"המאסטר" קובע שיא בכורה בקופות בארה"ב

"המאסטר". פיליפ סימור הופמן.

"המאסטר". פיליפ סימור הופמן.

הסרט עמוס השבחים וההייפ "המאסטר" של פול תומאס אנדרסון קבע שיא רווחים חדש לבכורת סרט חי בהפצה מצומצת בארה"ב: ממוצע של 146 אלף דולרים לבית קולנוע, מתוך 5 בתי קולנוע בסך הכל. מחזיק השיא עד כה – גם הוא משנת 2012 – היה "ממלכת אור הירח" של ווס אנדרסון, עם 130.7 אלף דולרים לבית קולנוע, מתוך 4 בתי קולנוע. ראוי להזכיר גם את יוצא הדופן "כנסיית הפחד" של קוין סמית', שהוקרן בהיכל Radio City Music Hall בלבד, וגרף כ-204 אלף דולרים.

"המאסטר" נוצר בהשראת דת הסיינטלוגיה ומייסדה, ל. רון האברד, ומספר על צעיר יוצא-חיל-הים (חואקין פיניקס), ששב לביתו ממלחמה שטרם באה על סיומה. עתידו לוט בערפל, עד שמתגלה לפניו 'המטרה' של אינטלקטואל כריזמטי (פיליפ סימור הופמן). הסרט גרף בסיכום של 5 בתי הקולנוע (שלושה בניו יורק ועוד שניים בלוס אנג'לס) 730 אלף דולרים, על פי הערכות. הוא נהנה מיחסי ציבור טובים עוד משלב הטריילרים שליבו את ההתלהבות מסרטו החדש של במאי "מגנוליה". לאחר מכן הוא הוקרן בפסטיבלים טורונטו וונציה, שם הוא זכה לתוספת יחסי ציבור סביב הזכיה בפרס משני שעשתה גם כן רעש.

"המאסטר" עתיד לפתוח בישראל ב-4 באוקטובר. אנדרסון שלישי שכדאי להזכיר – פול ו.ס. אנדרסון – פתח בסוף השבוע בארה"ב עם הסרט "האויב שבפנים 5: הגמול", והוביל את טבלת שוברי הקופות בסכום הנמוך ביותר בסדרה (21.1 מיליון דולרים) מאז הפרק הראשון (17.7 מ"ד, כששלושת האחרים עמדו על 23-26 מ"ד).

שיוכים: שוברי קופות

[…] פסטיבל ונציה הזניק את "המאסטר" מאת פול תומאס אנדרסון למעמד גבוה, כשהוא גם ככה נהנה מציפיה רבה בזכות היוצר שלו. כאשר הסרט לא זכה בפרס הראשי של הפסטיבל זה אולי עמד לרעתו, אבל קול הזעקה שקם בעקבות הבחירה בסרטו של קים קי-דוק לפרס 'אריה הזהב', ליבה את אש תשומת הלב סביב הסרט. בהמשך הוא הוקרן מחוץ לתחרות בפסטיבל טורונטו, וזכה גם שם לשבחים רבים. אומדן טוב לכמות האהדה (והרעש) שהסרט יצר לעצמו בשני הפסטיבלים התבטאה בסוף השבוע האחרון, כאשר הוא שבר את שיא הרווחים להקרנות מצומצמות בבתי הקולנוע בארה&q…. […]

[…] "המאסטר" נוצר בהשראת דת הסיינטלוגיה ומייסדה, ל. רון האברד, ומספר על צעיר יוצא-חיל-הים (חואקין פיניקס), ששב לביתו ממלחמה שטרם באה על סיומה. עתידו לוט בערפל, עד שמתגלה לפניו 'המטרה' של אינטלקטואל כריזמטי (פיליפ סימור הופמן). הסרט נהנה מיחסי ציבור טובים עוד משלב הטריילרים שליבו את ההתלהבות מסרטו החדש של במאי "מגנוליה". לאחר מכן הוא הוקרן בפסטיבלים טורונטו וונציה, שם הוא זכה לתוספת יחסי ציבור סביב הזכיה בפרס משני שעשתה גם כן רעש, ומדד האהדה כלפי הסרט התבטא לבסוף בשביrת שיא רווחים בקופות בארה"ב. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?