מאבק היוצרים הישראלים מרים את ראשו

איגודי היוצרים הישראלים הפגינו הערב (א') מול ביתם של בעלי זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת. חצי שעה אחרי שפקע האולטימטום שהציבו האיגודים לזכייניות, יצאו שתי קבוצות של מפגינים והחלו להפגין בשעה 20:30 מול ביתו של בעל השליטה בקשת, מוזי ורטהיים, ומול ביתו של בעל השליטה ברשת, אודי אנגל.

מול ביתו של ורטהיים התאספו 30 מפגינים, ובינהם רני בלייר ("פרשת השבוע") ורוני ניניו ("מרחק נגיעה"), אחוזים בשלטים ולפידים אשר ביקשו לשוחח עם ורטהיים, אך הלה לא יצא אליהם. מול ביתו של אנגל התאספו 20 מפגינים אחרים גם הם עם לפידים, אשר זכו להופעתו של מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, שניסה להשקיט את הרוחות וטען כי אנגל אינו בבית וילדיו היחידים שנמצאים בו.

ששת איגודי היוצרים התאגדו יחד לטובת מטרת הצלת תמיכתה של הרשות השניה בהפקות טלויזיה וקולנוע, והחליטו על כנס חירום שיתקיים בעוד ארבעה ימים (18.12) בסינמטק תל אביב. קומץ יחסי מתוכם נראה שאינו ממתין להחלטה קולקטיבית ויוצא בעצמו להראות שמאחורי האיגודים עומדים אנשים.

יצוין כי זוהי אינה הפעם הראשונה שבה היוצרים נוקטים יוזמה אקטיבית בענין המאבק שלהם. בצהרי יום חמישי (11.12) התפרצו כ-30 יוצרים לישיבת הרשות השניה לטלויזיה ולרדיו, בה נכחה גם יושבת ראש הרשות, הגברת רונית דאבוש. בתגובה, פנתה דאבוש לשר לבטחון הפנים, אבי דיכטר, בטענה כי יש סכנה שחברים באיגוד היוצרים יפעלו באלימות נגד חברי מועצת הרשות. ועוד בענין הרשות – הזו גם מצאה שכל הזכייניות (קשת, רשת וערוץ 10) לא עמדו במחויבויותיהן כלפי הרשות. הרשות דורשת הפקדת 15 מיליון ש"ח מרשת ומקשת, וברשת מיהרו להצהיר כי הדרישה תגרום לה לשקול הפקות ישראליות נוספות.

בתוך כך, תיערך ביום שלישי (16.12) בשעה 19:30 עצרת מחאה מול מוזיאון תל אביב הקוראת נגד תרבות הריאלטי ובראשו, מן הסתם, "האח הגדול". כבר כתבתי בעבר שאמנם תוכניות המציאות הן מכת מדינה, הן גם מה שהעם בוחר בשלט (ולא מפאת מחסור במגוון; כמו גם שהמספרים מדברים בעד עצמם: אחוזי הרייטינג ב"מרחק נגיעה" המצוינת מול "האח הגדול" או "האמת העירומה" מול "הישרדות" הם בלתי ניתנים להשוואה בכלל), ועל כן אני לא בטוח עד כמה אני עצמי תומך בעצרת.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?