יש בעיה ממשית," מסכם סטיבן פרידלנדר, מנהל ההפצה של CBS Films אשר הוציאה את הסרט "המילים" בסוף השבוע. "הרעיון של עוגה די קבועה, מוטעה. עכשיו, יותר מתמיד, עלינו לתת [לקהל] סיבה לעזוב את הבית."

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?